تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

دغدغه‌های کارگر نمونه دلفانی از بیکاری تا مسکن مهر/ کارگری که “آچار فرانسه” است

  • کد خبر : 49541
  • 13 اردیبهشت 1393 - 7:55

  دغدغه های علی سیفی کارگر نمونه شهرستان دلفان در سال ۹۳ از بیکاری همشهریانش شروع می‌شود؛ مردی که عشق و علاقه‌اش خدمترسانی به مردم است و قبل از همه می‌آید و آخر از همه به خانه بر می‌گردد.  مهر : هر ساله دهه اول ماه اردیبهشت فرصتی فراهم می‌شود تا از مقام والای کارگران […]

IMG14310582

 

دغدغه های علی سیفی کارگر نمونه شهرستان دلفان در سال ۹۳ از بیکاری همشهریانش شروع می‌شود؛ مردی که عشق و علاقه‌اش خدمترسانی به مردم است و قبل از همه می‌آید و آخر از همه به خانه بر می‌گردد.

 مهر : هر ساله دهه اول ماه اردیبهشت فرصتی فراهم می‌شود تا از مقام والای کارگران به عنوان قشر زحمت کش و تاثیر گذار اقتصاد کشور در قالب برنامه های مختلف تجلیل شود و از خدمات ارزشمند سربازان گمنام عرصه تولید و اقتصاد به گونه ای قدر دانی شود.

در چند روز گذشته نیز اداره کار، رفاه و امور اجتماعی شهرستان دلفان نیز با برگزاری مراسمی تحت عنوان تجلیل از کارگران نمونه شهرستان فرصت را مغتنم شمرد و از فعالان قشر زحمت کش کارگر تجلیل کرد که در این میان ده نفر به عنوان کارگران نمونه شرکت های تولیدی و صنعتی دلفان و یک نفر نیز با نام علی سیفی از پرسنل زحمتکش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به عنوان کارگر نمونه از بین ادارات و ارگان های دولتی معرفی شد و از زحمات این عزیزان با اهداء هدایایی تجلیل شد.

 

 

علی سیفی فردی خوش اخلاق، فعال در عرصه کار و فعالیت‌های اجتماعی است که هم اکنون درشبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان مشغول به انجام خدمت به مردم بوده و در انجام تمامی وظایف محوله که به او داده می شود با جان و دل استقبال می کند.

دوستان و همکاران لقب “آچار فرانسه” را به او داده اند به طوری که این کارگر عزیز در بسیاری از حرفه ها سر و گردنی نسبت به سایر همکاران خود دارد از مکانیکی و خدمات برقی خودرو گرفته تا رانندگی و عکاسی و تصویربرداری به طوریکه علی سیفی یک کارگر هنرمند است.

او که هم اکنون دهه چهارم عمر خود را با افتخار می گذراند دارای دو فرزند پسر و یک دختر است که از عشق و علاقه اش به فرزندانش حرف می زند و با افتخار از آنان سخن می گوید و خداوند را برای  وجودشان همواره شکر می کند.

 

 

از او در مورد کارش پرسیدیم او می‌گوید: کار جوهر مرد است و کارگر یعنی عشق به زندگی، عشق به خانواده و عشق به خوردن نان حلال و روزی پاک و من هرچند در جایی که کار می کنم در قسمت های مختلف اداره فعالیتی مستمر دارم اما دوست دارم که همیشه مرا یک کارگر نام ببرند زیرا که مقام ارزشمند کارگر بارها و بارها توسط ائمه معصومین(ع) و پیامبر اسلام(ص) بیان و سفارش شده است و من افتخار می کنم که یک کارگر هستم.

علی سیفی تکریم ارباب و رجوع، خدمتگذاری صدیق، وظیفه شناسی و دین داری را از مهمترین خصوصیات رفتاری یک کارمند و یا کارگر خوب می داند و می گوید: اگر ما بتوانیم در زندگیمان رفتار، منش و کردار بزرگان را به کار ببریم علاوه بر اینکه موجب خوشنودی خداوند متعال می شود رضایتمندی مردم به عنوان بندگان خداوند را نیز به همراه دارد و به طور قطع در مسیر زندگی نیز سعادتمند خواهید شد.

او نورآباد را یکی از شهرستانهای محروم کشور می داند و از تجمع کارگران در ساعات اولیه بامداد هر روز که در میدان امام خمینی (ره) برای کسب  خرج و مخارج زندگی جمع می شوند بسیار ناراحت است و می‌گوید: هر روز صبح ساعت ۶ و نیم که به سر کار می روم شاهد حضور صدها نفر از کارگران ساختمانی در میدان مرکز شهر هستم که منتظر ایستادن خودرویی برای سوار شدن آن برای در آوردن خرج زندگی هستند و از اینکه چرا شهر ما این همه بیکار دارد بسیار رنج می برم.

 

 

وی می گوید: اگر این کارگران نباشند نه اقتصادی، نه تولیدی و نه ساخت و سازی صورت می‌گیرد و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این قشر آسیب پذیر جامعه داشته باشند و از لحاظ بیمه هایی درمانی و بازنشستگی آنان را یاری کنند.

سیفی می‌گوید: من حدود ۱۵ سال است که خدمتگذار مردم شهرستان دلفان هستم و به خدمتگذاری خود نیز می‌بالم و این گلایه را نیز از مسئولان مسکن مهر دارم که علاوه بر من تعداد زیادی از مردم با هزاران امید و آرزو برای رویای خانه دار شدنشان اقدام به فروش مال و اموال خود کردند اما متاسفانه با وجود اینکه تمامی سهم آورده نقدی خود را واریز نموده ایم همچنان چشم انتظار واگذاری مسکن مهر هستیم.

وی ادامه می‌دهد: برای یک کارگر بسیار سخت است که ماهیانه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان را به عنوان کرایه خانه پرداخت کند و از مسئولان عاجزانه درخواست داریم که فکری به حال خانه دار شدن ما باشند و هرچه سریعتر مشکل مسکن مهر ما را حل کنند مگر یک کارگر ماهیانه چقدر درآمد دارد.

 

 

کارگر نمونه دلفان از مسئولان شهرستان خواست به این قشر از جامعه احترام بیشتری بگذارند و نگذارند حقشان پایمال شود و فراموش نکنند که کارگران تاثیر گذارترین قشر کشور هستند که چرخه اقتصاد مملکت را می‌چرخانند.

بنابر این گزارش شهرستان دلفان رتبه نخست کارگران ساختمانی و بیکاری را در استان لرستان دارد که جا دارد مسئولان در جهت خدمت رسانی و توجه ویژه به قشر کارگر زمینه های لازم را برای پائین آوردن نرخ بالای بیکاری تلاش کنند و در جهت تحقق شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری با موضوع اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده اند گام های مهم و اساسی را بردارند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ضمن تبریک و خسته نباشید یه علی عزیز
    بهتر بود ذکر می کردید که ایشون بچه خرم آباد ولی شاغل در دلفان هستن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.