تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

تفریح و ابراز شجاعت؛ عامل کشتارماده خرس قهوه ای و توله اش در سفیدکوه

  • کد خبر : 50976
  • 10 خرداد 1393 - 9:48

  مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از کشتار بی رحمانه یک ماده خرس قهوه ای و توله اش در سفیدکوه لرشتان خبر داد. به گزارش میرملاس نیوز،کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار بی رحمانه یک ماده خرس قهوه […]

 

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از کشتار بی رحمانه یک ماده خرس قهوه ای و توله اش در سفیدکوه لرشتان خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز،کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار بی رحمانه یک ماده خرس قهوه ای و توله اش حادثه تلخی را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

به گفته وِی، به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر کشتار یک خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده سفیدکوه در استان لرستان، محیط بانان عازم محدوده مذکور شده و با لاشه یک ماده خرس قهوه ای و لاشه توله اش مواجه شدند.

هوشمند اظهار داشت: لاشه ها متعلق به حدود ۱۵ روز قبل بوده و بخش هایی زیادی از آنها توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده است.

وی افزود: محیط بانان حین بررسی محدوده وقوع کشتار متوجه صدای توله خرس دیگری شده اند که همچنان زنده است اما متاسفانه موفق به گرفتن آن نشده و این توله خرس با مشاهده محیط بانان فرار می کند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: توله خرس مشاهده شده توله دوم ماده خرس کشته شده بوده که به طریق نامعلومی در زمان حادثه از دست عاملین کشتار مخفی شده و جان سالم بدر برده است.

هوشمند یاداور شد: لاشه این خرس و توله اش به اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان منتقل شده و در حال بررسی بیشتر توسط کارشناسان می باشد.

کامران فرمان پور رئیس اداره محیط زیست شهرستان چگنی نیر در این باره گفت: پس از این حادثه تحقیقات نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری عاملین این کشتار آغاز و در مدت زمان کوتاهی دو فرد مضنون در این زمینه بازداشت شدند که ضمن اعتراف به همکاری در جرم، عامل اصلی کشتار را معرفی کردند.

فرمان پور افزود: به دنبال شناسایی عامل اصلی، نیروهای یگان محیط زیست پس از اخذ نیابت قضایی جهت دستگیری متهم وارد عمل شده و پس از شناسایی منزل این شخص در یکی از روستاهای حوزه شهرستان چگنی وارد منزل این متخلف شدند.

به گفته وی، در زمان دستگیری، متهم از طریق دوستان خود از ورود مامورین به روستا باخبر شده و دقایقی پیش از حضور محیط بانان منزل را ترک  و متواری می شود.

فرمان پور اظهار داشت: در جریان بازرسی از منزل این متخلف سه قبضه اسلحه شامل یک اسلحه برنو و دو اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

وی در ادامه گفت: با دستور قاضی تلاش برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری عامل اصلی کشتار خرس قهوه ای و توله اش همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چگنی در خصوص انگیزه شکارچیان غیرمجاز از کشتار ماده خرس و توله اش گفت: با توجه به اظهارات دو متهم بازداشت شده و باتوجه به اینکه پوست، پنجه، دندان ها و سایر اجزای قابل استفاده بدن خرس ها دست نخورده باقیمانده است، عامل این جنایت صرفا جهت تفریح و ابراز شجاعت اقدام به این کشتار بیرحمانه کرده است.

 فرمان پور در مورد سرنوشت توله خرس زنده مانده گفت: با توجه به وسعت و صعب العبور بودن منطقه، تلاش دو روزه اکیپی ۸ نفره از محیط بانان برای یافتن توله خرس دوم بی نتیجه بوده است.

وی افزود: توله خرس ها در این زمان از سال حدودا ۳ ماهه بوده و برای تامین امنیت و یافتن غذا به شدت به مادر خود وابسته هستند اما امیدواریم این توله بتواند بدون حمایت مادر در طبیعت به زندگی خود ادامه دهد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=50976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۰
  1. جناب رئیس شاید این آقا از ترس جان خرس قهوه ای تورا کشته است.

    • الهی که جونش در بره تا این حیوونای زبون بسته ازدست این وحشی ها خلاص بشن.

      • راستی اگه خرسه اون اقا رو می خورد انقدر ناراحت میشدی باید بگیم خدا لعنت کنه اون کسیو که بز کوهی رو کشت همونی که یک هفته ای عکسش تو سایت میرملاس بود

  2. خدا لعنتشون کنه نابودشون کنه

    • زود قضاوت نکنید شاید مجبور شده جون خرس از انسان که مهم تر نیست ماهم ازین کار ناراحتیم

      • اگه یه کم از فکرتون استفاده کنید حتما متوجه میشین که یه توله خرس هیچ خطری واسه انسان نداره، اگه خوب مطلب رو خونده بودین میدیدین که نوشتن خرس مادر و توله خرس کشته شدن.من اکیدا به شما توصیه میکنم که فسفر زیاد استفاده کنید چون خیلی لازم دارین.

      • بابا این چه حرفیه زود قضاوت نکنین فرمایش میکنی برادر به خدا قسم بعضی از آدمها از کفتار هم بدتر اند تا وقتی برنامه ای برای حفاظت از محیط زیست نیست شاهد اینچنین خبر های دلخراشی هستیم به امید روزی که ما آدمها هم بفهمیم که جزئی از محیط زیستیم

  3. خدا لعنتشون کنه اینا از حیوان پست ترن اینا از خرس بدترن..

  4. متاسفانه در چند سال اخیر شاهد به تاراج رفتن طبیعت بکر و محیط زیست استان به دست شکارچیان بی رحم و کور دل و کم کاری و کوتاهی های محیط زیست و مسولین این ارگان هستیم!!به حدی که در طول هر ماه بدون شک یک خبر ناگوار و دردناک از قلع وغم محیط زیست استان در سطح وسیع کشور و حتی جهان هستیم که دل هر دوستدار طبیعت رو به درد میاره!!و بدبینی ملت به مردم منطقه رو در پی داره!!کاش هر چی زودتر شاهد معرفی مسواین با مدیریت تری در حکزه محیط زیست استان باشیم تا پیشرفت های استان رو در این حوزه به مانند تمام کشور رو شاهد بتشیم.انشاالله.

  5. خداوند این افراد نادان وکم عقل را لعنت کندواونها را باخرس محشور گرداند …..مزن بر سر ناتوان دست زور ………..که روزی درافتی به پایش چو مور

  6. الهی جیز جیگر بگیره.الهی زمینگیر بشه وحشیه بیرحم.

  7. این را هم بدانیم که شروع کننده حمله به حیوانات وحشی ماهستیم اگر ما گذشت داشته باشیم آنها به راحتی میگزرند.

  8. الهی این بلا سر خانوادش بیاد ولی خودش زنده به مونه مثل توله خرس تا بفهمه چکار کرده

  9. خدا لعنتش کنه

  10. تا کی حیات وحش ومحیت زیست باید چوب تفریحات نا سالم ما رو بخورند اینکه ما با کشتن حیوان زبان بسته شجاعت خودمان را ثابت کنیم نشانه ضعف ماست .
    این غرور بی جا باعث میشه که ما در طبیعت هر جنبنده ای را سیبل خود کنیم وبعد با افتخار به خود ببالیم که مثلا در طول عمرم چند راس خرس وپلنگ شکار کردم وبه قول خودمان چوب هزاره رو انداختیم فقط وفقط بی فرهنگی ما در قبال طبیعت ومحیت زیست را ثابت می کند نه شجاعت ما را . البته در این خصوص سازمان محیط زیست هم تا حدودی مقصره . به دلیل اینکه همانطوری که اگر فردی که تمام دارایی اش چند راس گوسفند بود که به وسیله پلنگ در هشتاد پهلو تلف میشن تجلیل به عمل می اید باید به هما ن اندازه با کسی که حیوانی را غیر قانونی شکار می کند به شدت برخورد کند تا دیگر کسی به خود اجازه این نوع رفتارها را ندهد . اگر فرهنگ سازی درستی در این خصوص صورت گیرد نسل آینده ما از دیدن حیات وحش وجانوران کمیاب محروم نخواهد شد. به امید روزی که خرس قهوه ای یا هر حیوان دیگری که به طبیعت پیرامون ما زیبایی خاصی داده اند هدف تفریحی هیچ شکارچی نشوند

  11. چند تا دلیل اینجا میتونه حکمفرما باشه . آیا خرس به این شخص حمله ور شده و یا اینکه ضارب فقط قصد شکار داشته . خرس از محدوده محیط زیستی خود خارج شده . اصلا ضارب اهل لرستان بوده .آیا جنگلهای ما هر سال سوخته میشن خبری از دیده بانهای محیط زیست و منابع طبیعی هستش . چرا این همه جوان تحصیل کرده هستش و ما مسیولیت را بهشون واگذار نمیکنیم . با یه تیر دو نشان رو میزنیم هم استخدام هم کار . جنگلهای ما یا باید تبدیل به زغال بشن ویا باید گذرگاه دامهای کلان عشایر غریبه بشن ویا باید این اتفاقات بیفته تا بدانیم اطرافمان رو برکات خدا گرفته فقط نمیدونیم به درد چه میخورند.مسولین بیدار شوید و نو آوری کنید

  12. یقینا اینا از خرس وحشی تر هستن
    حالا گیریم خرس می خواسته به این آقا حمله کنه توله ش چه گناهی کرده
    اینا سرمایه های لرستان هستن. اینو بفهم، نفهم

  13. الهی که عزیزش بمیره خدا لعنتشکنه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.