تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

عقب نشینی «یاهو» از تحریم ایرانی‌ها

  • کد خبر : 50113
  • 29 اردیبهشت 1393 - 23:23

پس از حدود یک ماه تلاش و رایزنی گروه های ایرانی خارج از کشور، سرانجام غول اینترنی “یاهو” از محدودیت هایی که علیه ایرانیان وضع کرده بود، عقب نشینی کرد.

 

featured35@wdd2x

 

 

به گزارش سرویس فناوری و دانلود/میرملاس نیوزپس از حدود یک ماه تلاش و رایزنی گروه های ایرانی خارج از کشور، سرانجام غول اینترنی “یاهو” از محدودیت هایی که علیه ایرانیان وضع کرده بود، عقب نشینی کرد.

شورای ایرانیان امریکایی (نایاک) با انتشار خبر مربوط به لغو محدودیت های اعمال شده از سوی شرکت “یاهو” برای کاربران ایرانی اشاره می کند که ایرانیان مقیم داخل و خارج ایران از این موضوع استقبال کرده اند و در این باره می افزاید:”شرکت “یاهو” که پیش تر محدودیت هایی را بر کاربران ایرانی برای ساخت ایمیل و استفاده از خدمات آن شرکت وضع کرده بود اینک تضمین داده که ایرانیان قادر خواهند بود تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی حساب کاربری تازه افتتاح نمایند.

این اقدامی قابل توجه است چرا که پیش تر شرکت “یاهو” اعلام کرده بود به دلیل تحریم های وضع شده از سوی امریکا علیه ایران آن شرکت با محدودیت هایی در زمینه ارائه خدمات به کاربران ایرانی مواجه شده است.” یکی از ایرانیان فعال در کمپین ارسال نامه به شرکت “یاهو” و درخواست از مدیران آن شرکت برای لغو محدودیت های اعمال شده علیه ایران بوده است.

او ضمن ابراز خرسندی در این باره افزوده است:”امروز، یاهو تصمیم درست را اتخاذ کرده است. در صورتی که “یاهو” به اعمال محدودیت ها علیه ایران ادامه می داد این موضوع ناقض حقوق بشر بود.

شرکت “یاهو” در سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی با اعمال محدودیت برای کاربران ایرانی ای که قصد ساخت اکانت در سایت یاهو را داشتند ذکر شماره تلفن را برای آنان الزامی ساخته بود با این حال کد تلفن کشورهایی که از سوی دولت امریکا تحریم شده اند از جمله کشور ایران برای کاربران غیر قابل دسترسی بود.

این موضوع سبب شدتا بسیاری از ایرانیان نتوانند آدرس ایمیل جدیدی در سایت “یاهو” برای خود بسازند. پس از این تصمیم یاهو تعداد زیادی از ایرانیان که اکثرا در خارج از کشور به سر می برند با ارسال نامه ای برای مسئولین شرکت “یاهو” خواستار لغو محدودیت های اعمال شده شدند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=50113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. خدایش خبر خوبی بود. از شما بابات این نظر و از مسولین نهایت تشکر را دارم.انشالله همیشه موفق باشید

  2. اقامحمد همیشه ایام ،ایام بکام به امید اخبار بهتر پایدارباشیدو اثرگذار

  3. برقرار باشید … همیشه با اخبار جدید فناوری

  4. ضمن تشکر از سایت میر ملاس و دبیر سرویس خبری آقای ابراهیمی برای جمع آوری اخبار IT
    اما ببخشید ما که همین الان سایت یاهو رفتیم اسمی از ایران (IR+98) بین لیست کشورها برای وارد کردن شماره همراه نبود ، لطفا از صحت یه خبر مطئن شید بعد اونرو کار کنید.
    با تشکر

    • سلام
      اگه درست به متن خبر توجه داشته باشید درخط ششم به همین مورد اشاره کردیم.
      شرکت یاهو تضمین داده که ایرانیان قادر خواهند بود تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی حساب کاربری تازه افتتاح نمایند.
      اگه الان میخوای ایمیل داشته باشی و نتونستی بسازی به ایمیل خودم پیام بده تا برات بسازم.
      سپاس از بازدیدت دوست عزیز.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.