تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

معلم نمونه لرستانی: خدمت به جوانان لرستانی را تا آخر عمر ادامه می‌دهم

  • کد خبر : 49522
  • 13 اردیبهشت 1393 - 7:31

  معلم نمونه لرستانی گفت: با عشق و علاقه فراوان به معلمی که حرفه انبیا است این راه را ادامه می دهم و تا روز آخر عمرم به جوانان لرستانی خدمت می کنم تا لرستان به پیشرفت واقعی برسد. مهدی احمدی در گفت و گو با تسنیم ، اظهار کرد: معلمی از ویژگی‌های پیامبران وصفت […]

IMG_8392_5241

 

معلم نمونه لرستانی گفت: با عشق و علاقه فراوان به معلمی که حرفه انبیا است این راه را ادامه می دهم و تا روز آخر عمرم به جوانان لرستانی خدمت می کنم تا لرستان به پیشرفت واقعی برسد.

مهدی احمدی در گفت و گو با تسنیم ، اظهار کرد: معلمی از ویژگی‌های پیامبران وصفت های مورد پسند ایشان است در مقام گرامیداشت معلم ،زیبا تر از کلام حضرت علی (ع) را نمی توان یافت که فرمودند :”من علمنی حرفا”فقد صیرنی عبدا” کسی که به من یک حرف بیاموزد ،مرا یک عمر بنده خود کرده است.” البته این مهم زمانی محقق می شود که معلمان عزیز با تمام وجود در خدمت تعلیم وتربیت جامعه باشند.

وی افزود: مقارن شدن روز معلم با سالگرد شهادت شهید مطهری که به حق اسوه ونمونه ای بارز برای معرفی معلم به جامعه بودند را باید نقطه عطفی دانست برای تجلیل از معلمانی که نمی توان تقدیر از آنها را در یک روز خلاصه کرد.

یکی از ملاک‌های انتخاب معلم نمونه سوابق تحقیقی و پژوهشی است

احمدی تصریح کرد: از جمله عواملی که در انتخاب معلم نمونه کشوری مؤثر است، می توان میزان تحصیلات، سنوات خدمتی، سوابق تحقیقی وپژوهشی، شرکت در مسابقات، جشنواره ها، الگوهای برتر تدریس، شرکت در کلاس های ضمن خدمت و مدرسی در این کلاس ها، ارزش یابی های سالانه ای که توسط مدیران صورت می گیرد، می توان نام برد.

معلم نمونه لرستانی بیان کرد: از جمله سوابق و عنوان های اینجانب پس از ۲۳ سال خدمت در آموزش و پرورش می توان به مدیریت در کانون های فرهنگی و تربیتی، مدیریت مدارس شهرستان، تدریس در دانشگاه های پیام نور و آزاد در شهرستان کوهدشت، تدریس در کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان کوهدشت، تدریس در کلاس های آموزش خانواده، تهیه و تولید CD جغرافیا و کسب رتبه اول شهرستان، تولید محتوای الکترونیک(نکات دستوری فارسی ششم ابتدایی) و کسب رتبه اول شهرستان، برگزیده چهارمین مجمع دانشجویان و طلاب در سراسر کشورو کسب عناوین معلم نمونه شهرستانی و استانی اشاره کرد.

کسب عنوان برتر در مقاله نویسی در سطح استان

وی با اشاره به برخی از مقالات و پژوهش های علمی خودش اظهار کرد: از جمله مقالات علمی اینجانب، رتبه دوم استان در طرح معلم پژوهنده وقرائت مقاله در همایش۱۳۷۹، نوآوری تدریس درس دینی در دوره ابتدایی(از مقالات برتر استان )، نقش پرسش های مستمر در فرآیند آموزش (از مقالات برتر استان)، راههای گسترش ونهادینه شدن الگوههای فعال تدریس(در دوره  ابتدایی ،راهنمایی ومتوسطه وپیش دانشگاهی )، محاسن ومحدودیت های روش های فعال تدریس، تعلیم وتربیت از منظر امام صادق(ع)، آشنایی با انواع تحقیق واستفاده مؤثر از اقدام پژوهی، یادگیری وبرنامه ریزی درسی، یادگیری از طریق همیاری را می توان نام برد.

انسان‌ها در سایه تلاش معلمان می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند

احمدی اظهار کرد: امام خمینی (ره) می فرمایند معلم امانت داری است که  امانت او غیر از همه  امانت هاست، انسان امانت اوست و با توجه به فرموده امام خمینی (ره) دانش آموزان با تمام ویژگی های روحی روانی، جسمی، اجتماعی، عاطفی و عقلی که به عنوان یک انسان در آنها وجود دارد در سایه تلاش معلمان می تواننداستعدادهای خود را شکوفا نمایند تا در آینده به عنوان افراد شایسته ای در خدمت خود ،خدا وخلقش قرار گیرند وشهروندانی متعهد و مومن گردند.

معلم نمونه لرستانی افزود: از اینکه دوستان وهمکاران بنده تمام سعی وتلاش خویش رادر راستای تحقق بخشی به برنامه های منسجم آموزش وپرورش در دستیابی به سیاست ها واهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار می گیرند بر هیچ کسی پوشیده نیست اما علی رغم این تلاش ها تا رسیدن به قلّه، راه زیادی در پیش است.

آموزش و پرورش لرستان در حال توسعه است

احمدی تصریح کرد: سیاست های چهار گانه ای که از سوی وزیر محترم آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده در نیل به توسعه ی علمی مطرح شد یعنی (توسعه  مشارکت همه جانبه، ساماندهی نیروی انسانی، عملیاتی کردن بودجه و ارتقاء مدیریت آموزشگاهی در مدارس) یک عزم ملی و مدیریت جهادی را می طلبد که امید است با رویکرد جدیدی که در مدیریت آموزش وپرورش استان که با نگاه علمی وبرنامه محوربودن شکل گرفته است، شاهد افقی روشن در فرهنگ وتوسعه علمی باشیم که خوشبختانه با این روند آموزش و پرورش لرستان در حال توسعه است.

وی افزود: اهل روستایی هستم که جوانانش بیش از هر شغلی علاقه مند به شغل شریف معلمی  بودند از این رو بنده هم از این قافله دور نبودم و با ورود به تربیت معلم ومشاوره چند نفر از اساتیدم این انگیزه چند برابر شد و در طول خدمت ۲۳ساله ام هیچگاه کوتاه نیامدم وبا عشق وعلاقه ادامه دادم وبا توکل برخداوند ادامه می دهم.

وی بیان کرد: با عشق و علاقه فراوان به معلمی که حرفه انبیا است این راه را ادامه می دهم و تا روز آخر عمرم به جوانان لرستانی خدمت می کنم تا لرستان به پیشرفت واقعی برسد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49522

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 19در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۹
  1. مطالعه شد تبریک به آقای احمدی عزیز و جامعه فرهنگیان فهیم شهرستان کوهدشت.

  2. به همولایتی ارجمند، جناب مهدی احمدی، کسی که اهل فکر و اندیشه است و در عرصه تعلیم و تربیت نیز پیشتاز و نمونه کشوری است خجسته باش عرض می کنم.

  3. بنده هم به نوبه خودم کسب افتخارمعلم نمونه کشوری رابه برادر احمدی تبریک عرض میکنم واقعا که حق مسلمتان است .دست مریزاد.دمت گرم مهدی جان

  4. به دوست خوب وهمکارپرتلاشم صمیمانه تبریک عرض میکنم الهی که شمع وجودت تاریکیهای جهالت رابزدایدودر خدمت به جوانان این دیارمحروم موفق باشی روزتان سفید وروزگارتان بروفق مرادباد

  5. تبریک به همکار ارجمند وعزیزم جناب آقای احمدی و آرزوی موفقیت روزافزون برای حضرتعالی .
    خســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــته نــــــــــــــــــــــــــباشی .

  6. تبریک به همکار عزیزم وجامعه فرهنگی کوهدشت

  7. باسلام و تبریک روز معلم به اقای احمدی وتبریکی دیگر به خاطر انتخابتان به عنوان معلم نمونه

  8. با سلام و تبریک روز معلم خدمت دوست خوب و همکار ارجمند جناب آ قای احمدی، امیدوارم در تمام مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید.

  9. کهرادی کی میایی دوران اصلاحات فرارسیده

  10. تبریک به همسایه خوب وخوش اخلاق ومودب دوست داشتنی آقای احمدی پیشرفت وسرافرازی روزافزون شماراخواستاریم

  11. با سلام و تبریک روز معلم به برادر عزیز و هم ولایتی امیدوارم همواره موفق باشید

  12. با تبریک به دوست ارجمند امید اینکه همیشه موفق و موید باشی

  13. از کلیه دوستان وهمکارانی که با ابراز لطف ومحبت خود این حقیر را شرمنده کرده اند بسیار بسیار متشکرم، موفقیت تک تک عزیزان آرزوی قلبی اینجانب می باشد .

  14. تبریک خدمت آقای احمدی.مراتب بالاتر برایتان آرزو داریم

  15. …و آنروز … روز موعود؛

    خداوند بر تارک عرش تکیه زده، همه را جمع کرده بود تا مخلوق خود که اشرف مخلوقات است را رونمایی کند، آری او انسان بود و مایه فخر خدا… و نشست آرام، صبور و بردبار تا بیآموزد انسان را و …
    علم آدم اسماء کلها… آنگاه بود که اولین استاد بشر آموزگاری را به ما آموخت و از آن پس هر آنکه به این مقام والا مفتخر می شد شغلش را همطراز انبیاء می دانستند و من اکنون می گویم که اولین آموزگار بشر حضرت حق بود، این شغل شریف را پیامبران وارثند از او…

    معلم/استاد بزرگوار ، صبور و دلسوز؛ جناب آقای احمدی

    این روز را که روز بزرگداشت مقام منیع معلمی/استادی نام نهاده اند مغتنم فرصتی است تا به شما وارث خداوند در زمین تبریک و تهنیت عرض نموده و وجود ارزشمندتان را در لباس شرافتمند معلمی/استادی بستایم که … من علمنی حرفا فقد سیرنی عبدا … که به راستی ستایش را لایق، و بندگی را سزاوارید.
    این موفقیت را به شما و جامعه فرهنگیان کوهدشت تبریک و تهنیت عرض می نمایم

  16. استاد احمدی این موفقیت علمی فرهنگی را صمیمانه خدمتتان تبریک عرض مینمایم امید وارم در پرتوعنایات خاصه الهی همواره موفق وموید باشید

  17. استاد گرامی،به حق که حضرت عالی شایسته تقدیر هستید.زیرا علم،ادب،اخلاق حسنه و سعه صدر و از همه مهم تر صریح الهجه بودن شما شهره خاص و عام است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.