تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

راه‌آهن دورود خرم‌آباد روی ریل سازندگی

  • کد خبر : 49850
  • 18 اردیبهشت 1393 - 11:45

  استاندار لرستان گفت: ‌راه‌آهن دورود به خرم آباد بعد از یک وقفه ۳ ساله روی ریل سازندگی افتاد. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا،هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ‌راه‌آهن دورود خرم آباد از سال ۹۰ توسط مقامات عالی‌رتبه کشور بدون هیچ‌گونه طرح مطالعه‌ای کلنگ‌زنی شده است. وی بیان […]

 

استاندار لرستان گفت: ‌راه‌آهن دورود به خرم آباد بعد از یک وقفه ۳ ساله روی ریل سازندگی افتاد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا،هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ‌راه‌آهن دورود خرم آباد از سال ۹۰ توسط مقامات عالی‌رتبه کشور بدون هیچ‌گونه طرح مطالعه‌ای کلنگ‌زنی شده است. وی بیان کرد: این موضوع از جمله کلنگ زنی‎های بوده که الان شاهد وضعیت فعلی آنها هستیم.

بازوند با بیان اینکه در نیمه سال ۹۲ پیگیری‌های خود را در این زمینه آغاز کردیم، ادامه داد: قرارداد طرح ۷ دی‌ماه سال گذشته بین وزارت راه و قرارگاه خاتم منعقد و با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان در ۱۶ دی‌ماه همان زمان ابلاغ شد.

استاندار با بیان اینکه طول مسیر این طرح زیرساختی و ویژه استان، ۱۱۴ کیلومتر بوده هزینه احداث هر کیلومتر آن را ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تا مرحله ریل‌گذاری برشمرد و تصریح کرد: روسازی این راه‎آهن در بعضی مواقع بیشتر از زیرسازی آن هزینه‌بر است.

بازوند در ادامه با بیان اینکه روند احداث این طرح در ۶ قطعه انجام خواهد گرفت، اضافه کرد: این شش قطعه ازکیلومتر صفر تا ۳۰ شهرستان دورود به سمت خرم‌آباد، قطعه دوم ۳۰ تا ۳۷ کیلومتری، قطعه سوم ۳۹ تا ۴۸ کیلومتری، قطعه چهارم ۵۳ تا ۷۲ کیلومتری، قطعه پنجم ۷۲ تا ۹۸ کیلومتری و قطعه ششم از ۹۸ تا ۱۱۴ کیلومتری احداث می‎شوند.

وی با بیان اینکه تنها نقشه ۲۶ کیلومتر از این ۱۱۴ کیلومتر مسیر تهیه شده و مابقی به زودی تهیه و اجرایی می‌شود، گفت: در حال حاضر یکی از قطعات این پروژه از کیلومتر ۱۴ منطقه کمالوند خرم‌آباد با ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین با پیشرفت فیزیکی ۴ درصدی شروع شده است.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه راه‎آهن فوق برای قطارهای باری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر و مسافربری با ۱۶۰ کیلومتر در ساعت احداث می‎شود،یادآور شد: این راه‌آهن دارای  ۱۶۶۵ متر پل، ۱۳ تونل به طول ۷۴۰ متر بوده که بزرگ‌ترین آن، ۴۴۶۰ متر طول دارد.

استاندار با بیان اینکه این پروژه دارای ۲۶ تقاطع غیرهمسطح است، اظهار کرد: ‌این راه‎آهن باید در مدت زمان ۴ سال به بهره‌برداری برسد. از محل فروش سهام فولاد خوزستان ۳۴ میلیارد تومان در خزانه برای این پروژه اختصاص یافته و قرار است میانگین هر ۳ ماه یکبار نیز از این محل ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود.

استاندار همچنین درباره قطعه خرم‌آباد به اندیمشک با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که این قسمت از چه مسیری عبور کند از مشخص شدن مشاور این طرح تا یک ماه آینده خبر داد.

بازوند به راه‌آهن دورود بروجرد اشاره کرد و گفت: این راه‌آهن تا منطقه سیلاخور همزمان با راه‌آهن دورود به خرم‌آباد انجام می‌شود و از این منطقه تا بروجرد ۲۳ کیلومتر است. راه آهن بروجرد ملایر نیز تاکنون هنوز هیچ‌گونه اتفاقی صورت نگرفته اما راه‌آهن دورود به ازنا و الیگودرز اصفهان در حال انجام است اما وضعیت اعتباری خوبی ندارد.

استاندار با اذعان به اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه مرکز لرستان با اجرایی شدن این پروژه راه‌آهن شکل گرفته و باعث می‌شود زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران فراهم شود، به بخش خصوصی در استان نیز اشاره‎ای کرد و گفت: باید بخش خصوصی در استان به بلوغ برسد، وقتی این مهم انجام شود می‌تواند خودباوری را ترویج دهد.

وی افزود: تا زمانی که این خودباوری به همه اقشار مختلف مردم استان سوق داده نشود، حرکت توسعه لرستان کند خواهد بود. برای توسعه استان همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و باید تلاش کنیم زیرساخت‌های فرهنگی که اثرگذار‌تر هستند، ایجاد شوند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۸
  1. بمارکبوبمارکبوبمارک،تا خرماوه مچیمن سووار قطاره مویمن!!کی بوورَه دی خووَشی

    • می گریم …
      میگریم به دیار فراموش شده قوم کاسیت
      به بلندای تاریخ میرملاس کهن بر مظلومیتت می گریم
      و تو ای کوهدشت بزرگ روزی فرزندانت تو را خواهند ساخت .
      بی معشوره ، بی راه آهن و … تو را فریاد می کنیم .

  2. یک سوال اساسی .چرا اقدامات اساسی که در دوره قبل وبا درایت نمایندگان قبلی در سایه همت وخدمت پایه گذاری شده اند ومصوبات اجرایی انها اخذ وتایید شده است ودر حال حاضر پیگیری انها وتکیه بر نام انها برای همه جز سند خدمت وافتخار است چرا وقتی که به مرحله معرفی به مردم می رسند بیان می شود که کاری نشده ویا قرار داد ندارند ویا توجیه اقتصادی ندارند بعد هم وقتی که می خواید گزارش بدهید این طرح ها را با سابق سه ساله معرفی مکنید .اقای استاندار عزیز به خدا مصوبه این راه اهن درود خرم اباد کوهدشت پلدختر است انتظار پیگیری داریم یاد گرفتیم که چطور از اون همه رنج وفداکاری پاسبانی کنیم .

  3. لطفا اصلاح بفرمایید نام درست این مصوبه درود -خرم اباد – کوهدشت -پلدختر-اندیمشک است ما مردم کوهدشت از این حق که نماینده قبلی برایمان ایجاد کرده مانند سدمعشره بیمارستان و…… نمی گذریم

    • آقای حسینی تا تفکر جمعی واستانی وملی نباشد باور کنید به هیچ حقی که نمیرسیم بلکه مانند گذشته داشته هایمان راهم از دست میدهیم احداث به گفته شما این راه آهن خواسته بر حق ماست

  4. سلام آقای مهندس بازوند
    از حضرتعالی بعیده همه طرح ها ی عمرانی دولت گذشته را بی اساس و بی قرار داد و بی حاصل و نا مشخص و بدون مطالعه قلمداد فرمائید . مهندس عزیز شما که خود در دولت بدون مطالعه و کلنگ زنی های بیخود معا ونت استانداری استان مرکزی را یدک میکشیدید نباید حد اقل زحمات خود را بر باد دهید . چرا که آیندگان نیز با بی انصافی زحمات ارزشمند جنابعالی را نادیده خواهند گرفت در پایان از جنابعالی و همه کسانیکه دغدغه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم را دارند و هدفشان جز رضای خدا و خرسندی شهدا نیست سپاسگزارم سالم باشید

  5. درود بر اقای جوزی پور ایثارگر عزیز مطلب بسیار با ارزشی را یاداور نمودی .همه می دانند که در دوره نمایندگی شیخ صادق حداقل پنج مصوبه اساسی که باعث توسعه همه جانبه کوهدشت می شدند معلوم ومشخص و مصوبه انها هم اخذ شد ودر بعضی موارد تا سی ویا شاید چهل درصد هم پیشرفت داشتند .البته ان دوستانی که قبلا انکار می کردند الان که مدیر شده اند ویا ماشین دولتی دارند برای تفریح یا اردو که به حوزه معشوره می روند وواقعیت ها را می بینند .تا چند روز از عملکرد وصداقت شیخ صادق میگویند .حال دوست گرامی ناراحت نباش /چراغی را ایزد برفروزد هرانکس پف کند نیشش بسوزد

    • اقای رهگذر و پارسیان و جوزی پور این حرف های شما درد دل همه طرحانی هاست ترا به خدا چنانچه شیخ امد به ما هم اطلاع دهید تا منطقه را چراغانی کنیم .الان دیگه غبارها کنار رفتند وما همه چیز را دیدیم

  6. دنیا همینه .اقاعلی بشه کارشناس .رهگذر تایید کنه .مسولین هم اطاعت کنن.

    • واقعا اسم خوبی برای خودت گذاشتی چون شهامت نداشتی با اسم واقعی خودت حرفت را بزنی یعنی اصلا وجود نداری تو خوب مرا میشناسی نه اینکه هیچی از تو توخالی کم ندارم بلکه جرات و شهامت اینرو داشتم در سن ۱۴ سالگی بفرمان امامم عازم جبهه ها بشم و از دینم و مملکتم خالصانه و بی ریا دفاع کنم میتونی شب که سر بر بالین بزاری با وجدان خود کنار بیای که تو جزء کسانی هستی که فصل جنگ آمد تماشاگر شدند صلح آمد لاله پر پر شدند ضمنا پاچه خواری نکن مهندس بازوند به امسال تو پست نمیده و مطمئن باش هرچه خوردی قی خواهی کرد ۱ – کارشناسی و مردم شناسی ما ذاتیست ۲- تائید مردم هم نشانه مردمداری ما ۳- همه مسئولین نظام انتقاد پذیرند و این رمز بقای این انقلاب است مگر انسان کم درکی مثل شما !! سالم باشید و متفکر !!؟

    • برای سیاست می گریم چون تو (خنده بازار ) نقدش می کنی

  7. با سلام و خدا قوت خدمت اقای ازادبخت
    کدوم قسمت می تونیم برا خود شخص مدیر مسول کامنت بذاریم؟
    انصافا حرف اولو می زنید در میان این سایتهای مجازی استان اما
    خبر عزل دوست صمیمی بنده ((فرماندار سلسله)) که زیاد خبر خوبی نبود برا من اما دولت تدبیر و امیده دیگه باید باشه در تاریخ ۱۸بوده و تو سایت شما هنوز خبری نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. جناب خنده بازار عزیز سلام :

    اولا نقد اساس ، ریشه و پی ریزی رشد یک تشکل ، یک گروه و یا یک اجتماع است اگر به زندگی پیر جماران سیری هرچند اجمالی بیندازی همه سخنان آن پیر فرزانه حکمت آمیز ولی بعضی از آنان برای ادب و درس آموزی من و شما از گرز ۹۰۰ من رستم هم سنگین ترند اما کو گوش شنوا !! مثلا اینکه فرمودند عین عبارت : اگر خمینی پایش را کج گذاشت ملت ایران باید تذکر بدهد . در صورتیکه سیره و روش حضرتش درست بر اساس همان شیوه حضرت رسول بود و هیچگاه نمیتوان در طول عمر با برکتش ذره ای خدشه بر او وارد کرد . وقتی بزرگی چون وی چنین میفرماید تو دیگر چه صیغه ای هستی !!؟ حالا میخواهد طرف استاندار محترم لرستان باشد یا رئییس جمهور و یا هر کس دیگر ……..
    بله دنیا همینه اگه با خودت خلوت کنی میبینی ما ذاتا کارشناس و جامعه شناس هستیم اگر مثل جنابعالی بوسیله رانت یا سفارش و یا استفاده از امتیازهای دیگر کارشناس نشده باشیم !!! و حتما نیک میدانید تا کسی لب بجنباند تا آخر منظور او را درک کرده و الی آخر ……..
    اما اینکه دوستان دیگر کامنت مرا تائید کرده اند نشان فهم و شعور بالای آنان دارد که این امر چرا شما را ناراحت کرده شاید خدای نکرده فهم شما ……..؟! نمیدانم ممکنه .
    درباب سوم اینکه مسئولین از مردم شنوائی داشته باشند این فرموده بزرگان دین است حالا شما پیرو کدام مذهب و مکتب هستید نمیدانم ! ایکاش میفرمودید تا بر اساس دین خودتان جوابتان را میدادم .
    اما دوست نزدیک دوران نه چندان دور : نه ازشما کمترم و نه شما این حق را که برای خود قائلید از شکم مادر آورده اید البته عیب فقط اینجاست من مثل شما به هر قیمتی به آب و آتش نمیزنم تا مسئولیتی بگیرم و
    جیب هایم را پر کنم و نصیحت آخر : خنه جار عزیز :!! جمهوری اسلامی به همه اطمینان میکند تا خدمت کنند اما اگر کسی قصد خیانت داشته باشد چنان از خر مراد هوسهای دنیا طلبانه اش به زمین میکوبدش که تا ابد نتواند خود را جمع کند به شما توصیه میکنم به هر قیمتی بدنبال مسئولیت جدید نباشید در پایان من نه از اونهائیکه در طایفه خودمان راه صد شبه را یک شبه پیمودند و با استفاده از شیخ قباد به مراد خویش رسیدند ناینکه کمتر نیستم بلکه خود را به لحاظ حضور در دانشگاه امام خمینی در دوران نوجوانی (جبهه های نبرد حق علیه باطل ) بالاترمیبینم یعنی نه من !چون با این طرز تفکر خیلی عقبی هر کسی از شما بالاتر است .ضمنا اگر شهامتی در خود سراغ دارید که بعید میدانم چون از اسمی که برای خود برگزیدید هویداست ! با این شماره تماس بگیر میزان کارشناسیت را برایت بسنجم آقای کارشناس !!!!!!!!!!!!!!!! در پایان برایت آرزوی تندرستی دارم ۰۹۱۶۶۶۱۵۰۰۹

  9. راستی چرا ما همیشه دیر به چیزی که درسته می رسیم در زمان نماینده قبلی خدایی معلوم بود اقای شاهرخی خیلی کار کردن یادم هست وقتی که گفته بودند راه اهن از خرم اباد به پل دختر میره اقی شاهرخی اعتراض شدیدی به این موضو.ع کردن وحتی صدا وسیما رو مسئول این کار شکنی معرفی نمودند وکار به جایی رسید اقای ده مرده استاندار وقت اومدند کوهدشت ودر مسجد جامع سخنرانی کردند هنوز مردم اون حرفا ی ایشون رو فراموش نکردند که راه اهن از خرم اباد به کوهدشت وسپس به پل دختر میره واین که اسم شهر شما افتاده اشتباه تایپی بوده معلوم بود که اقای شاهرخی تلاش زیادی کرده بودند ولی ما مردم کوهدشت که خودم هم یکی از اونها بودم قدر دان ایشان نبودیم حالا حقمونه هر چی سرمون بیاد

    • راه اهن مانند سد معشوره مهم است ما مردم کوهدشت همانگونه که نگذاشتیم سد معشوره متوقف شود در این مورد هم کوتاه نمی اییم واقعیت این است که تمام پروژه هایی که کاغذ پاره گفته می شدند امروز دهان باز کرده با من وشما کوهدشتی های باغیرت حرف می زنند وروغگویان بی غیرت را رسوا میکنند

  10. خوشم میاد هر کاری که دولت قبل انجام داده خوب یا بعد/به اتمام رسیده یا نیمه کاره/…..همه رو به یک چشم می بینن مسئولین فعلی /بابا به قرآن دولت قبل مثل تمام دولتها نقص داشت ولی کارهای خوبی هم داشت ..انصاف هم چیز خوبیه/تو تمام دولتهای گذشته(شهرام جزایری و م.ه و …) آدم های رانت خوار بود همان طور که در دولت قبل بود(زنجانی و…).قطعا در آینده هم خواهند بود این افراد…………..شما رو به قرآن دست از این حرفای الکی بردارید تا کی میخاهید بی کفایتی خود رو به دولت های قبل ربط دهید/بابا به قرآن ما لرستانی ها هم آدمیم شغل میخاهیم ،پیشرفت و آبادانی میخاهیم و…..به داد ما برسید خواهشا //////وقت عمله دیگه اون دوران سرکار گذاشتن گذشت /دولت تدبیر و امید خواهشا کاری نکن که از دادن رای بهت پشیمان شویم/ پس تو واسه ما گام بردار ما مردم لرستان حمایتت میکونیم……………….موفق باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.