تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

وزیر اطلاعات: باید دانشجویان را قانع کنیم نه ساکت/ امنیت باید با نشاط و شادکامی همراه باشد

  • کد خبر : 50922
  • 08 خرداد 1393 - 22:18

  وزیر اطلاعات گفت: در دانشگاه که یک محیط علمی است باید سبقه علمی بودنش بر سبقه دیگری برتری داشته باشد . وزیر اطلاعات با بیان این که امنیت زیرساخت فرهنگ و اقتصاد جامعه است، گفت: ایجاد امنیت در جامعه در پویائی فرهنگی و شکوفائی اقتصادی تاثیر گذار است. بنابر این اگر خواهان رشد و […]

20131015201611gb-1

 

وزیر اطلاعات گفت: در دانشگاه که یک محیط علمی است باید سبقه علمی بودنش بر سبقه دیگری برتری داشته باشد .

وزیر اطلاعات با بیان این که امنیت زیرساخت فرهنگ و اقتصاد جامعه است، گفت: ایجاد امنیت در جامعه در پویائی فرهنگی و شکوفائی اقتصادی تاثیر گذار است. بنابر این اگر خواهان رشد و پویائی فرهنگی و اقتصادی جامعه هستیم باید امنیت جامعه را فراهم کنیم.

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی امروز (پنجشنبه) در اجلاس معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور افزود: اگر مردم از امنیت روانی و فیزیکی برخوردار نباشند نمی توانند به برنامه های خلاق و نوآورانه بپردازند و نبود امنیت موجب توقف فعالیت های فرهنگی و اقتصادی مردم می شود.

وی اظهار داشت: امنیت جامعه از فرهنگ، باورها و ایمان مردم نشات می گیرد.

وزیر اطلاعات با بیان این که هم اندیشی در عرصه پویائی فرهنگی در دانشگاه ها یک ضرورت است، افزود: همه دانشگاهیان و بویژه استاد و دانشجو در سایه امنیت در جمهوری اسلامی می توانند به نوعی فعالیت های علمی و فرهنگی را انجام دهند که موجب رشد و شکوفایی فرهنگی جامعه شود در غیر این صورت هیچ شکوفایی در کار نخواهد بود.

علوی ادامه داد: در دین اسلام مبحث علم و دین توأمان مطرح می شود و آن علمی مد نظر است که با فرهنگ و ایمان همراه باشد تا به عنوان تقوی و ملاک برتری انسان مطرح شود.

وی با تاکید بر این که دستگاه های امنیتی جایگاه حساسی در مقوله امنیت در کشور دارند گفت: وظیفه وزارت اطلاعات این است که امنیت را بر همه اقشار جامعه فراهم کند نه این که امنیت بر مردم و محیط های فرهنگی فراهم کند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: مردم باید در همه زمینه ها یک احساس امنیت داشته باشند. این مقوله را باید مهندسان امنیتی جامعه فراهم کنند که ما این کار را انجام داده ایم و آثار مثبت آن را نیز مشاهده کرده ایم.

وی یادآور شد: در حکومت اسلامی مقوله امنیت باید با نشاط و شادکامی همراه باشد و باید توجه داشت وقتی قاطبه مردم با اعتماد و همدلی در خصوص ایجاد امنیت در جامعه همراهی کنند امنیتی مطلوب و بدون هزینه در جامعه به وقوع می پیوندد.

علوی با بیان این که اسلام در همه جا و همه موارد به رعایت اخلاق توصیه می کند گفت: ما باید در تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی همیشه اخلاق را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و کار کرد این دستگاه ها را در چارچوب آموزه های اسلامی تعریف کنیم زیرا مقوله امنیت باید شرع محور، ارزش محور، اخلاق محور و بر پایه قانون باشد.

وزیر اطلاعات گفت: در دانشگاه که یک محیط علمی است باید سبقه علمی بودنش بر سبقه دیگری برتری داشته باشد .

وی ادامه داد: در محیط دانشگاه ها بزرگان دانشگاهی باید با سعه صدر و در فضایی علمی در شکل گیری فرهنگی سیاسی و رشد علمی دانشجویان تاثیر گذار باشند و در چنین شرایطی است که دانشجو می تواند با طیب خاطر و آرامش کامل و به صورت شفاف در مسیر آرمان گرایی فعالیت کند.

علوی اضافه کرد: ما باید دلسوزی پدرانه با دانشجو داشته باشیم و باید جوابی به سوالات بدهیم که او را قانع کند نه ساکت کند و اگر غیر از این باشد اشتباه از عملکرد ما است .

وی در پایان یادآور شد: امت اسلام یک امت واحده است و ما باید این وحدت را حفظ کنیم و با این روش عقلانیت و اعتدال و خرد ورزی را در امت اسلام حفظ کنیم و سعی نمائیم امور کشورمان در ریل اخلاق و انسانیت قرار گیرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=50922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. الحمد لله برای امنیت کشورمان ،از تمام کسانی که به نوعی در این راه زحمت می کشند متشکریم

  2. از وزیر محترم اطلاعات تقاضا داریم مبارزه با رشوه خواری را در دستور کار خود قرار دهند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.