- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده مردم دورود در مجلس: ۵۰ هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد می‌شود

139303030930558842827433

 

میرملاس نیوز / سرویس سیاسی:

نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر معاون وزیر کشور به لرستان با ارائه گزارشی مبنی بر اجرای ۱۲۰۰ طرح در لرستان همراه بود که در صورت بهره برداری از این طرح ها ۵۰ هزار فرصت شغلی در لرستان به وجود می آید.

 

عباس قائدرحمت  نماینده مردم دورود اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های توسعه ای در استان برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری در استان های دارای نرخ بیکاری بالا اعتباری در حدود ۱ میلیارد دلار در طرح های نیمه تمام سرمایه گذاری ششده است که برای تکمیل این طرح ها اعتبار تکمیلی نیاز است.

وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی مبنی بر نرخ بالای بیکاری در استان و وجود طرح های نیمه تمام بر اساس پیش بینی های انجام شده برای رفع این مشکلات و بررسی شرایط رفع آن ها از ریاست محترم جمهوری دعوت کردیم تا با سفر به استان لرستان از نزدیک شاهد این مشکلات در استان باشند.

قائدرحمت تصریح کرد: دعوت از رئیس جمهور برای سفر به لرستان و آمدن هیئت دولت به این استان می تواند در راستای تکمیل طرح های توسعه ای در استان و برای رفع مشکل بیکاری در این استان می توان کسری های موجود در بخش توسعه را تزریق کرد و اشتغال و توسعه پایدار را در استان به وجود آورد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از سفر معاون وزیر به لرستان بر اساس بررسی های انجام شده گزارشی که تهیه و تدوین شده است ۱۲۰۰ طرح در دست اجرا در استان وجود دار که در صورت بهره برداری از این طرح ها ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان به وجود می آید و این خود سبب توسعه اقتصادی استان می شود.

وی اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به لرستان بر اساس قرعه کشی و زمان بندی سفر ایشان به لرستان در بهار ۹۴ تعیین شده بود که مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی با توجه به شاخص های موجود در لرستان و وجود ظرفیت ها و کمبودهای استان نسبت به این موضوع اعتراض کردیم و از ایشان درخواست کردیم که سفر هیئت دولت به لرستان زودتر برگزار شود که سفر معاون اول رئیس جمهور نیز برای بررسی شرایط موجود در لرستان و آماده سازی مقدمات سفر رئیس جمهور به لرستان انجام شده است.

قائدرحمت افزود: لرستان دارای ظرفیت های بسیار بالایی است که در کنار این همه ظرفیت از محرومیت های زیادی نیز برخوردار است که امیدواریم برای بهره برداری مؤثر از این ظرفیت ها و رفع محرومیت های استان نخستین مقصد رئیس جمهور در سفرهای استانی لرستان باشد.