تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

جذب سرمایه گذار خارجی از اولویتهای لرستان است/ ایجاد زیرساختها برای حضور بخش خصوصی

  • کد خبر : 50356
  • 02 خرداد 1393 - 22:11

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: استاندار لرستان جذب سرمایه گذار خارجی از اولویتهای لرستان برشمرد و از ایجاد زیرساختها برای حضور بخش خصوصی در استان خبر داد. هوشنگ بازوند در دیدار با سرمایه گذار چینی با تشریح قابلیتهای لرستان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اظهار داشت: لرستان به لحاظ وجود منابع آب فراوان، قابلیتهای معدنی، […]

0-91

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

استاندار لرستان جذب سرمایه گذار خارجی از اولویتهای لرستان برشمرد و از ایجاد زیرساختها برای حضور بخش خصوصی در استان خبر داد.

هوشنگ بازوند در دیدار با سرمایه گذار چینی با تشریح قابلیتهای لرستان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اظهار داشت: لرستان به لحاظ وجود منابع آب فراوان، قابلیتهای معدنی، پتناسیلهای بخش کشاورزی و آب و هوای چهار فصل از استانهای مستعد برای جذب سرمایه گذار است.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری و بکر، وجود دو هزار و ۵۰۰ اثر ملی، ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان لرستان بیان داشت: همچنین قرار گرفتن لرستان در کریدور شمال به جنوب، رتبه بین سه تا پنج به لحاظ امنیت، وجود نیروهای انسانی متخصص و تحصیل کرده و … از دیگر مزیتهای لرستان است.

بازوند عنوان کرد: استان لرستان به عنوان یکی از استان های دارای ظرفیت و توانمند در حوزه های مختلف اقتصادی، زمینه مناسب برای جذب سرمایه های خارجی را دارد.

 

IMG17460804

 

وی گفت: لرستان با قدمتی ۴۰ هزار ساله و با داشتن جاذبه های بی شمار طبیعی و تاریخی در حوزه گردشگری و طبیعت گردی به عنوان سرزمین مفرغ، آبشارها و طبیعت زیبا شناخته می شود.

بازوند اظهار داشت: دارا بودن رتبه اول کشور در تولید حبوبات، رتبه اول تولید ماهیان سردآبی در میان استان های غیرساحلی، بهره مندی از دو منطقه ویژه اقتصادی فعال و همچنین قطب دارویی کشور ازدیگر مزیت های اقتصادی لرستان برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه اعتماد به بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی یکی از اولویتهای لرستان محسوب می شود گفت: ما این اطمینان را به سرمایه گذاران می دهیم که نگرانی بابت سرمایه هایشان در لرستان نداشته باشند.

بازوند همچنین با اشاره به زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان لرستان گفت: قدیمی ترین و اولین حمل و نقل ریلی در ایران از استان لرستان عبور کرده و در حال حاضر طرح توسعه ای حمل و نقل ریلی و آزادراهی لرستان نیز در دست اجرا است.

 

IMG17461080

 

وی با اشاره به وجود دو پرواز به صورت روزانه در فرودگاه خرم آباد بیان داشت: همچنین طرح توسعه فرودگاه خرم آباد نیز در دست اجرا است تا زمینه برقراری پروازهای خارجی نیز در این فرودگاه فراهم شود.

بازوند همچنین با اشاره به معرفی لرستان به لحاظ پایتخت ژئوتوریسم ایران عنوان کرد: این مزیت در ایجاد ژئو پارکهای طبیعی و جذب گردشگران در این بخش بسیار تاثیر گذار است و ظرفیت و پتانسیل مطلوبی در حوزه گردشگری این استان محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در لرستان پروژه های بسیار بزرگی در حوزه های مختلف راهسازی، گردشگری، صنعت، سدسازی، آبرسانی و … در دست اجرا داریم عنوان کرد: آمادگی داریم که برای اجرای این پروژه ها با سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی وارد مذاکره شویم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=50356

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.