- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار : زیرساخت های لازم برای مشارکت سرمایه گذاران خارجی در لرستان فراهم است

iCFileHandler.aspx

 

 استاندار لرستان گفت: زمینه و بستر مناسب برای جذب سرمایه و سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی در حوزه های اقتصادی، صنعتی، تولیدی و خدماتی استان فراهم شده است.

به گزارش میرملاس نیوز ، ˈهوشنگ بازوندˈ در دیدار با ˈامیت یاردیمˈ سفیر ترکیه در ایران که در محل استانداری لرستان برگزار شد، افزود: با توجه به سیاست ها و رویکردهای اصولی دولت و برنامه های مدیریت اجرایی استان، زیرساخت های مناسب برای حضور و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در استان لرستان تامین و آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه لرستان به لحاظ ظرفیت های اقتصادی و توسعه ای در ردیف استان های برتر کشور قرار دارد، تصریح کرد: درهمین راستا، امکان سرمایه گذاری و مشارکت فعال بخش خصوصی برای بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی موجود با توجه به داشتن توجیه اقتصادی لازم، به منظور رشد و شکوفایی اقتصادی استان فراهم است.

وی تاکید کرد: دراین زمینه، آمادگی لازم برای توسعه روابط و همکاری های تجاری و اقتصادی کشور ترکیه و سرمایه گذاری بخش خصوصی این کشور در بخش های مختلف اقتصادی استان لرستان وجود دارد.

استاندار لرستان اظهار داشت: جذب سرمایه گذار خارجی از سیاست های اصلی و محوری نظام و دولت به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی است و استان لرستان نیز برای تحقق این رویکردهای اقتصادی، آمادگی خود را برای جذب سرمایه های بخش خصوصی در تامین و توسعه زیرساخت های لازم برای رشد و توسعه پایدار استان با تامین منافع بخش خصوصی اعلام می کند.

بازوند گفت: حفاظت و حراست از منافع سرمایه گذاران در چارچوب قانون، تلاش برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی و فراهم کردن بستر مناسب توسعه همکاری ها و روابط تجاری و اقتصادی با بخش خصوصی داخلی و خارجی از اولویت های محوری مدیریت اجرایی استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجارب شرکت های ترک در بخش ساخت و ساز و همچنین نظر به روند روبه رشد این صنعت در لرستان، به طور قطع سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی این کشور در این عرصه برای هر دو طرف مفید و سودآور خواهد بود.

وی تاکید کرد: برهمین اساس، استان لرستان برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی خارجی از جمله کشور ترکیه در تمامی بخش ها و حوزه های اقتصادی آمادگی لازم را دارد و به خوبی از توسعه و گسترش این روابط تجاری و اقتصادی استقبال می کند.

بازوند با اشاره به توانمندی های لرستان در حوزه های مختلف گفت: زیرساخت های لازم برای حضور بخش خصوصی خارجی در استان از جمله حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی با وجود فرودگاه، راههای ارتباطی مناسب و خط آهن فراهم است.

وی گفت: بهره مندی از منابع غنی آبی و روان آب های مناسب و همچنین میزان مطلوب بارش های فصلی در استان از جمله ظرفیت های بهینه و منحصربفرد لرستان برای جذب سرمایه های بخش خصوصی است.

استاندار لرستان تاکید کرد: وجود دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه رودخانه ای و آبراهی، داشتن معادن غنی سنگ، نفت و گاز ، دارا بودن اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی و همچنین قابلیت های ویژه استان در حوزه دامداری و دامپروری از جمله دیگر توانمندی ها و قابلیت های قابل توجه لرستان در حوزه های اقتصادی و تولیدی است.

به گفته وی، تمامی این موارد نشاندهنده توجیه بالای اقتصادی سرمایه گذاری در استان و همچنین سودآوری فعالیت های اقتصادی و تجاری در این استان است.

وی همچنین به جاذبه های طبیعی و گردشگری منحصربفرد لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: وجود جاذبه های منحصربفرد طبیعی و تاریخی و گردشگری همچون آبشارهای زیبا و تفرجگاههای بسیار و مناطق نمونه گردشگری از دیگر فرصت های مطلوب اقتصادی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه سرمایه گذاران خارجی در صنعت گردشگری لرستان است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: این استان به عنوان پایتخت طبیعت گردی ایران معرفی شده که اجرای این طرح نیز از طریق سازمان زمین شناسی و همچنین کمیسیون های زیربنایی دولت تصویب شده است.

وی تصریح کرد: دریاچه گهر به عنوان یک ژئوپارک طبیعی و بزرگترین زمین لغزش جهان که ۱۱ هزار سال پیش رخ داده از دیگر ظرفیت های منحصربفرد و مهم لرستان برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون طرح های بزرگی در زمینه سدسازی، آب و فاضلاب و راهسازی در لرستان در دست اجراست و این استان آمادگی لازم برای توسعه دارد همکاری ها در قالب فاینانس و دیگر روش های اقتصادی با فعالان بخش خصوصی کشور ترکیه را دارد.