تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

حجت الاسلام طهماسبی: معلمان در ارتقای فرهنگی جامعه نقش بی‌بدیلی دارند

  • کد خبر : 49632
  • 14 اردیبهشت 1393 - 13:34

  امام جمعه کوهدشت وظیفه معلم را بسیار خطیر بیان کرد و گفت:معلمان در ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه نقش بی بدیلی دارند. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام طهماسبی در خطبه های نمازجمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت هفته معلم و با بیان این که اولین معلم هستی خداوند بلندمرتبه است، گفت: […]

 

امام جمعه کوهدشت وظیفه معلم را بسیار خطیر بیان کرد و گفت:معلمان در ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه نقش بی بدیلی دارند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام طهماسبی در خطبه های نمازجمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت هفته معلم و با بیان این که اولین معلم هستی خداوند بلندمرتبه است، گفت: خداوند معلم بزرگ هستی است که با نسخه شفابخش قرآن انسان را به خوبی هدایت می فرماید.

وی به نقش معلمان در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: فرهنگ سنگ بنای پیشرفت و تمدن است و اساسی‌ترین عنصری بوده که به یک جامعه هویت و شخصیت می بخشد.

امام جمعه کوهدشت ادامه داد: معلمان در عرصه فرهنگ عناصر بی بدیلی هستند.

وی با اشاره به خدمات شامخ استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان یک معلم به عرصه فرهنگ، یادآورشد: شهید مطهری هم فرهنگ ساز بود و هم دین شناس و کسی بود که توانست هم فرهنگ سازی کند و هم دین را در دانشگاه ها معرفی کند.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان و نسل آینده، بیان داشت: در آموزش و پرورش باید تربیت اسلامی سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز جنگ، جنگ فرهنگی است و فرهنگ بر سلاح مقدم است و از طریق فرهنگ است که می توان دین و قرآن و ارزش‌ها را به دیگران منتقل کرد.

امام جمعه کوهدشت در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت: زن و مرد باید به همدیگر احترام متقابل بگذارند زیرا حقوق این دو از نظر قرآن باهم برابر است.

وی یادآور شد: اما باید توجه داشت که مسئولیت خانه بردوش مردان است و زن ها باید مشکلات و موقعیت مردان را درک کنند.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: جهادزن این است که ویژگی های اجتماعی مرد را درک کرده، به همسرش احترام بگذارد و در برابر مشکلات او صبر داشته باشد و دراین صورت است که زندگی موفقی شکل خواهد گرفت.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. البته باند بازی تاثیر بیشتری دارد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.