- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

وزیر اطلاعات: باید دانشجویان را قانع کنیم نه ساکت/ امنیت باید با نشاط و شادکامی همراه باشد

20131015201611gb-1 [1]

 

وزیر اطلاعات گفت: در دانشگاه که یک محیط علمی است باید سبقه علمی بودنش بر سبقه دیگری برتری داشته باشد .

وزیر اطلاعات با بیان این که امنیت زیرساخت فرهنگ و اقتصاد جامعه است، گفت: ایجاد امنیت در جامعه در پویائی فرهنگی و شکوفائی اقتصادی تاثیر گذار است. بنابر این اگر خواهان رشد و پویائی فرهنگی و اقتصادی جامعه هستیم باید امنیت جامعه را فراهم کنیم.

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی امروز (پنجشنبه) در اجلاس معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور افزود: اگر مردم از امنیت روانی و فیزیکی برخوردار نباشند نمی توانند به برنامه های خلاق و نوآورانه بپردازند و نبود امنیت موجب توقف فعالیت های فرهنگی و اقتصادی مردم می شود.

وی اظهار داشت: امنیت جامعه از فرهنگ، باورها و ایمان مردم نشات می گیرد.

وزیر اطلاعات با بیان این که هم اندیشی در عرصه پویائی فرهنگی در دانشگاه ها یک ضرورت است، افزود: همه دانشگاهیان و بویژه استاد و دانشجو در سایه امنیت در جمهوری اسلامی می توانند به نوعی فعالیت های علمی و فرهنگی را انجام دهند که موجب رشد و شکوفایی فرهنگی جامعه شود در غیر این صورت هیچ شکوفایی در کار نخواهد بود.

علوی ادامه داد: در دین اسلام مبحث علم و دین توأمان مطرح می شود و آن علمی مد نظر است که با فرهنگ و ایمان همراه باشد تا به عنوان تقوی و ملاک برتری انسان مطرح شود.

وی با تاکید بر این که دستگاه های امنیتی جایگاه حساسی در مقوله امنیت در کشور دارند گفت: وظیفه وزارت اطلاعات این است که امنیت را بر همه اقشار جامعه فراهم کند نه این که امنیت بر مردم و محیط های فرهنگی فراهم کند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: مردم باید در همه زمینه ها یک احساس امنیت داشته باشند. این مقوله را باید مهندسان امنیتی جامعه فراهم کنند که ما این کار را انجام داده ایم و آثار مثبت آن را نیز مشاهده کرده ایم.

وی یادآور شد: در حکومت اسلامی مقوله امنیت باید با نشاط و شادکامی همراه باشد و باید توجه داشت وقتی قاطبه مردم با اعتماد و همدلی در خصوص ایجاد امنیت در جامعه همراهی کنند امنیتی مطلوب و بدون هزینه در جامعه به وقوع می پیوندد.

علوی با بیان این که اسلام در همه جا و همه موارد به رعایت اخلاق توصیه می کند گفت: ما باید در تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی همیشه اخلاق را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و کار کرد این دستگاه ها را در چارچوب آموزه های اسلامی تعریف کنیم زیرا مقوله امنیت باید شرع محور، ارزش محور، اخلاق محور و بر پایه قانون باشد.

وزیر اطلاعات گفت: در دانشگاه که یک محیط علمی است باید سبقه علمی بودنش بر سبقه دیگری برتری داشته باشد .

وی ادامه داد: در محیط دانشگاه ها بزرگان دانشگاهی باید با سعه صدر و در فضایی علمی در شکل گیری فرهنگی سیاسی و رشد علمی دانشجویان تاثیر گذار باشند و در چنین شرایطی است که دانشجو می تواند با طیب خاطر و آرامش کامل و به صورت شفاف در مسیر آرمان گرایی فعالیت کند.

علوی اضافه کرد: ما باید دلسوزی پدرانه با دانشجو داشته باشیم و باید جوابی به سوالات بدهیم که او را قانع کند نه ساکت کند و اگر غیر از این باشد اشتباه از عملکرد ما است .

وی در پایان یادآور شد: امت اسلام یک امت واحده است و ما باید این وحدت را حفظ کنیم و با این روش عقلانیت و اعتدال و خرد ورزی را در امت اسلام حفظ کنیم و سعی نمائیم امور کشورمان در ریل اخلاق و انسانیت قرار گیرد.