تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

گسترش ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه ضروری است

  • کد خبر : 49400
  • 10 اردیبهشت 1393 - 20:47

   نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: گسترش ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه به ویژه ترکیه ضروری است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در دیدار با سفیر ترکیه و هیات تجاری همراه وی افزود: در طول تاریخ روابط ایران و […]

 

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: گسترش ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه به ویژه ترکیه ضروری است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در دیدار با سفیر ترکیه و هیات تجاری همراه وی افزود: در طول تاریخ روابط ایران و ترکیه مستحکم بوده، به همین دلیل هم اکنون روابط فرهنگی بین دو کشور بسیار مهمتر از روابط اقتصادی و سیاسی است.

وی با اشاره به شباهت های فرهنگی لرستان و ترکیه اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ توسط رهبر معظم انقلاب، برای تحقق بخشیدن به این شعار، گسترش ارتباط قوی تر فرهنگی و اقتصادی ایران با کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه ضرورت دارد.

وی از زندگی عشایری و عزاداری و علاقه به اهل بیت(ع) به عنوان آداب و رسوم مشترک بین لرستان و ترکیه یاد کرد و گفت: این وجه اشتراک ها، لزوم گسترش روابط ایران و ترکیه را نشان می دهد.

حجت الاسلام میرعمادی بهترین روابط برای استفاده از تجربیات و انتقال فرهنگ ها و آموزه های ایران و ترکیه را روابط بین مردمی دانست و خطاب به سفیر ترکیه در ایران تصریح کرد: امیدواریم این سفر در جهت تقویت ارتباط فرهنگی و گردشگری بین لرستان و ایالت های ترکیه مفید واقع شود و با توجه به شرایط فعلی هر چقدر مسلمانان، وحدت و روابط خود را با یکدیگر قوی تر کنند، برای امت اسلامی مفید خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به توانمندی های بالای لرستان گفت: این استان در زمینه های گوناگون فرهنگی، علمی و تاریخی صاحب فرهنگ و تمدن با سابقه‎ی طولانی بوده است.

وی؛ مردم لرستان را دلیر و مهمان نواز توصیف کرد و بیان داشت: این استان زادگاه علما، فرزانگان و دانشمندان بزرگی چون آیات عظام ˈبروجردیˈ و ˈکمالوندˈ بوده که مردم ترکیه در زمان حیات این دو شخصیت والا، از آن ها تبعیت و تقلید می کرده اند و شناخت کافی از آن ها داشته اند.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه ی سخنان خود از مسجد جامع بروجرد به عنوان یکی از مساجد تاریخی مهم لرستان یاد کرد و ادامه داد: همچنین آمار مکان های متبرک در این استان حائز اهمیت بوده طوری که لرستان دارای ۱۶۸ امامزاده، زیارتگاه و مکان متبرکه است.

وی گفت: همچنین لرستان دارای ۱۳مدرسه علمیه برادران و ۱۷ مدرسه علمیه خواهران است که در این مدارس یک هزار و ۵۰۰ طلبه به تحصیل علم می پردازند.

سفر ترکیه به همراه یک هیات تجاری و اقتصادی در سفر یکروزه خود به لرستان برنامه ها و دیدارهای مختلفی در راستای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری لرستان داشت.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جایگاه دیپلماتیک این ملاقات در کجا تعریف شده است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.