- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: هنرمندان و اهالی تئاتر می‎توانند ارزش‎های اجتماعی را در جامعه ترویج دهند

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از روند تخصیص اعتبارات به حوزه فرهنگ و هنر در کشور گلایه کرد.

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازایسنا، حجت‎الاسلام علی اسماعیلیان در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر لرستان گفت: استفاده از متون و نمایشنامه‎های بومی یکی از اولویت‎هایی است که باید مورد توجه هنرمندان عرصه تئاتر استان قرار گیرد.

 

وی به توفیقات هنرمندان تئاتر لرستان در سال‎های اخیر اشاره کرد و افزود: کسب عناوین متعدد در جشنواره‎های ملی و منطقه‎ای و راهیابی به جشنواره تئاتر فجر افتخاراتی بود که در این عرصه به‎دست آمد.

اسماعیلیان با تشکر از تلاش و جدیت اهالی تئاتر لرستان در عرصه‎های مختلف، بیان کرد: امیدواریم با برگزاری کارگاه‎های آموزشی شاهد درخشش هرچه بیشتر هنرمندان لرستانی در جشنواره‎های مختلف به‎ویژه جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنانش به اولویت‎های این اداره کل در حوزه تئاتر اشاره کرد و گفت: استفاده از متون و نمایشنامه‎های بومی یکی از اولویت‎هایی است که باید مورد توجه هنرمندان عرصه تئاتر استان قرار گیرد.

حجت‎الاسلام اسماعیلیان به نقش تئاتر و هنر نمایش در ترویج فرهنگ دینی اشاره کرد و افزود: توجه به محتوای ارزشی و طرح مفاهیم دینی در تئاتر از دیگر مواردی است که باید مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.

وی با تاکید بر حمایت این اداره کل از متون و نمایش‎های فاخر تصریح کرد: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از نمایشنامه‎های بومی و همچنین آثار نمایشی است که ارزش‎های اجتماعی و دینی را مورد طرح و تاکید قرار می‎دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین از روند تخصیص اعتبارات به حوزه فرهنگ و هنر در کشور گلایه کرد و ادامه داد: روند نزولی اختصاص اعتبارات به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال‎های گذشته از جمله مصادیق این موضوع است.

اسماعیلیان با بیان اینکه در بودجه بندی‎ها حوزه فرهنگ و هنر به‎طور جدی و ویژه مورد توجه قرار نمی‎گیرد، تصریح کرد: این امر همواره موجب ایجاد مشکلات اعتباری در اجرای برنامه‎های فرهنگی و هنری شده است.

وی خواستار نزدیکی اهالی تئاتر به مردم و تولید تئاتر برای مردم شد و اضافه کرد: هنرمندان تئاتر باید توان ارتباط آثار تولیدی با آحاد مردم را بالا ببرند و مطابق با ذائقه‎های مخاطبان مختلف برای تولید آثار نمایشی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: هنرمندان و اهالی تئاتر می‎توانند با زبان هنرمندانه و ساده بسیاری از مفاهیم و ارزش‎های اجتماعی را در جامعه ترویج دهند که این امر در گرو تولید آثار نمایشی برای مخاطب عام و اقشار مختلف مردم است.