تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

استاندار لرستان: مجتمع کشت و صنعت لرستان با ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری احیا و راه اندازی می شود

  • کد خبر : 50556
  • 04 خرداد 1393 - 11:12

  استاندار لرستان گفت: عملیات احیا و راه اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت لرستان با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری بخش خصوصی، به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش میرملاس،ˈهوشنگ بازوندˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجتمع کشت و صنعت لرستان پس از سالها تعطیلی با توجه به اقدامات و پیگیری های […]

 

استاندار لرستان گفت: عملیات احیا و راه اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت لرستان با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری بخش خصوصی، به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش میرملاس،ˈهوشنگ بازوندˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجتمع کشت و صنعت لرستان پس از سالها تعطیلی با توجه به اقدامات و پیگیری های مستمر و موثر انجام شده، ظرف ۱۰ روز آینده با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی ، فعالیت دوباره خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بدهی های این مجتمع به بانک رقمی معادل ۱۲۵ میلیارد ریال است، تصریح کرد: سرمایه گذار این طرح ضمن پرداخت بدهی های معوق مجتمع، سرمایه گذاری مناسبی را برای تبدیل این مجموعه به یک مجتمع اقتصادی فعال و موفق انجام داده است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: راه اندازی مجدد کشت و صنعت به عنوان یک مطالبه عمومی در استان مورد توجه همگان قرار دارد که به همین دلیل احیای این مجتمع یکی از برنامه های محوری مدیریت اجرایی استان لرستان است.

مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال ۱۳۵۴ در حومه جنوبی شهر خرم آباد با هدف پرورش دام و طیور تاسیس شد.

۲۵۰ سوله نگهداری دام و طیور،۲۳ سیلوی فلزی دو هزار تنی، چهار دستگاه انبار فلزی، چهار کارخانه خوراک دام و ۶۶ استخر پرورش ماهی سردابی و گرم آبی از جمله تاسیسات این مجتمع است که دوران فعالیت ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول کار بودند.

تا پیش از سال ۶۶، محصولات این مجتمع به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شد و با استفاده از ظرفیت تهیه گوشت قرمز و سفید چند کارخانه کالباس و سوسیس نیز در این مجتمع احداث شد اما با تعطیلی مجتمع این کارخانه ها نیز از منطقه خارج شدند.

با تمام این ظرفیت ها، مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان در سال ۱۳۸۳ بنا بر تصمیم دولتمردان به بخش خصوصی واگذار شد تا فعالیت آن توسعه یابد.

برغم این اقدام، کارگران مجتمع اخراج شدند تا پس از واگذاری به بخش خصوصی و راه انداری دوباره دعوت به کار شوند که به دلیل ناکارآمدی مالکان بخش خصوصی این مجتمع، نه تنها کارگران اخراج شده جذب نشدند بلکه هیچ نیروی کار جدیدی نیز درآن استخدام نشد.

در نهایت ماشین آلات و ابزارکار و سوله ها و برخی از تجهیزات و موجودی منقول و غیر منقول هم توسط مالکان فروخته شد.

در تلاش برای نجات کشت و صنعت لرستان، تصمیماتی گرفته و این شرکت به عنوان بدهی مالکان در اختیار بانک ملی قرار گرفت و بانک موظف شد برای راه اندازی شرکت کشت و صنعت لرستان آن را با شرایط نقد و اقساط به فروش برساند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=50556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. باتشکر از زحمات دکتر اقامحمدی نماینده مردم خرم اباد چون این کا حاصل زحمات ایشان است

    • بله همینطوره که شما میگید علارغم اینا ایشون گویا با همین تلاش و جدیت دنبال پارسیلون هم هستن و کارخانه اوره و آمونیاک
      اگه خرم اباد ۵ دوره نماینده اینجور داشت الان این روز جوانهای بیکار امثال من نبود
      افسوس

  2. با تشکر فراوان از دکتر آقا محمدی که یعد این همه سال به صورت عملی نه حرف وارد این کار شدن و سرانجام به نتیجه رسوندنش
    و تشکر هم از اقای بازوند استاندار عزیز که همانند آقا محمدی بصورت جدی و با تمام تلاش دارن این طرح عظیم رو پیگیری میکنن

  3. اقامحمدی عزیز تشکر تشکر

  4. نماینده یمحترم متشکریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.