تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

شهدای هفته اول خردادماه / خاطره ی حاج بهزاد باقری از شهید محمدعلی طالبی زاده

  • کد خبر : 50298
  • 31 اردیبهشت 1393 - 21:21

مقام معظم رهبری : خاطره‏ ى شهدا را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.   شهید حسینقلی آزادبخت شهید جهانشاه آزادبخت شهید عباس جعفرزاده شهید غلام نظرپور شهید احمد امرایی فرد شهید چراغ امیری شهید درویش مراد فرخی زاده شهید محمدعلی طالبی زاده شهید محمد کریم رضایی شهید سیدعزیزکریم حسین پور شهید […]

مقام معظم رهبری : خاطره‏ ى شهدا را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

 

حسینقلی آزادبخت

شهید حسینقلی آزادبخت

شهید جهانشاه آزادبخت

شهید جهانشاه آزادبخت

عباس جعفرزاده

شهید عباس جعفرزاده

غلام نظرپور

شهید غلام نظرپور

احمد امرایی فرد

شهید احمد امرایی فرد

چراغ امیری

شهید چراغ امیری

درویش مراد فرخی زاده

شهید درویش مراد فرخی زاده

محمدعلی طالبی زاده

شهید محمدعلی طالبی زاده

محمدکریم رضایی

شهید محمد کریم رضایی

سیدعزیزکریم حسین پور

شهید سیدعزیزکریم حسین پور

یداله کوشکی

شهید یداله کوشکی

چراغعلی علی پور

شهید چراغعلی علی پور

کریم بگ صفایی

شهید کریم بگ صفایی

نامدار بخشی

شهید نامدار بخشی

 

خاطره ی جانباز حاج بهزاد باقری از شهید محمدعلی طالبی زاده

سال ۶۴ منطقه دربندیخان عراق.

 مدتی است که مستقر شده ایم در زمان جابجایی با تیپ انصار الحسین همدان تعدادی از وسایل نیروهای همدانی جا مانده بود. به خاطر اینکه بعضی از وسایل صرفه ی جابجایی نداشت. از جمله اسبی که از آنها بجا مانده بود.

چون علاقه زیادی به اسب سواری داشتم او را تحویل گرفتم. نمی دانم با این اسب چه کرده بودند که کمرش زخم برداشته بود. نمی دانستم زخم بدنش را چگونه خوب کنم یکی از دوستان گفت که چرا آن را به محمد علی نمی سپاری گفتم او که در دژبانی کار می کند چگونه می تواند زخمش را خوب کند. خلاصه با هم به طرف دژبانی تیپ رفتیم. اسب را هم با خودم بردم به محض اینکه من را دید آمد و طناب اسب را از من گرفت و هی غر می زد گفتم من که کاری  نداشته ام چرا غر میزنی محمد علی گفت ببخشید منظور من با شما نیست. با اون بی انصافی هستم که با این زبان بسته بار برده این مال بار نیست مال سواریی .

بعد به من گفت باید مدتی صبر کنی. تیمارش کردم برایت می آورمش. حالا دیگر من چشمم به راه بود کی محمد علی  اسب را برایم می آورد. هر موقع از دژبانی می خواستم عبور کنم از ماشین پیاده می شدم و سری به اسب میزدم محمد علی یک روز رفته بود جوانرود مقداری دارو برای اسب خریده بود خلاصه بعد از یک هفته یا بیشتر اسب را کنار دژبانی بسته بود و حسابی از او مواظبت می کرد. تا اینکه حسابی زخم کمرش خوب شده بود.

محمد علی به خاطر اینکه علاقه ی زیادی به کوه نوردی داشت بعضی مواقع به کوه های دربندیخان سری می زد حتی روزی برای مان عسل آورده بود. گفتم از کجا خریدی گفت مگر اینجا چیزفروشی وجود دارد رفته ام از کوه آورده ام می رفت برای خودش کوه نوردی بعد هم هرچه که به درد می خورد با خودش می آورد.

یکی از بچه های دژبانی گفت وقتی اسب را تیمار کرده بود به او گفتم خوب حالا می توانی با این بروی عسل بیاوری می گفت درست است که میشود با این اسب بروم ولی امانت است اگر فلانی اجازه بدهد حتماٌ سوارش خواهم شد . باری به هر جهت این شهید عزیز در زمانی که اسب را تیمار می کرد حتی یک بار هم از او سواری نگرفته بود و یک روز غروب او را دیدم که طناب اسب را بر دست گرفته و به طرف ما می آمد اسب را که تحویل من داد خیلی سفارش کرد بعد فردای آن روز آمد کنار سنگرمان اتاقکی از چوب و ورق آهنی  برایش درست کرد تا سرما اورا اذیت نکند. و تا مدتی که در منطقه دربندیخان بودم مرتب به ما سر میزد و دیداری تازه می کردیم . خدایش بیامرزد (یاد باد آن روزگا ران یاد باد )

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=50298

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱۷
  1. کجایید ای شهیدان بی ادعا … کجایید ای سبک بالان عاشق….
    سلام بر روح مطهر شهدای عزیز!
    سلام/ بر شما، ان شاء لله در ادامه مسیر زنده نگه داشتن یاد شهدا موفق باشد.
    http://kanoonsobhan.ir

  2. درو برحاج بهزاد عزیز وخاطراتش،چفدر این قلمها واین خاطرات جالب وتاثیرگذار هستند ،خداوند شما را حفظ کند تا این زیبائیها راحفظ کنید .موفق باشید

  3. سلام و صلواتهایم نثار شهدا ، امام شهدا و شهدا صفتان و همرزمان شهدا
    سلام بر آنان که همره و همراز شهدا بودند ولی ماندند تا فرهنگ ایثار و شهادت و …همسنگرانشان به نسل های بعد منتقل گردد .
    و فربه سلامی ویژه تقدیم حاج باقریمان .
    باخواندن این خاطره به یاد روایتی افتادم که حضرت رسول اکرم(ص) مشغول وضو گرفتن بوده است و گربه ای تشنه سر می رسد .آن حضرت وضویش را قطع می کند و گربه تشنه را سیراب می کند و سپس وضو می گیرد.
    آری راستی « من لایرحم لایرحم»

    کاش می توانستیم به بیت المال بیش از این رحم می کردیم
    کاش بیش از این روحیه ی ایثار را در جامعه پرورش می دادیم

  4. سلام بر حاج بهزاد عزیز و نگاه همه جانبه نگرش . چقدر زیباست خاطرات دوران جنگ هرچند آن خاطره این چنین باسد . مهم نوع خاطره نیست بلکه مهم بیان مرام و آن خلق و خوی خدائی است که شهداء را از ما ادمهای عادی تمیز میدهد و بودند فرماندهان بزرگی که کارهای خدمتگزاری و شستن لباسهای رزمندگان را انجام میدادند بی ریا ، خاکی و خیلی خودمانی . روح همه شهدا قرین رحمت حق باد سپاس فرمانده عزیز.

  5. سلام و درود بر شهدای حق و حقیقت مخصوصا دوست و همرزم عزیزم حسینقلی آزادبخت و همچنین معلم عزیز جهانشاه که بسیار پاک و بی آلایش بودند. از دوران کودکی افتخار دوستی با حسینقلی را داشتم. از بازی فوتبال در زمین های خاکی تا روزهای جنگ و بزرگی. آنان آمرزیده اند، خداوند ما را هم به آبروی این عزیزان ما را هم ببخشاید

    • آقای شهبازی منتظر خاطرات ارزشمندتون از شهدا هستیم

  6. سلام
    شهدا چراغهای راه تاریک بشریتند

  7. سلام بر بالانشینان مکتب سرخ حسینی
    ستارگان آسمان ایران زمین

  8. ان سالکان بی ادعا،
    جنگ ودفاع بهانه ای بود برای تعبد و بندگی،
    چفیه هایشان بوی تهجد و شب زنده داری می داد،
    در کوله پشتی رزمشان،سرمایه ای جز ((سادگی)) نبود
    پیشانی بند ((اخلاص)) می بستند
    قمقمه هایشان سهمی از مشک وفا بود (یاابوالفضل العباس)
    سفره هایشان جز به سادگی (( صفا )) نمی یافت
    یاد و خاطره همه شهیدان مخصوصاهمرزمان شهیدم شهیدحسینقلی ازادبخت شهیدجهانشاه ازادبخت وشهیداحمد امرایی را
    گرامی میداریم (یادبادان روزگاران یادباد)
    حاج بهزاد عزیز دست مریزاد

  9. کجایند مردان بی ادعا ، خداوند روح دلاوران و شیرمردان جبهه های نبرد حق علیه باطل را با شهدای کربلا محشور گرداند . متشکرم جناب اقای باقری از ذکر این خاطره ، یاد شهدا را باید در همیشه تاریخ زنده نگه داشت.

  10. السلام علی انصار دین الله
    نمی دانم از کدامیک از این عزیزان بگویم از شهید احمد امرایی فرد آن معلم باصفا و شجاع که او هم در منطقه دربندیخان به فیض شهادت نائل آمد ، یا از دوستان و همکلاسی های محبوب و دوست داشتنی ام شهید حیسنقلی و شهید جهانشاه یا از شهید محمدعلی طالبی زاده که به زیبایی از او گفته است .
    اینکه می گویند شهادت سعادت می خواهد از بهترین مصادیقش شهید طالبی زاده است . اینکه امام خمینی می فرمود جنگ نعمت است و جبهه ، دانشگاه انسان سازی است از زیباترین نمونه هایش شهید طالبی زاده است .
    خوشا به حال شهیدان :
    عباس جعفرزاده
    غلام نظرپور
    چراغ امیری
    درویش مراد فرخی زاده
    محمد کریم رضایی
    سیدعزیزکریم حسین پور
    یداله کوشکی
    چراغعلی علی پور
    کریم بگ صفایی
    نامدار بخشی
    و بدا به حال امثال من که از آن قافله جا ماندیم .

  11. باسپاس از آقای بالنگ،
    راهیان کوی دل رفتند وما جا مانده ایم***در غریب آباد چون بیگانه تنها مانده ایم
    ای صبا از جانب من برشهیدان بازگو***زنده باد یادشماهامادر این جا مانده ایم

  12. ای وای برای این همه خوبی…….

    نمیدونم مهربانی این شهید عزیز را بنگرم یا سادگی اش را!! امانتدادری اش را یا سادگی اش را!! ورزشکاری اش را یا تیمار داری و دها خصلت خوب دیگرش را….
    ای کاش ما فقط بتونیم امانتدار میراث شهدا باشیم و در این راه خسته نشیم.

    حاج بهزاد عزیز خدا قوت دلاور… سادگی خاطرات جنابعالی دقیقا مثل سادگی جنس خود شهداست که راحت به دل مینشیند.

    با ذکز صلوات به روح همه شهدا خصوصاً شهدایی که نام و تصویرشان در این صفحه درج شده است درود میفرستیم.

    با سلام و تشکر از جناب آقای سعید بالن.گ مرحبا به همت بالای شما.

  13. دورد خدا بر تمام شهیدان به ویژه شهید حسینقلی آزادبخت که بی تردید از قله های اخلاص، پاکبازی و سوداگری جان با جانان بود و درود بر شهید مظلوم محمدعلی طالبی زاده که با زندگی نیک فرجام خود می تواند و باید بیش از پیش هزار راه نارفته ی او را به نسل جوان در قالب رسانه های تصویری و فیلم و کتاب به همگان نشان داد که می توان با نفس قدسی خوبان از آنچه اندر فهم من و تو ناید برتر شویم ودرود بر شهید احمد امرایی، شهید جوانمردی که علم و عمل را با هم داشت. روح بلند شهیدان با سالار و مرادشان امام حسین (ع) محشور و همنشین باد.

  14. سلام، دیروز در جماران با حاج آقای قبادی واخوی گرامیشان تذکره شهدا شد ،اعتراف میکنم که از شهادت شهید محمد علی طالبی زاده بی خبر بودم ،قریب سی سال همسایه نزدیک بودیم آدم خاصی بود مودب وبا احترام و… این دفاع مقدس چه زیباییهایی دارد ،یقینا با اولیا محشور است. یادش گرامی وتشکر صمیمانه از حاج بهزاد عزیز

  15. گرامی باد یادوخاطره ی کلیه شهدا ، علی الخصوص شهدای عزیزی که عکس مطهرشان دراین صفحه نقش بسته وصفحه را به نور خودشان مزین فرمودند. ازآقای بالنگ عزیز که همیشه یادآور این شهدای گرانقدر می باشد هم تقدیروتشکرمی کنم .آقای بالنگ عزیز ، اجرت باسیدالشهدا ، شهدا و امام شهدا.

  16. سلام . بمناسبت سالگرد شهادت بسیجی دلاور شهید اسماعیل باقرزاده یادی شود ئاریخ شهادت ۲۴/۴/۶۴محل شهادت پاسگاه زید . صلوات به ارواح پاک شهیدان شهرستان رومشکان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.