- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

قاضی ایرانی، مدیر فیسبوک را احضار کرد+تکذیبیه

 

220px-Mark_Zuckerberg_at_the_37th_G8_Summit_in_Deauville_018_v1 [1]

به گزارش سرویس قناوری و دانلود /میرملاس نیوز: به نقل از تابناک ،معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج کشور از احضار مدیر فیسبوک توسط یکی از قضات استان فارس خبر داد.

روح‌الله مومن‌نسب در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به شکایت مردم در زمینه فیلترینگ واتس‌اپ در استان فارس تصریح کرد: دادگستری استان فارس در رسیدگی به شکایت عده‌ای از هموطنان در مورد نقض حریم خصوصی آنها و مشکلات پیام‌رسان واتس‌اپ و نرم‌افزار اینستاگرام، تشکیل پرونده داده که این مرجع قضایی نیز رأی به مسدودسازی و جمع‌آوری این دو نرم‌افزار داده است.

وی افزود: بر اساس رأی قاضی، مدیر صهیونیست شرکت فیسبوک یا وکیل قانونی آن باید برای دفاع از خود و جبران مافات به دادگستری این استان مراجعه کند و این امر در همه جهان مرسوم است. 

اننشار چنین خبری بازتاب بسیاری در رسانه‌های داخلی و خارجی کشور داشت. 

اما ساعاتی پس از انتشار آن، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شیراز ضمن تکذیب احضار مدیر شبکه اجتماعی فیس‌بوک به دادگاهی در استان فارس گفت: اخباری که در برخی سایت‌های مجازی دال بر احضار زاکربرگ مدیر فیس بوک توسط دادگستری فارس انتشار یافته به کل تکذیب می شود.

“علی القاصی مهر” با اشاره به شکایات مطرح شده علیه فیس‌بوک گفت: البته یکسری شکایات از افراد خصوصی نسبت به فیس‌بوک در خصوص انتشار برخی تصاویر و فیلم ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: شکایات افراد خصوصی از فیس بوک و مدیر اجرایی واتس اپ و نرم افزار اینستاگرام در دو شعبه ویژه رایانه ای شیراز در دست بررسی می‌باشد.