تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

سوری : احداث سد معشوره نقش حیاتی برای استان لرستان دارد

  • کد خبر : 49993
  • 22 اردیبهشت 1393 - 0:45

    نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد معشوره در توسعه لرستان نقش مهم و حیاتی خواهد داشت. حجت اله خدایی سوری در گفتگو با مهر اظهار داشت: سد معشوره (گاوشمار) در شهرستان دلفان قرار دارد و از رودخانه های شهرستانهای دلفان و سلسله برای ذخیره آب آن استفاده […]

0-(1)

 

 

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد معشوره در توسعه لرستان نقش مهم و حیاتی خواهد داشت.

حجت اله خدایی سوری در گفتگو با مهر اظهار داشت: سد معشوره (گاوشمار) در شهرستان دلفان قرار دارد و از رودخانه های شهرستانهای دلفان و سلسله برای ذخیره آب آن استفاده خواهد شد.

وی افزود: ما پیگیر بودیم منابعی از آب این سد به شهرستان دلفان به دلیل محرومیت و خشکسالی های پی در پی آن اختصاص داده شود که متاسفانه در حال حاضر اصل و اساس سد با چالش مواجه شده است.

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیگیری ها در زمینه احداث این سد به گونه ای بود که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو در این خصوص سوال کردند و تذکرهایی نیز داده شد و در صورت عدم توجه متولیان نسبت به استیضاح وزیر نیرو نیز اقدام خواهیم کرد.

خدایی سوری با اشاره به اینکه ما پیگیری هستیم که سد معشوره (گاوشمار) هر چه زودتر راه اندازی شود افزود: ایجاد این سد در رشد و توسعه استان سهم بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه احداث این سد برای شهرستان کوهدشت که دچار خشکسالیهای جدی بوده نیز حیاتی است، یادآور شد: نجات کشاورزی شهرستان کوهدشت در گرو احداث این سد است.

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در صورت احداث این سد شهرستان دلفان نیز می تواند از حق قانونی خود در راستای استفاده از منابع سد بهره مند شوند.

خدایی سوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت در بودجه سال ۹۳ برای پروژه های بالای ۸۰ درصد بودجه مشخص کرده است گفت: با تلاشی که توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و به طور کلی در کشور صورت گرفت ماده ۱۸۰ تصویب شد و امیدواریم در سال ۹۳ و با تخصیص این منابع بتوانیم قسمتی از محرومیت شهرستانهای استان بویژه دلفان را کاهش دهیم.

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی احداث زیرساخت های جاده، آب و مراکز بهداشتی را از مهمترین طرح های در دستور کار دانست.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.