- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان: مقایسه درستی نیست خرم آباد را یکی از شهرهای آلوده جهان معرفی کرده‌اند

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مقایسه درستی صورت نگرفته که خرم آباد را یکی از شهرهای آلوده جهان معرفی کردند.

به گزارش میرملاس،محمدحسین بازگیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، با بیان این مطلب افزود: لرستان در سال‎های ۸۸ – ۸۹ – ۹۰ تحت تأثیر آلودگی هوا بود که در طی این سال‌ها آلودگی هوای استان به ۹۰ تا ۱۰۰ روز می‌رسید.

وی با بیان اینکه WHO باید در خصوص آلودگی هوای استان اطلاعات را از محیط زیست، هوا‌شناسی و علوم پزشکی استان می‌گرفت نه تنها اکتفا به یک مقاله کند، اظهار کرد: WHO تنها ذرات ۵.۲ میکرون را در نظر گرفتند که میزان این ذرات در خرم‎آباد ۱۵۲ میکروگرم بوده و این سازمان جهانی تنها شهرسازی اهواز، تهران و خرم آباد را مورد بررسی قرار داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست بیان کرد: اینکه خرم‎آباد را به عنوان یکی از شهرهای آلوده جهان معرفی کردند مقایسه درستی نیست و این عنوان نمی‌تواند مشخص کننده وضعیت استان باشد.

وی با اشاره به اینکه استان جبهه دوم ورود گرد و غبار به کشور و پایداری گرد و غبار به علت وضعیت جغرافیایی و دره‌ای بودن خرم آباد بیشتر است و حتی در برخی روز‌ها ایستایی هوا را شاهدیم از مشکلات سیستم حمل و نقل عمومی انتقاد کرد و گفت: علاوه بر اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی باید توسعه فضای سبز شهری را نیز جدی بگیریم.

وی ادامه داد: در لرستان و خرم آباد محیط زیست تنها مرجعی است که میزان آلایندگی هوا را مشخص می‌کند و بهترین و به روز‌ترین سیستم‌های سنجش آلودگی هوا را در سال ۸۸ تهیه و نصب کردیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه اطلاعاتی که WHO از میزان آلودگی اعلام کرد به هیچ وجه از محیط زیست استان اخذ نشده و تنها از مقاله یک دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان استخراج کرده با انتقاد از اینکه تاکنون فریاد می‌زنیم که لرستان از گرد و غبار‌ها و ریزگرد‌ها آسیب دیده اما گوش شنوایی وجود ندارد به این مهم رسیدگی کند، اضافه کرد: در زمان جنگ نیز دومین استان جنگ زده بودیم و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ موشک به خرم آباد اصابت کرد نمی‌خواهیم در مورد ریزگرد‌ها به لرستان کم توجهی شود.