تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

آخرین اخبار سد معشوره از زبان استاندار/ قرارداد سد به زودی ابلاغ می شود

  • کد خبر : 49820
  • 17 اردیبهشت 1393 - 14:35

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: در حالی مردم لرستان چشم به راه ابلاغ قرارداد سد معشوره و استمرار عملیات اجرایی این پروژه هستند که استاندار لرستان از جلسه یک ساعته با وزیر نیرو در این رابطه خبر داد و وعده کرد که ظرف ۱۰ روز آینده قرارداد این پروژه ابلاغ شود. استاندار لرستان در این […]

DSC_0034

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

در حالی مردم لرستان چشم به راه ابلاغ قرارداد سد معشوره و استمرار عملیات اجرایی این پروژه هستند که استاندار لرستان از جلسه یک ساعته با وزیر نیرو در این رابطه خبر داد و وعده کرد که ظرف ۱۰ روز آینده قرارداد این پروژه ابلاغ شود.

استاندار لرستان در این رابطه  با اشاره به آخرین خبرها از سد معشوره اظهار داشت: برای رفع مشکلات پیش روی اجرای سد معشوره با وزیر نیرو یک جلسه ۱.۵ ساعته داشتیم که خوشبختانه این جلسه نتایج خیلی خوبی هم داشت.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه در این جلسه تصمیم گیری شد که اجرای این پروژه بدون هیچ گونه تغییری در بحث انتقال آب کشاورزی آن اجرایی شود عنوان کرد: من خودم استارت این پروژه را سال ۸۵ با توجه به بحث کشاورزی زدم و این موضوع را مورد توجه قرار دادیم چرا که اعتقاد داریم یک استدلال کارشناسی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در این جلسه قبول کردند که اجرای این پروژه انجام گیرد تصریح کرد: تا پایان این هفته نیز با وزیر نیرو خواهیم داشت و نهایتا تا ۱۰ روز آینده قرارداد سد معشوره رسما به قرار گاه خاتم الانبیا ابلاغ می شود.

استاندار لرستان یادآور شد: با ابلاغ قرارداد این سد به قرارگاه خاتم الانبیا کار اجرایی آن به صورت جدی ادامه خواهد داشت و هیچ گونه نگرانی نیز در بحث عدم ابلاغ قرارداد و اجرای این سد نمی بینیم.

 

IMG12490481

 

بنابر این گزارش سد و نیروگاه معشوره استان لرستان مصوب سفر نخست هیئت دولت یعنی هشت سال پیش است و قبل از آن نیز بارها در دولتهای مختلف به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم مطرح و وعده اجرا گرفته است، وعده هایی که سالهاست بین النهرین لرستان را در میان دو رود کشکان و سیمره تشنه نگه داشته است.

این سد قرار است که به صورت بتنی دو قوسی بر روی رودخانه کشکان در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر نورآباد و در ۴۵ کیلومتری شمال شهر کوهدشت احداث شود و آب مورد نیاز ۳۶ هزار هکتار از اراضی منطقه که هر ساله شاهد خسارات خشکسالی هستند را تامین کند.

حجم ذخیره آب این سد ۱.۶ میلیارد مترمکعب است و در صورت بهره برداری خواهد توانست که در بیکارترین استان کشور ۱۲ هزار شغل ایجاد کند.

همچنین برای اجرای آن مجوز تخصیص میزان ۲۷۱ میلیون متر مکعب آب از رودخانه کشکان ابلاغ شده که از میزان آب علاوه بر بخش کشاورزی، ۱۷ میلیون مترمکعب برای مصارف شرب و ۶ میلیون متر مکعب برای مصارف صنعتی در نظر گرفته شده است.

جمیع این مزایا از سد معشوره پروژه ای حیاتی برای استان لرستان ساخته است، پروژه ای که امروز با شدت گرفتن تب خشکسالیها در انبار غله لرستان و تشنگی مردمان این دیار به عنوان مطالبه ای جدی از سوی مردم بارها مطرح شده است.

این در حالیست که اواخر سال گذشته اجرای پروژه سد معشوره در شورای تخصصی آب رد شد تا به همین راحتی پروژه ای که آمال و آرزوهای مردم لرستان به آن گره زده شد روی هوا معلق باقی بماند.

در این مدت رایزنیهای متعددی از سوی مسئولان و رسانه های استان برای رساندن صدای مردم به متولیان امر در وزارت نیرو صورت گرفته تا استاندار لرستان از تغییر نظر وزیر نیرو و شورای عالی آب برای اجرای این پروژه حیاتی خبر دهد.

منبع : مهر

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 53در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵۳
  1. انشاالله که این آرزوی مردم محقق بشه.

  2. این ها همش دروغی بیش نیست

  3. انشااله پروژه مهم سدمعشوره به دستان نوانای استاندار پرتلاش ونماینده توانای شهرمان ازسرگرفته میشودوجای هیچگونه نگرانی وجد نخواهدداشت

    • نماینده نمیدونه سد معشوره کجا دارن کارش انجام میدن.استاندار بگی خدا کمکش کنه آره داره کارهایی انجام میده.

      • کینه توزی بس است مسلمان

      • اشنا جون این چه حرف عجیب غریبیه که میزنی مگه میشه ندونه سد کجاست در صورتی که خودش ساختن سد رو از تعطیلی در اورده و باعت ادامه ساخت ان شده و میگی استاندار هم ای داره کارهایی می کنه استاد اگه این دو نفر پیگیر نیستن لا بد حضرتعالی کارها رو درست کردی

      • متاسفم برات تو چرا همش از ناامیدی و کوته فکری حرف میزنی چون همش به فکر این حرفها و سیاسی کاری هستیم پیشرفت هم نداریم بهر حال با پیگیری این نماینده که وظیفه اش بوده و استاندار میخواد که الان به نتیجه برسه که این مهم است نه اینکه کی انجامش داده هر که باشه وظیفه اش هست زیرا که از این مملکت حقوق میگیره.

      • شما و میرملاس با این رفتارهای مغرضانه و کینه توزانه ای که نسبت به آاقای ملکشاهی دارید و واقعیات را کتمان می کنید به محبوبیت و پیروزی قطعی ایشان در انتخابات بعدی کمک می کنید
        درود بر ملکشاهی توانمندترین نماینده کوهدشت و حتی لرستان در سالیان گذشته

        • برادر عزیز این حرفو نزن که دیگه همه بهت میخندن، تا الان که هیچ نماینده توانمندی تو کوهدشت ندیدیم و اگه مردم این دیار با این وضع ( طایفه گرایی) پیش برن امیدی برای آبادانی و توسعه باقی نمیمونه! ان شاءالله که ریشه تموم این مشکلات خشک بشه و حق به حق دار برسه.

    • باسلام
      همین نماینده توانات در زمان تبلیغات انتخاباتیش وجودسدمعشوره رو انکار میکرد چه جوریه که الان داره تلاش میکنه که اجراش از سر گرفته شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟إإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإ

  4. آقای بازوندکه نماینده دولت است حسابش جداست قطعا مردم کوهدشت بارای بالایی که به روحانی دادنداز ایشان حمایت خواهندکرد و انتظار دارند بامردم روراست باشند ومردم هم بایدپیگیرباشند وهرازچندگاهی درجریان پیشرفت کارقراربگیرند .یقین داشته باشید چنانچه موضوع جدی باشد مردم درک خواهندکرد.آقای ملکشاهی هم بدانندفعلا نماینده این مردم هستند .بخیال اینکه دوربعدبرنده نخواهند شد کارراول نکنند.نمایندگی ۴سال است که انشاء الله بزودی تمام خواهدشد.

    • درویشی بهتره بدانی مردم از درک بالایی برخوردارند و می دانند هیچ شخصی جز دکتر ملکشاهی توان رفع مشکلات شهرستان را ندارد

      • اره تو این شهرستان قحط رجال است . همه توان خودشونو از دست دادن و فقط نماینده شما توانایی داره برو بابا ما اینقدر استعداد نهفته و توانا تو این شهر داریم که اگه فوران کنند میتوانند دنیا را متحول کنند.

        • میر طاهر حتما می فرمایید دوباره جومونگ یا امثالهم تشریف میارن اقای ملکشاهی دارن کارشونو خوب انجام میدن لطفا با کل نماینده های تاریخ کوهدشت چه اصلاح طلبشون چه اصولگراها مقایسه کنید کار مفید اونا چی بوده خودم اصلاح طلبم ولی کار اقای نماینده را قبول دارم امیدوارم اگه حقشونه دوباره انتخاب بشن

        • اره ادمای زیادی هستن مثل اونایی که عمو وبرادرزاده ورامینی رو کشتن

        • توانایتون در حد این است که چند نفر و دعوت کنید بعد اونها را سر ببرید تو کوهدشت سوریه ی دیگر براه بیندازید> و انتظار دارید نمایندهحیثیت خودشو بر باد بده واز ازین افراد دفاع کنه.

  5. انشااله که نتیجه حاصل شودوکوهدشت تشنه سیراب

  6. امیدوارم تلاش مسئولین ثمر بده و مردم از این حق مسلم خود . استتفاده کنند. به امید ان روز…

  7. به امید آبادانی لرستان الی الخصوص کوهدشت عزیزم

  8. اقای بازوند فشار افکار عمومی باعث از سرگیری روند اجرایی سد معشوره شد نه پیگیری نماینده ،ایشان اعتقاد داشتن که مصوبه سد معشوره کاغذ پاره ست ،مردم کوهدشت فهیمند .

    • آقای شهروندعزیز دست از لجبازی بردارید بنده خدا راست می گفت اگر کاغذ پاره نبود چرا کار نمی کردن و چرا مجوز نگرفته بودن الان داره درست میشه دیگه

  9. با سلام خدمت تمام عزیزان ،با بررسی متن زیر که مصاحبه نماینده محترم با اصحاب رسانه ست توجه فرمایید :ملکشاهی, درپاسخ خبرنگار هفته نامه ی سیمره که خواهان مشخص شدن سرنوشت مصوبات گذشته , ازجمله سد معشوره شد, تصریح کرد : امروز بزرگ ترین مشکل کوهدشت کمبود آب است .کوهدشت درمحاصره ی دو رودخانه ی پرآب سیمره وکشکان قرار دارد اما متاسفانه دل بستن به طرح سدمعشوره بیهوده است.چراکه این عملی شدن این طرح نیازمند هزینه ای بالغ بر هزار وپانصد میلیارد تومن دارد , اما اعتبارات بسیار ناچیزی به آن اختصاص داده شده است که با آن , کار اتمام این طرح سی سال به طول خواهد انجامید.وی درادامه گفت: دررابطه باسد معشوره با رییس جمهور صحبت کردم وقرار شد اعتبار بیشتری به آن اختصاص یابد.اما درکل آب این سد جواب گوی کم آبی زمین های کوهدشت نیست و با رای زنی هایی که با وزیر نیرو انجام گرفته قرار براین شده که سالانه یکصد میلیون مترمکعب آب از پشت سد سیمره به زمین های زراعی کوهدشت تزریق شود.
    نماینده ی مردم کوهدشت ورییس کمیسیون قضایی مجلس , پاسخ خبرنگار سایت خبری میرملاس نیوز , مبنی برسرنوشت مبهم محافظت از نقاشی های باستانی میرملاس را چنین جوابگو شد:قرار شد یکصد میلیون تومان برای محافظت از میرملاس از طریق نصب قاب شیشه ای برروی آن درنظر گرفته شود که من همچنان پی گیر عملی شدن آن هستم.

  10. از زحمات دکتر ملکشاهی در خصوص روند پیگیری سد معشوره سپاسگزاری میکنیم از طرف جمعی از کشاورزان پیشرو شهرستان کوهدشت

  11. وقتی باران می بارد عده ای می گویند خدا به مور وملخ رحم کرد،عده ای می گویند دعای مقربان موجب شده خدا رحم کند،عده ای می گویند طبیعت است بعضی وقتها می بارد بعضی وقتها نه!!،عدهای میگویند وظیفه خداست اید به بندگانش برسدو……….
    حال که به هر تقدیر قرار است سدمعشوره اجرایی شود عده ای میگویند دولت احمد نژاد آغاز کرد،عده ای میگوند نماینده قبلی تلاش کرد،عده ای می گویند نماینده فعلی تلاش جدی کرد،عده ای استاندار راپیشگام تلاش می دانند،عده ای افشارفکار عمومی را مؤثر می دانند وعده ای نقش رسانه هارا مهم توصیف کرده اند،عده ای هم تلاشهای امام جمعه را بی اثر ندانسته اندولی بنده میگویم دست هرکسی را که در این راه تلاشی کرده ،سخنی گفته ویا حرکتی کرده است می بوسم گرچه کشاورز هم نیستم ولی همواره برای پیشرفت شهرم حرف زده ام.شکر خدای تبارک را

  12. با سلام. به لطف خداوند و همت وپیگیری های فراوان جناب اقای دکتر ملکشاهی و استاندار محترم عملیات اجرایی شدن سد معشوره به زودی شروع خواهد شد و باید توجه داشت که این مهم به سرانجام نمی رسید جز با پشتکار و شجاعت نماینده محترم ، همانطور که در جریان هستید وایشان طبق مستنداتی که در برنامه خانه ملت اعلام کردند ،حتی برای اجرایی شدن سد تا استانه استیضاح وزیر نیرو پیش رفتندکه با عقب نشینی وزیر محترم نیرو در بحث متوقف شدن سد معشوره همراه شد. عده ای بر این باورند که پروژه سد معشوره مربوط به گذشته است ، بله درست است ولی همه می دانند عملیات سد به طور کلی متوقف شد و تصمیم گرفته شد که اعتباری به ان اختصاص نیابد. و این به معنی حذف این پروژه بود که با پیگیری های مستمر وسماجت نماینده محترم که انصافا به اندازه شهرستان شدن رومشگان سخت و دشوار بوده است اجرایی شد

  13. اقای (م)احمدی خوب گزارش داده :در سطر هشتم از معامله برداشت اب از سد سیمره وگذشت از معشوره خبر داده .

  14. یقین داشته باشید اگه دکتر ملکشاهی نبود سد معشوره ای هم در کار نبود

    • آقای احمدی تعصبی برخورد نکنید ملکشاهی با این مسئولینی که در سطح شهرستان انتخاب می کنند واقعا گند کاشتند.

  15. درود خداوند بر ملکشاهی و استاندار

  16. انصافا گرفتن پست یا چه میدانم امتیاز ، پورسانت و…. ازنماینده دلیل نمیشه که القاب وعناوینی چون دکتر ، حاجی ، مهندس و…. بهش بدیم یه کم واقع بین باشید . این نیز بگذرد
    چیزی بگویید که بعدها هم بتونید از نظرتان دفاع کنید نه اینکه آن را با هرقیمتی توجیه کنید

  17. ما منتظریییم.

  18. برای تمامی کسانی که دارن از اقای ملکشاهی به خاطر سد معشوره تشکر میکنند,متاسفم.اقای ملکشاهی هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده اند.باید از امام جمعه محترم جناب اقای طهماسبی تشکر کرد که در این مورد بسیار تلاش کردند.وهمچنین از خود مردم که صدای اعتراضشون به گوش مسئولین رسید.

  19. درود براستاندارپرتلاش استان لرستان باید به اطلاع مردم کوهدشت برسانم که آقای استاندار زمانیکه دراراک معاون امورعمرانی استانداری بودند نیزپیگیر سدمعشوره بودند ایشان درآن زمان تلفنی ازبنده خواستند خدمت ایشان رسیدم ویک براورد علمی درمقابل اعتراض نمایندگان خوزستان و وزارت نیروی وقت ترسیم کرده بودن که آب کشکان یک یازده هزارم سد کرخه راتشکیل میداد واین براوردعلمی رابه بنده دادن که تحویل نماینده محترم وقت بدم که بتواندازاجرای این پروژه عظیم دفاع کند که چنین هم شدنماینده توانست آراءقابل توجهی ازنمایندگان جلب کند وموجب تصوب این پروژه گردید

  20. تشکر از زحمات نماینده محترم و پر تلاش و شجاع واستاندار محترم

  21. با سلام خدمت دوستان
    انشاء اله عملیات اجرایی سد معشوره شروع خواهد شد
    فقط مد نظرمان باشد ، کوهدشت و نورآباد پر نیروهای متخصص سد سازی است
    نگذاریم معشوره انباشت از پرسنل غیر بومی ناکارآمد بشه ۰

    • دوست عزیز پرسنل غیر بومی چه بخواهیم وچه نخواهیم جذب خواهند شد اما ماهم باید مثل بقیه استانها از شرایط بومی بودن برخوردار بشیم در اکثر استانها ملاکرو هفتاد درصد نیروی بومی میگیرند وسی درصد نیروی غیر بومی از نتیجه احداث سد معشوره باید تمام مردم استان چه کسانی که در سرشاخه این آب هستند وچه در پایین دست بهرمند بشن نه مثل گذشته که با احداث سد های کرخه ودز وسیمره فقط مشکلات ناشی از آب گیری این سد ها گریبان مردم استان مارو گرفت وبرای استان خوزستان نتیجه اش شد شکل گیری بهترین زمینهای ابی کشاورزی وعلاوه بران تامین اب مورد نیاز صنایع استان خوزستان که اگرکمی درایت در در مسئولین استان ما بود میتوانستند سهم هرچند کوچکی از اشتغال در استان خوزستان برای مردم این دیار در نظر میگرفتند در اینده بحث تامین اب مهمترین بحث بشر است به امید روزی که جشن پایان کار سد معشوره را شاهد باشیم

  22. این مهم محقق می شود و امیدوارم سد معشوره تن زخمی دشتهای کوهدشت را التیام بخشد . اقل انتظار مردم شهرستان کوهدشت از استاندار محترم استان اینست که این قضییه تا اخذ کامل مطالبات مردم این شهرستان به جد پیگیری شود .

  23. با سلام . بنده دانشجوی دکترای حقوق هستم و چون در این حوضه تخصص دارم می دانم به چه نحوی در مباحث شرکت کنم که بار حقوقی نداشته باشد و همچنین توهین و افترا محسوب نشود ولی برایم جای سوال است که چرا مدیر محترم سایت از درج دیدگاه اینجانب خودداری می کند . درضمن عده ای از دوستان از یکطرفه بودن سایت بر علیه نماینده فعلی می گفتند که باورش برایم سخت بود ولی ظاهرا باید نسبت به باورم تجدید نظر کنم، موفق باشید

  24. اقای دکتر حتما نظرات شما دارای بار حقوقی برای میر ملاس می باشد . چرا که میرملاس عرصه تمام آراء ونظراته

  25. اقای ملکشاهی میخواست با دریافت مجوز برداشت آب سد سیمره برای رومشگان از خیر سد سیمره بگذره که افکار عمومی وسخنان امام جمعه محترم وهیات کشاورزان باعث مجاب شدن وزیر برای از سرگیری سد معشوره شد ملکشاهی اگه کاری میکرد زودتر انجام میداد .

  26. تا نبینم به چشم خود نخست باور ناید این سخن به درست
    باتشکر از همه ی کسانیکه قبل حال آینده در فکر این مردم بد بخت خصوصا کشاورزان بینوا هستند امیدواریم که این کار بزرگ وارد مرحله ی عمل گردد قبل از مرگ سهراب . در اینجا لازم میدانم متذکر شوم اینطور کارها باید جز طرهای ملی قرار گیرند از روز شروع این حرف تا کنون نمایندگانی آمدند و رفتند پلاکارد های فراوان زده شد به وچهچه های زیاد گفته شد ولی نصیب مردم فقیر این منطقه جز حسرت چیز نبود

  27. متاسفانه طرفداران نماینده از هر اقدامی توسط مسئولین اجرایی به نفع خود بهره برداری میکنند ،استاندار تلاش میکنه به حساب نماینده میزارن ،حیدری خشت اول پتروشیمی بنهاد بنر برای نماینده زدند چه بنرهایی ،اقایان مدیریت مدیران منتسب به نماینده کارنامه اوست وجدان های بیدار قضاوت کنند …………………….

    • اقا محمد استاندار هم خیلی تلاش کردند و از ایشان تشکر میکنیم ولی توجه داشته باشید که استارت اولیه را دکتر ملکشاهی زدند و به جد موضوع را پیگیری کردند و به احتمال زیاد خودتان مطلع هستید که ایشان با شجاعت وسماجتی که داشتند حتی برای اجرایی شدن پروژه تا استانه استیضاح وزیر محترم نیرو پیش رفتند اما مشکل اینجاست که عده ای کینه در دل دارند و نمی خواهند واقعیت را بپذیرند لذا بهتر است اول از همه خودت قضاوت کنی که ایا این نظراتی که می دهی مغرضانه نیست و بعد مردم را به قضاوت عادلانه دعوت کنی در ضمن این عرف است که نماینده باید از هم فکران خود در پست های مدیریتی حمایت کند هر چند که انتصابات اخیر به حق بوده است و مسولین شهرستان از روی لیاقت وکاردانی خود به این پست ها دست یافته اند

  28. ۲صدگفته چونیم کردارنیست همه به انتظار می نشینیم تا هنگامه عمل

  29. لطفن دست ازتخریب یکدیگر برداریمو همه با هم بکوشیم تااگرشایستگی داریم شایسته زتدگی کنیم

  30. برای مسئولین دلسوز دیارمان ارزوی سلامتی میکنم .نماینده و استاندار بسیار زحمت می کشند ما باید یک مقدار صبور تر باشیم

  31. هیچ نگران نباشید ماسدمعشوره رابه خودمان نمی بینیم چون تامعشوره افتتاح شود۱۵سال طول می کشدجاده خرم آباد به کوهدشت وزانوگه به کوهدشت جان همه مارامی گیرد.نالشکنه ناخن مکلاشن

  32. محمد رضا عارف افزود: ما اصلاح‌طلبان، طرفداران دولت و جریان اعتدال‌گرایی را در یک اردوگاه می‌بینیم و تلاش می‌کنیم در انتخابات مجلس با این جریان وحدت داشته باشیم. ما به دنبال برنامه‌ریزی برای انتخابات سال ۹۴ مجلس و ۱۴۰۰ ریاست جمهوری هستیم.

  33. باعرض سلام وادب واحترام خدمت یکایک دوستان وکامنت گذاران محترم .
    یکی از مشکلات اصلی واساسی شهرمان کوهدشت ، متاسفانه ، این گونه جبهه گیری وحرف برعلیه همدیگر زدن است. ای کاش همگی به این باور میرسیدیم که بهتراست بجای تخریب یکدیگر ، حمایت وهمبستگی واتحاد را جهت پیشبرد وپیشرفت شهرمان ، بکارگیریم. درکشوری به این گسترده گی ، اهالی یک استان ویا یک شهر تنها دغدغه فکری وکاریشان پیشرفت شهرشان است ولی متاسفانه ، برعکس تمام شهرهای کشور،در شهرما کوهدشت، دانشجویان ، نخبه گان ، کارمندان، سیاسییون و……………. که الی ماشاالله خیلی زیاد هم هستند .فقط وفقط به فکرتخریب و………….. یکدیگر هستند واونوقت انتظاردارند شهرشان آبادشود واز این و اون ایرادگرفته وهمگی را زیر سوال میبرند که کوهدشت باسایرشهرهای کشور وحتی استان ، چه فرقی داره ؟ چرا آنها ازهرلحاظ پیشرفت کرده اند ولی کوهدشت هر روز بد و بدتر می شود.؟
    بیایید خداوکیلی دست از تخریب یکدیگر برداریم . بیایید دست دوستی وبرادری وهمفکری واتحاد بسوی هم دراز کنیم . بیایید بفکر آبادانی شهرمان کوهدشت باشیم .بیایید بجای تخریب وسنگ اندازی جلوی پای همشهریمان ، او راتقویت وتعریف وتمجید بجا وبحق کینم . بیایید به مردمان و اهالی دیگرشهرهای استان وحتی کشورمان ، نگاهی هرچندکوتاه بیاندازیم ونحوه ی اتحادوهمبستگی وحمایت را از آنها بیاموزیم وبیایید درنظربگیریم روزقیامت را و……………………………..

  34. گفتنی زیاد شنیدیم اما فعلا عملا کاری ندیدیدم اما ناامیدهم نشدیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.