تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

خرس شکنجه‌شده با مرگ انتخابی آرام گرفت

  • کد خبر : 49945
  • 21 اردیبهشت 1393 - 10:58

  بعضا اخباری در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری از شکار حیوانات به چشم می‌خورد که دل همه را به درد می‌آورد و این بار تیری از اسلحه یک شکارچی غیرمجاز به خرسی در کرمانشاه شلیک که منجر به مرگ او شد.   این بار داستان پلنگ مازندران و… جایشان را به خرس کرمانشاه دادند، خرسی […]

 

بعضا اخباری در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری از شکار حیوانات به چشم می‌خورد که دل همه را به درد می‌آورد و این بار تیری از اسلحه یک شکارچی غیرمجاز به خرسی در کرمانشاه شلیک که منجر به مرگ او شد.

 

این بار داستان پلنگ مازندران و… جایشان را به خرس کرمانشاه دادند، خرسی که بنا به گفته‌ها سه روز با صد ساچمه در بدنش سر کرد و در نهایت بعد از سه روز شکنجه که توان بدنش را گرفته و چشمهایش را نابینا کرده بود، به تشخیص دامپزشکان با روش مرگ بدون درد به زندگی‌اش پایان داده شد.

 

مهندس تورج همتی، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه گفت: روز سه شنبه گذشته (۱۶ اردیبهشت) همکاران ما در اداره محیط زیست اسلام آباد غرب گزارش دادند اهالی روستایی در این شهرستان یک قلاده خرس قهوه‌ای را مشاهده کرده‌اند که شرایط جسمانی مناسبی نداشته است.

 

وی ادامه داد: به محض اطلاع، اکیپی به این شهرستان اعزام شد و خرس زنده‌گیری شده و به اداره کل محیط زیست استان منتقل شد و علائم اولیه این خرس بیانگر یک اختلال عصبی بود، خرس دید کافی نداشت، طرف سمت راست بدنش فلج بود، تعادل نداشت و دچار لاغری مفرط شده بود.

 

به گفته این مسئول، بررسی‌های اولیه نشان داد این خرس قهوه‌ای ماده خرسی ۲۰ تا۲۵ ساله بوده است.

 

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای انجام بررسی‌های بیشتر خرس به دانشگاه دامپزشکی استان و سپس برای معاینات تکمیلی و اسکن به بیمارستان دانشگاه دامپزشکی تهران اعزام شد.

 

همتی یادآوری کرد: نتایج اسکن حکایت از وجود ۱۰۰ ساچمه اسلحه شکاری در بدن خرس داشت که عمدتا در نقاط قدامی بدن از جمله سر، گردن، سینه و دستها دیده شده بود و سه ساچمه نیز به سمت چپ مغز خرس اصابت کرده بود.

 

وی با بیان اینکه گلوله از یک اسلحه شکاری و از فاصله نزدیک شلیک شده بود، تصریح کرد: ساچمه‌هایی که به مغز خرس اصابت کرده بود، باعث آسیب غیرقابل برگشت مغز خرس شده و در نهایت به صلاح و تشخیص دانشگاه دامپزشکی به زندگی خرس با روش مرگ بدون درد و با تزریق دارو پایان داده شد.

 

به گفته این مسئول، اکیپی برای بررسی جزئیات حادثه به شهرستان اسلام آبادغرب اعزام شده تا مجرمین حادثه شناسایی شوند و در نهایت مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

 

همتی در ادامه از تشدید نظارت‌ها بر محیط زیست استان خبر داد و افزود: هیچ کجای استان برای شکارچیان متخلف امن نیست.

 

وی اظهار کرد: نیروهای ما شبانه روزی محیط زیست را پایش خواهند کرد تا دیگر شاهد حوادث این‌چنینی نباشیم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. حقیقتامن اگرتنهاباشم ومسلح به خرسی برخوردکنم اگر جراتش داشته باشم میکشمش
    لطفا مراراهنمایی کنید

  2. مردم ان دیار سابقه در کشتن این گونه حیوانات دارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.