- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

یک کوهدشتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شد / اصلاح طلبم و برای حوزه فرهنگ و هنر کردستان برنامه و تحلیل دارم

 

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ، طبق پیش بینی های سایت میرملاس حجت الاسلام رحیم جعفری از سوی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان منصوب گردید.

در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، معاون حقوقی ، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و جمع کثیری از هنرمندان و اصحاب رسانه در محل مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان معرفی گردید.

حجت الاسلام رحیم جعفری روز شنبه در آیین معرفی خود در سنندج خود را فردی فرهنگی با تجارب ۲۰ ساله در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری معرفی کرد و افزود: با فرهنگ مردم کردستان بیگانه نیستم و به قصد خدمت به این استان آمده ام.

وی با اشاره به اینکه به کردستان حس وطنی دارم، گفت: از نوجوانی به کردستان عشق می ورزیدم و الان این عشق بیشتر شده است و در این دیار احساس غربت و بیگانگی نمی کنم.

وی به تشریح برخی سوابق خود پرداخت و اظهار کرد: موسس انجمن موسیقی و عضو شورای بازبینی متون نمایشی بوده ام و در بسیاری از بخش های فرهنگی هنری نیز سابقه فعالیت دارم و از این رو می توانم تجارب خود را برای تقویت هرچه بیشتر فرهنگ منطقه عرضه کنم.

مدیرکل جدید ارشاد کردستان گفت: فرهنگ و هنر حوزه ای ظریف، حساس و موثر است و در این راه نیاز به همفکری، مشورت و همکاری و حمایت مسوولان و اهالی فرهنگ و هنر استان دارم.

وی گفت: نگاه محتوایی را با قدرت پیگیری می کنم و هیچ کوتاهی در این راه نمی کنیم و برای تحقق برنامه های خود طلب کمک و یاری دارم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ تاثیرگذار و موثر است، گفت: برای این حوزه برنامه و تحلیل دارم و از توان و تجارب خود برای تقویت این حوزه نهایت استفاده را می کنم.

حجت الاسلام جعفری گفت: از انتقاد استقبال می کنم و آن را در رفع عیوب موثر می دانم اما اهل دستور گرفتن و دیکته کردن نیستم.

وی با اشاره به سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان، به نکات کلیدی و مهم در فرمایشات و بیانات معظم له در مورد استان اشاره کرد و گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب که کردستان، تاریخ و مردمش مولد فرهنگ هستند و در توسعه فرهنگ نقش داشته اند نکته بسیار مهمی است و باید بر روی این نکته بیشتر تامل کنیم.

وی از شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خواست بر روی این موضوع کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند.

و همچنین برگزاری کنگره های فرهنگی هنری و دینی در استان را یکی از برنامه های خود دانست و افزود: برای شخصیت های برجسته حوزه فرهنگ و هنر که تاثیر گذار بوده اند کنگره و همایش برگزار می کنیم.

در این مراسم از زحمات قباد میمنت آبادی مدیرکل پیشین و جلال قلعه شاخانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان قدردانی و حجت الاسلام رحیم جعفری به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

حجت الاسلام جعفری، سابقه دو سال مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، هشت سال معاونت فرهنگی این اداره کل و دو سال مدیر امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین هفت سال مسوول دبیرخانه کانون مساجد استان کرمانشاه بوده است.