تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

دکتر کریمی فر :تلفیق نوگرایی با فقاهت مهمترین ویژگی شخصیت شهید مطهری است/ تصمیم گیری در آموزش و پرورش نباید با مصالح دستگاه تعلیم و تربیت مغایر باشد .

  • کد خبر : 49923
  • 20 اردیبهشت 1393 - 16:05

    به گزارش میرملاس نیوز ؛مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به منظور تبیین و تشریح برنامه های هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم با حضور در استودیوی شبکه افلاک لرستان سیاست ها و برنامه های این اداره کل را عنوان کرد . دکتر گودرز کریمی فر ،معلم را محور توسعه همه جانبه کشور […]

 

ShowPicture-2-2

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به منظور تبیین و تشریح برنامه های هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم با حضور در استودیوی شبکه افلاک لرستان سیاست ها و برنامه های این اداره کل را عنوان کرد .

دکتر گودرز کریمی فر ،معلم را محور توسعه همه جانبه کشور خواند و گفت : معلمی افتخار است چرا که خداوند اولین معلم و وجود پیامبر اکرم (ص) والاترین معلم بشریت است .دکتر گودرز کریمی فر با گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت : بشریت مدیون وجود معلمان است چرا که معلم مهمترین نقش را در رشد و اعتلای شخصیت انسانها بر عهده دارد . وی شهید علامه مرتضی مطهری را شخصیتی برجسته و تاثیر گذار خواند و گفت : شهید مطهری علم ،تخصص، تعهد، فقاهت و نوگرایی را به هم آمیخت و توانست با هنرمندی تمام بین حوزه و دانشگاه و نسل جوان ارتباط برقرار کند . کریمی فر خاطر نشان کرد : این نوگرایی به یک برهه از زمان اختصاص نداشت و هنوز هم آثار این شهید بزرگوار تازگی و طراوت خاص خود را در بین نسل جوان حفظ کرده است . وی تلفیق نوگرایی با فقاهت را مهمترین ویژگی شهید مطهری ذکر کرد و گفت : این افتخار بزرگی برای فرهنگیان و معلمان به شمار می رود که هفته بزرگداشت مقام معلم با یاد و نام شهید مطهری عجین شده استکریمی فر در پاسخ سوال مجری شبکه افلاک گفت : در سند تحول بنیادین ۲ عنصر معلم و دانش آموز نقش مهم و اساسی دارند و جایگاه محوری معلم و در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و رشد و توسعه جامعه غیر قابل انکار است . وی تاکید کرد : زیر ساخت توسعه هر کشوری بستگی به تربیت و هدایت نیروی انسانی دارد   که نقش معلم در این عرصه مهم و بنیادی است .  مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در قسمت دیگری از سخنان خود در تشریح جایگاه استان در شاخص های آموزشی و پرورشی گفت : با وجود اقدامات و فعالیت زیادی که در این حوزه ها صورت گرفته است ولی آموزش و پرورش لرستان با جایگاه مطلوب فاصله دارد و با پژوهش مداری ،برنامه محوری و استفاده از یافته های علمی و تحقیقاتی تلاش می شود تا استان در مسیر رشد و بالندگی قرار گیرد . وی تحقق سیاست های چهارگانه مقام عالی وزارت را مهمترین راهبرد استان برای دستیابی به قله های علمی و فرهنگی خواند و گفت : محور برنامه های استان سیاستهای چهارگانه وزارت است  که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز می باشد .کریمی فر با اشاره به کسب رتبه برترکشور در  پروژه مهر ، رتبه هشتم کشوری در توسعه متوازن رشته های تحصیلی، کسب ۶ رتبه برتر در جشنواره جوان خوارزمی گفت : اساس هر موفقیت در تفکر مثبت است و در ۳ سطح کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده تا استان به جایگاه واقعی خود دست یابد و در همین رابطه ارتقای ۸ رتبه ای استان در سال اول پیش بینی شده است .وی ساماندهی نیروی انسانی را  اولویت مهم  این اداره کل خواند و گفت : اگر در ساماندهی نیروی انسانی به درستی عمل شود   می توان از هدر رفت اعتبارات و نیروی انسانی جلوگیری کرد .کریمی فر ارتقای مدیریت آموزشگاهی را سیاست دیگر آموزش و پرورش لرستان خواند و گفت : .مدیران  مدارس سفیران آموزش و پرورش و وزیران دوم در آموزشگاهها هستند که اجرای مطلوب برنامه ها و طرح ها بوسیله آنها عملیاتی می شودو ضرورت دارد که از  نیروهای نخبه و دانشگاهی ، خلاق و دارای ایده و توان مدیریتی بالا استفاده شود .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان دستگاه تعلیم و تربیت را مجموعه ای بزرگ و گسترده خواند که با تنگناها و مشکلات عدیده ای در بخش اعتبارات مالی مواجه است و ضرورت دارد که با مشارکت خیرین و دستگاهها و نهادهای علمی و فرهنگی این نقیصه را مرتفع کند . وی در خصوص  هوشمند سازی مدارس گفت : در بحث هوشمند سازی مدارس نیاز به باز مهندسی است  و علاوه بر زیرساخت مناسب فرهنگی ،باید بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری هم فراهم شود .کریمی فر گفت : تعریفی که از هوشمندسازی در اذهان وجود دارد با هدف و آرمان وزارت فاصله دارد و باید به صورت جامع و هماهنگ هوشمند سازی مدارس توسعه یابد .وی در خصوص رفاهیات معلمان گفت : علاوه بر انعقاد قرار داد با موسسات مالی و بانکها برای تخصیص اعتبارات کم بهره به فرهنگیان و توسعه مراکز درمانی و خدمات بهداشتی ، با همکاری مدیریت ارشد استان و مدیران اجرایی در راستای توسعه مراکز رفاهی و تفریحی قدم های خوبی برداشته شده که از آن جمله می توان به واگذاری ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی حومه شهرستان خرم آباد جهت احداث اردوگاه اشاره کرد .کریمی فر  توسعه خدمات بیمه طلایی و تکمیلی و توسعه ، تجهیز و نوسازی مدارس را برنامه دیگر آموزش وپرورش لرستان خواند و گفت : علاوه بر این امور به تحقیق و پژوهش به عنوان نقشه علمی حرکت مدیران توجه شده است و تلاش شده تا مبنای کار مدیران و معلمان خوب اندیشیدن توام با اندیشه های خوب را پرورش دادن با محوریت تحقیق و پژوهش باشد .مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به  وجود ۶ پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان گفت : از مجموع ۶ پژوهش سرای استان پژوهش سرای جابر ابن حیان بروجرد به عنوان قطب ثبت اختراع با ۷۰۰ اختراع ثبت شده ، پژوهش سرای شهرستان دورود به عنوان قطب نانو و پژوهش سرای شهرستان خرم آباد به عنوان قطب رباتیک و شهرستان کوهدشت به عنوان قطب علوم بیولوژیک و داروهای گیاهی در سطح ملی صاحب رتبه هستند . کریمی فر در ادامه افزود: طرح رتبه بندی  معلمان به دنبال ایجاد انگیزه در معلمان برای دستیابی به پژوهش ها و یافته های علمی و تحقیقاتی است و در بودجه  سال ۹۳ هم  اعتبارات مالی این طرح پیش بینی شده است . وی در پایان در خصوص نقل و انتقالات معلمان ، ضمن اذعان به رعایت حقوق همکاران فرهنگی ،مهمترین راهبرد استان را حفظ مصالح آموزش و پرورش خواند و گفت : تصمیم گیری در این خصوص نباید با مصالح دستگاه تعلیم و تربیت مغایر باشد .

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49923

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. سلام دکتر .خسته نباشید. معلم نمونه منطقه ای شده ایم ولی حداقل یه لوح تقدیر برامون با دستان مبارکت ننوشتی.

  2. سلام بر دکتر کریمی فر عزیز خسته نباشید همهی سخنانتان را با جان ودل خواندیم.
    همه ی سخنانتان چون قند شیرین وچون پند شنیدنی الحق والانصاف که لایق مدیر کلی استان هستی .هرگز چنین سخنانی از سوی مدیران قبلی با این ادبیات وسبک مدیرتی گفته نشده است از اینه بعد از چند سال دوباره سخنان مدیرتی از زبان مدیر کل می شنویم خوشحالیم.
    تمام فرهنگیان سخنان سال گذشته مدیر کل سابق را به یاد دارید انصافاً حرفی برای گفتن نداشت وهیچ سررشته ای از مدیرت نیز در سخنانش نبود .اسلام ،نماز وظاهر باید رعایت شود اما نباید همه ی افراد را با ظاهر بسنجیم .
    کاش دکتر عزیز زودتر به این استان می آمد تا تلخی این دوسال مدیریت سابق را نمی چشیدیم.
    جناب آقای کریمی در دانشگاه نیز موفق وپیروز بود زمانی که دانشجو بود برای بسیاری از دانشجویان نقش استاد را ایفا می کرد و هم از نظر اخلاق نمونه بود هم از نظر درسی. باور کنید از بسیاری از اساتید هم استاد تر بود همه ی دانشجویان هم دوره ایشان این گفته ی حقیر را تأیید می فرمایند.
    اکنون که ایشان این چنین مصمم به پیشرفت تعلیم وتربیت استان هستند ،همه ی فرهنگیان استان نیز وظیفه دارند از ایشان حمایت نمایند و این حمایت،سعی وتلاش بیشتر در خدمت به دانش آموزان عزیز است .هرکس می تواند جلوبیاید وآنچه در توان دارد رو کند زیرا مدیر باید توانایی های اشخاص را بداند تا از وجود آنها استفاده نماید.
    آنان که خود را به بهانه های مختلف به مریضی ونا کارآمدی زده اند باید وارد صحنه تعلیم وتربیت شوند تا شاید این استان به جایگاه اصلی خود صعود کند واین امر در گرو مدیران همراه ومقدر است که انشاالله جناب دکتر عزیز هرچه سریعتر تتمه ی این مدیران تارخ مصرف گذشته را جمع آوری خواهد نمود. به امید سربلندی لرستان در عرصه ی تعلیم وتربیت وبه امید موفقیت وبهروزی سکان دار تعلیم وتربیت استان زیبا اما محروم لرستان.
    دوستان قدیم.دانشگاه لرستان

  3. نیروهای شرکتی با ۹ماه تدریس همگی صاحب حق شدند ما که ده ساله در مدارس غیرانتفاعی تدریس میکنیم و هر ساله دارای رتبه های برتر کنکور و دارای مدرک ارشد می باشیم هیچ حقی نداریم و کسی نیست صدای ما را به گوشسولین برساند با ساعتی ۲۵۰۰ مجبوریم بخاط شکم زن و بچه تدریس کنیم دریغ از بیمه و کوچکترین تبریکی حتی در روز معلم.میرملاس عزیز صدای ما را به گوش حداقل مدیرکل برسانید منتظر جواب هستیم

  4. نیروهای شرکتی با ۹ماه تدریس همگی صاحب حق شدند ما که ده ساله در مدارس غیرانتفاعی تدریس میکنیم و هر ساله دارای رتبه های برتر کنکور و دارای مدرک ارشد می باشیم هیچ حقی نداریم و کسی نیست صدای ما را به گوشسولین برساند با ساعتی ۲۵۰۰ مجبوریم بخاط شکم زن و بچه تدریس کنیم دریغ از بیمه و کوچکترین تبریکی حتی در روز معلم.میرملاس عزیز صدای ما را به گوش حداقل مدیرکل برسانید منتظر جواب هستیم

  5. سلام دکترجون
    خبری از هدایای معلمان نمونه منطقه ای نیست ،نکنه گم شدن إإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإ

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.