تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

گزینه‌های مطرح برای پایتخت سیاسی ایران

  • کد خبر : 49873
  • 19 اردیبهشت 1393 - 12:18

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، از تصویب گزارش شور دوم طرح انتقال پایتخت در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: همدان،‌ سمنان و پردیس تاکنون به عنوان ‌گزینه‌های انتقال پایتخت سیاسی کشور طرح هستند.به گزارش  میرملاس نیوز به نقل از خانه ملت،امیر خجسته از تصویب گزارش […]

20140509102330577

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، از تصویب گزارش شور دوم طرح انتقال پایتخت در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: همدان،‌ سمنان و پردیس تاکنون به عنوان ‌گزینه‌های انتقال پایتخت سیاسی کشور طرح هستند.
به گزارش  میرملاس نیوز به نقل از خانه ملت،امیر خجسته از تصویب گزارش شور دوم طرح انتقال پایتخت در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: پس از تصویب نهایی طرح انتقال پایتخت در مجلس و اخذ نظر مثبت شورای نگهبان این طرح برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.
نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گزارش شور دوم طرح انتقال پایتخت در حال حاضر در نوبت قرائت و تصویب در صحن علنی مجلس قرار دارد، تصریح کرد:‌ انتقال پایتخت در شرایط کنونی کشور اجتناب ناپذیر بوده و برای ساماندهی امور باید صورت بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تمرکز‌زدایی و ساماندهی قطعی کشور را در انتقال پایتخت دانست وافزود: با وجود اینکه ضرورت انتقال پایتخت بر کسی پوشیده نیست اما باید این طرح با جدیت و کارشناسی دقیق‌تری بررسی شود.
وی درباره گزینه‌های پیشنهادی مطرح شده برای انتقال پایتخت سیاسی کشور، گفت: گزینه‌هایی چون همدان، سمنان، پردیس به عنوان گزینه‌های انتقال پایتخت مطرح هستند اما باید با انجام بررسی‌های کارشناسانه مکان مناسبی را برای انتقال در نظر گرفت.
تغییر در ترکیب اعضای شورای عالی انتقال پایتخت
خجسته با تاکید بر اینکه باید در جریان بررسی طرح انتقال پایتخت در شورای عالی انتقال پایتخت نحوه انتخاب اعضای کارشناس نیز باید اصلاح شود، تصریح کرد: در جریان بررسی شور دوم این طرح در صحن علنی مجلس کم‌ و کیف اعضا نیز مشخص خواهد شد.
وی یادآور شد: پس از رأی مثبت نمایندگان به این گزارش در صحن علنی و تأیید آن در شورای نگهبان این طرح برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود تا در کار گروه ویژه بررسی طرح انتقال یا ساماندهی پایتخت مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، تاکید کرد: براساس طرح انتقال پایتخت شورایی متشکل از مقامات ارشد دولتی جهت بررسی و جمع‌بندی مطالعات در زمینه تراکم‌زدایی، تمرکززدایی، ساماندهی شهر تهران و انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به محل دیگری تشکیل می‌شود.
گفتنی است؛ ریاست شورای عالی انتقال پایتخت را رئیس جمهور یا معاون اول وی برعهده دارد و وزیر کشور (دبیر شورا)، دو نفر از اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس به انتخاب نمایندگان، وزرای راه و شهرسازی، نیرو، جهاد کشاورزی، امور اقتصاد و دارایی، نفت و همچنین معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهوری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، شهردار تهران، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان پدافند غیرعامل اعضای دیگر این شورا هستند.
لازم به ذکر است؛ کلیات طرح انتقال پایتخت در ۳ دی‌ماه سال گذشته به تصویب مجلس رسید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49873

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. به نظر من رومشگان محل خوبی برای پایتخت شدنه چون هم وسیعه هم مردم خوبی داره

  2. کاش خرم اباد رو پایتخت میکردند. باز هم تبعیض

  3. البته اعتماد به نفس دوستان جای تقدیر داره…. ( ما تو روز روشن وسط شهرمون سر همدیگرو بخاطر برنده شدن یه نفر دیگه تو انتخابات می بریم حالا اینقدر از خودمون راضی و با هم متحد هستیم که خرم آباد رو پایتخت ایران کنیم ؟ خنده داره والا )

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.