- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی:نرخ بیکاری در برخی از شهرهای لرستان بالای ۵۰ درصد است

 

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در برخی از شهرهای لرستان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، الهیار ملکشاهی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: ما باید به کسانی که از سمت‌های خود می‌روند، احترام و به افرادی که سمت جدید می‌گیرند، کمک کنیم.

وی افزود: باید بررسی شود که آیا در کشور منابع و ثروت‌های ملی متوازن تقسیم شده است، زیرا اگر این‌گونه بود، امروز شاهد نرخ بالای بیکاری در لرستان نبودیم.

این نماینده مجلس یاد‌آور شد: وضعیت بیکاری در لرستان نگران‌کننده است، زیرا خیلی از جوانان و زنان ما به خاطر حفظ حرمت در سامانه اشتغال به کار اداره کار استان ثبت‌نام نکرده‌اند.

ملکشاهی بیان داشت: یکی از خواسته‌های به حق مردم لرستان این است که منابع به صورت عادلانه تقسیم شود.

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان لرستان در دوران جنگ پشتیبان استان‌های مرزی بوده است، عنوان کرد: در این دوران لرستان خسارت‌های زیادی متحمل شده است اما متاسفانه بعد از جنگ دولت‌ها به این استان توجهی در بحث سرمایه‌گذاری‌ها و ساخت ‌و سازها به این استان نداشته‌اند.

وی متذکر شد: در بعد از جنگ لرستان به عنوان یک استان خسارت‌دیده معرفی نشد و این نیز حال استان لرستان است که جوانان از بیکاری افسرده می‌شوند.

ملکشاهی عنوان داشت: امروز دولت بر اساس قوانین فعلی و به خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ممنوعیت جدی در سرمایه‌گذاری در استان‌ها دارد و باید بخش خصوصی به دنبال سرمایه‌‌گذاری در استان‌ها باشد.

وی تصریح کرد: آیا در استانی مانند لرستان که بستر و زیرساخت‌ها مهیا برای سرمایه‌گذاران نیست، نباید دولت خود سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: علی‌رغم تلاش بسیار گسترده‌ای که مسئولان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌دهند، اما رغبت در این خصوص کم است و مردم لرستان باید بدانند این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد.

ملکشاهی اضافه کرد: در خصوص کار و اشتغال استان لرستان وضع نامطلوبی دارد که دولت باید در این راستا کارگروه ویژه‌ای را طراحی و وضعیت لرستان را بررسی کند.