تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

آغاز بکار همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله کمالوند در لرستان

  • کد خبر : 50328
  • 01 خرداد 1393 - 10:36

  همایش گرامی‌داشت پنجاهمین سالگرد رحلت آیت‌الله روح‌الله کمالوند در خرم‌آباد آغاز بکار کرد. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله کمالوند با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج استان در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در شهر خرم‌آباد آغاز بکار کرد. قرائت پیام آیت‌الله‌العظمی سبحانی و پخش […]

 

همایش گرامی‌داشت پنجاهمین سالگرد رحلت آیت‌الله روح‌الله کمالوند در خرم‌آباد آغاز بکار کرد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله کمالوند با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج استان در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در شهر خرم‌آباد آغاز بکار کرد.

قرائت پیام آیت‌الله‌العظمی سبحانی و پخش سخنرانی مراجع عظام تقلید مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی در مورد شخصیت آیت‌الله کمالوند از دیگر برنامه‌های این همایش است.

همچنین، سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز از دیگر بخش‌های این همایش است.

 استاندار لرستان نیز در همایش ملی بزرگداشت آیت الله روح الله کمالوند در خرم آباد، گفت: آیت الله کمالوند نقشی برجسته در قیام ۱۵ خرداد داشته اند.

وی با بیان اینکه آیت الله کمالوند از چهره های مورد وثوق و اعتماد امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی بوده اند، افزود: آیت الله کمالوند به واسطه دوستی با امام خمینی (ره) نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته اند.

بازوند، با بیان اینکه مردم لرستان همواره نام و خاطره آیت الله کمالوند را فراموش نخواهند کرد، اظهار داشت: نام این عالم ربانی همواره همچون نگینی در دیار لرستان می درخشد.

استاندار لرستان، در ادامه بزرگداشت علما وروحانیون را در راهنمایی جوانان و نوجوانان موثر خواند و بیان کرد: آشنایی جوانان با اندیشه های علما موجب رشد و توسعه جامعه می شود

وی با تاکید بر ضرورت بیان زوایای زندگی و اندیشه های علما برای نسل جوان، ادامه داد: این مهم موجب توانمندی نسل جوان و رشد و توسعه جامعه می شود.

بازوند، با اشاره به اینکه روحانیون و علمای برجسته دینی منشا بسیاری از تحولات عمیق و اساسی در راستای ارتقای زندگی مردم بوده اند، افزود: انتقال سیره و منش این شخصیت ها موجب توانمندسازی و هدایت نسل جوان و نوجوان جامعه خواهد شد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=50328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. درود و رحمت خداوند بر روح بلند و ملکوتی این عالم ارزشمند و بزرگوار که مایه فخر و مباهات مردم لرستان هستند.

  2. بسم الله الرحمن الرحیم

    قال رسول الله (ص) :

    إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمه لا یسدها شیء الى یوم ا لقیامه

    وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود که هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند.

    قال تعالى: « یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ » (المجادله: من الآیه۱۱).

    و آیت الله کمالوند«ره» دارای علم و حلم بوده است او در تمام جنبه‌های زندگی خود، به صفات برجسته‌ای همچون ساده زیستی، جامعیت علوم، تواضع و فروتنی، خوش‌اخلاقی، نفوذ کلمه آراسته بود ه اند و افتخار بزرگی برای مردم لرستان هستند.

    آن عالم دینی از دنیا گذشتند و دین را انتخاب کردند و در این ره به نشر احکام نورانی اسلام پرداختند زیرا دریافته بودن که« الفقهاء أمناء الرّسل مالم یدخلوا فی الدّنیا.

    و دریافته بودند که :

    «دینار بیماری دین است و عالم طبیب دین است، پس زمانی که دیدید طبیب مرض را به خودش چسبانده است، نسبت به او بدبین باشید و بدانید که خیر خواه دیگران نیست.(حضرت عیسی(علیه السلام) بحار الانوار، ج ۲، ص۱۷۰

    او در پرتو این دانستن ها عمل کرد و کشکیک نفس شد و کشیک نفس شدن نیز کشکی نیست.به یقین باید بیش از این یاد او گرامی داشته شود و بیش از این از درخشندگی های او گفت.

    وَ سَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا

  3. با سلام و سپاس فروان از برگزار کنندگان این همایش
    امام خمینی در زمستان ۱۳۴۱ طی نامه ای به مرحوم آیه الله کمالوند ، ضمن تقدیر از همراهی ایشان در قیام علیه لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی فرموده اند :
    . . .اعتراف می کنم که جنابعالی در صف اول واقع بودید ، « شکّرالله سعیکم وجزاکم الله عن الاسلام خیرالجزاء » به اخلاص شما تبریک عرض می کنم . . . محتاج به همفکری مثل شما هستیم . . .
    صحیفه امام ج ۱ ص ۱۳۹

  4. بسم الله الرحمن الرحیم

    قال تعالى:
    « یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ » (المجادله: من الآیه۱۱).

    و مرحوم آیت الله کمالوند«ره» دارای علم و حلم بوده است او در تمام جنبه‌های زندگی خود، به صفات برجسته‌ای همچون ساده زیستی، جامعیت علوم، تواضع و فروتنی، خوش‌اخلاقی، نفوذ کلمه آراسته بود ه اند و افتخار بزرگی برای مردم لرستان هستند.

    ای کاش بیش از این یاد او گرامی داشته شود و بیش از این از درخشندگی های او گفته شود.

    وَ سَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا

  5. انمایخشی الله من عباده العلماء
    همانا فقط بعضی از بندگان عالم به مقام خشیت خدا میرسند.
    یکی از نشانه های مقام خشیت الهی نترسیدن از طاغوت ودشمنی با اوست که این خصیصه در مرحوم آیت الله کمالوند بوضوح وجود داشته است.برای شادی روحش صلوات

  6. خداوند روح این عالم فاضل رابا شهدای کربلا مشهور نمایند معظم له منشا علم و تقوا بودن برای دیار استان لرستان.بنده خدمت یکی از علمای حوزه علمیه قم شرفیاب شدم.از حقیر سوال فرمودن که شما اهل کجاین درجواب گفتم لرستان .سکوتی فرمودند و گفتن دیار عالم مبارز وشجاع ایت الله کمالوندوخاطره ای از ایت الله نقل کردند ایشون گفتن که شاه مخلوع ایران ودربار به قدری به ایت الله ارادت و احترام داشتن که در بین تمامی علما و روحانیون ان زمان زبان زد عام بوده.روحش شاد یادش گرامی باد.

  7. درودخداوندبرروح بلند وملکوتی آیت الله کمالوند که مایه افتخار ایران ولرستان بوده وهست وخواهدبودازدست اندرکاران این همایش تشکر می گردد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.