تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

استان لرستان دارای ۷۰هزار بیسواد ۱۰ تا ۴۹ ساله است

  • کد خبر : 4945
  • 10 خرداد 1391 - 0:25

  به گزارش میرملاس نیوز ، ‘ علی ماکنعلی’  در گردهمایی مدیران و کارشناسان نهضت سواداموزی و اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: از این تعداد بی سواد، ۳۱ هزار نفر شهری و ۳۹ هزار نفر روستایی هستند. وی اظهار داشت: آمار بالای بی سوادی در هر جامعه نشان دهنده مشارکت پایین خانواده در […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ، ‘ علی ماکنعلی’  در گردهمایی مدیران و کارشناسان نهضت سواداموزی و اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: از این تعداد بی سواد، ۳۱ هزار نفر شهری و ۳۹ هزار نفر روستایی هستند.

وی اظهار داشت: آمار بالای بی سوادی در هر جامعه نشان دهنده مشارکت پایین خانواده در امر تعلیم و تربیت است که این مهم نیز در تربیت نسل آینده و گردامدن جامعه ای موفق تاثیر بسزایی دارد.

وی ادغام آموزش و پرورش و نهضت سواداموزی را گام موفقی در امر تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: با ادغام این دو مجموعه، از تمامی ظرفیتها در جهت سوادآموزی استفاده می شود و در لرستان نیز تا کنون تعامل مطلوبی میان این دو دستگاه برقرار شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ معلم لرستانی در طرح آموزشی فرد به فرد مشارکت داشته اند گفت: این میزان نسبت به تعهد استان ۱۰۲ درصد تحقق یافته است.

ماکنعلی اضافه کرد: همچنین ۲۲۲ آموزشیار در سطح استان فعال است که ۷۹ نفر انها به صورت مشترک با آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی همکاری می کنند.

وی با اشاره به سند بنیادین اموزش و پرورش افزود: ارتقا آداب و آیین زندگی، افزایش مشارکت خانواده ها در تعلیم و تربیت و بهبود جایگاه علم و علم آموزی از اهداف این سند است که در لرستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=4945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام،

    به استناد نتایج سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت استان لرستان ۱۷۱۶۵۲۸ بوده است. اگر واقعن ۷۰ هزار نفر بی سواد باشند یعنی ۴% بی سواد و ۹۶% با سوادند. آیا این واقعیت دارد؟

  2. واقعا درسته

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.