تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

جام جهانی ، مدرسه و دانشگاه

  • کد خبر : 49713
  • 15 اردیبهشت 1393 - 14:55

  الهام بابایی / میرملاس نیوز : جام جهانی ، مدرسه و دانشگاه اهمیت مقوله تعلم و تربیت در دو حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی از اهمیت اکسیژن برای تنفس و ضرورت توجه به آن حتی از بلوط های در حال مرگ جنگل های زاگرس واجب تر است!! حال که چشم تیم ملی […]

9da5ba405e428d33ec6f21eff5dda49d_XL-217x300

 

الهام بابایی / میرملاس نیوز :

جام جهانی ، مدرسه و دانشگاه

اهمیت مقوله تعلم و تربیت در دو حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی از اهمیت اکسیژن برای تنفس و ضرورت توجه به آن حتی از بلوط های در حال مرگ جنگل های زاگرس واجب تر است!!
حال که چشم تیم ملی فوتبال ایران به جام جهامی ۲۰۱۴ برزیل روشن و پای فوتبالیست های ایران به سرزمین فوتبال باز شده انگار که قرار است پای بسیاری از برنامه های مختلف از ورزشی گرفته تا فرهنگی و علمی از سبد غیرخوراکی خانواده ها بریده شود.
بگذریم از پول های کهکشانی که برای فوتبال و فوتبالیست ها هزینه می شود -که البته هیچ ربطی به استان لرستان و کمبود همیشگی اعتبار این استان ندارد- انگار که حنای فوتبال در مقایسه با حنای تعلیم و تربیت خوش رنگ تر است.
این روزها که همه از نیروی انسانی و اهمیت آن دم می زنند سیستم آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور این مهم را و به دلیل فرارسیدن مسابقات مستطیل سبز ، کمرنگ دیده است.
زمزمه تعطیلی زود تر از موعد مدارس و دانشگاهها شاید خوشایند بسیاری از علم اموزان باشد اما به واقع ضربه مهلکی بر پیکره نیروی انسانی جامعه است.
سوال اینجاست که آیا سایر کشورهای راه یافته جهان به جام جهانی از آرژانتین و فرانسه گرفته تا همین کشورهای دوست و همسایه کره و ژاپن، برنامه های ملی و سراسری را کن فیکون می کنند تا مثلا دانش آموزان و فشر فعال در حوزه تعلیم و تربیت بتوانند با آرامش خاطر فوتبال جام جهانی را تماشا کنند؟؟
آیا اهمیت تماشای فوتبال جام جهامی از اهمیت تعلیم و تربیت بیشتر است که دانشجویانی که عملا ترم بهمن ماه را ” ترمک” می نامند باید یک ماه هم زودتر از موعد مقرر کلاس های درس و دانشگاه را تعطیل کنند؟
مسوولان بهتر از هر کسی می دانند که چه سرمایه گذاری برای سال تحصیلی و برنامه ریزی درس آن انجام می شود و امروز این سرمایه ها با راحتی یک ضربه کاشته به باد می رود.
دانشجویانی که عملا از هفته پایانی فروردین ماه در دانشگاه حاضر شده اند  که این خود جای سوال و نگارش دارد، تنها تا پایان اردیبهشت ماه برای کسب علم ودانش راهی مراکز آموزش عالی می شوند که بدون شک حضور چند هفته در دانشگاه منجر به علم آموزی استاندارد و تاثیرگذار نخواهد شد.
بی شک همه از صعود تیم ایران به جام جهانی و تماشای مستقیم این مسابقات لذت می برند اما به طور قطع ، سیستم آموزشی ما نباید گرم نکرده و نرمش نکرده وارد گود شود چراکه این امر منجر به آسیب دیدگی طولانی مدت این سیستم و فعالان آن خواهد شد.
امروز سرمایه های انسانی و سیستم آموزش کشور مهتر از هر مسئله ای است که نباید اجازه داد این سرمایه ها با هر ضربه ای، اوت شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49713

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. شاید دغدغه خانم محترم از یک نگاه درست باشد اما همزمانی امتحانات درسی دانش آموزان ودانشجویان با برگزاری جام حهانی فوتبال هم می تواند برآمادگی این دو قشر تاثیر منفی بگذارد ودر نتیجه افت نتیجه گیری دانش آموزان ودانشجویان رابه همراه داشته باشد.چه بخواهیم یا نخواهیم مسابقات فوتبال آنهم درسطح جام جهانی هیجانات خاص خود را دارد وکسی نمی تواند این هیجانات را نادیده بگیرد.وبه نظر می رسد تصمیم مسولین در آموزش عالی وآموزش وپرورش منطقی باشد.

  2. با سلام ، آفرین بر شما به نکته خوبی اشاره فرمودید ……… ورزش خوب فوتبال هم خوب ولی هرچیزی به جای خود نمیشه که مملکت برا یه جام جهانی تعطیل بشه….منصور باشید

  3. به نکته قابل تاملی اشاره شده
    یعنی ادامه کتاب های درسی مدرسه و دانشگاه مهم نیست و تاجایی که تدریس شده کافی است؟پس تکلیف دروس باقی مانده و کتاب های ناتمام چی میشه؟
    تازه اونایی هم که درس داده می شه با عجله و سرسریه

  4. درود بر شما حرف دلمونو گفتی.

  5. دست مریزاد

  6. رتبه سایت جهانی
    ۲۰۴,۰۴۲ ۸,۳۵۶
    رتبه سایت در ایران
    ۳,۰۳۵
    پیشرفت سایت
    ۸,۳۵۶

  7. ابتدا خدمت سرکار خانم بابایی سلام و عرض ادب دارم، اما در رابطه با مطالبی که نوشتند کاملا مخالف هستم چرا که ایران رو با کشورهای فرانسه و…در یک تراز فوتبالی قرار دادند باید عرض کنم که در این کشورها فوتبال به صورت مدرن و پیشرفته بوده و هست، در ثانی این کشورها مثل ما همیشه به طور حماسی وارد جام جهانی نمی شوند و باید بگم در اکثر جام های جهانی حضور مستمر داشتند ولی کشور ما در کل تاریخ جام جهانی با احتساب این دوره چهار بار شرکت کرده، یعنی بطور میانگین هر هشت سال یک بار به جام جهانی راه یافته تازه اونم از سال ۱۹۷۸ به بعد…… پس آیا در کشوری با این سابقه حضور در جام جهانی می شود با کشورهای سطح اول دنیا مقایسه کرد؟؟؟منظورم اینه که فرهنگ این کشورها با جام های جهانی گره خورده و اگر هم مدارس و دانشگاه ها در زمان مسابقات جام جهانی دایر باشد زیاد لطمعه ای به آموزش نمیخورد اما در کشور ما از وقتی که تیم ملی کشورمان به جام جهانی راه یافته اکثریت مردم ، بخصوص دانش آموزان و دانشجویان برای شروع جام جهانی لحظه شماری می کنند….مطمئن باشید مسئولین امر تمامی جوانب رو سنجیدن و بعد به این تصمیم رسیدن

  8. با تشکر از مطلبتون . اما این رو بدونید که یه مدرک درست حسابی بگیرن که چی ؟آمار بیکاری ان قدر زیاد هست که این مدارک عالیه به درد جامعه نمی خورن .پس چه بهتر (به قول مسئولین )برن فوتبالشونو تماشا کنن؟؟؟؟؟

  9. سلام،

    کجای کاری خواهر! اینحا را بخوان:

    http://alef.ir/vdceen8wpjh8wvi.b9bj.html?225846

  10. با سلام خانم بابایی اگه از بچه های مدرسه بپرسی بهترین زنگ چیه همه میگن ورزش جهت اطلاع شما عرض کنم همه دنیا این قضیه باهاش روبرو شدن،تفکر ورزشی داشتن وپروراندن روح ورزشی کار ساده ای نیست ،دیدن جوان های معتاد که از لحاظ فکری مریض هستن تا اون کارهای خلافی که میکنن … به نظر شما این نمیتونه فرصتی باشه زنگ ورزشی باشه تازه جام جهانی هر سال که نیست،بنده به عنوان یک کارشناس ورزشی حاضرم به شما ثابت کنم نه تنها ضرری به بچه ها ودرس و مشقشون نمی زنه بلکه تو روحیه شون تاثیر خوبی داره،آره آبجی شما نترس اون با من…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.