- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سفیر اندونزی: آمادگی وارد کردن صنعت کشاورزی اندونزی به لرستان را داریم

 

سفیر اندونزی گفت: آمادگی وارد کردن صنعت‎ کشاورزی اندونزی به لرستان را داریم.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، دیان ویرنجوریت  در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: از زمانی که وارد استان لرستان شده‎ام، احساس می‎کنم که در خانه خود و در کشور اندونزی هستم، زیرا مردم این استان بسیار خون‎گرم هستند و این برای ما امیدوارکننده است.

وی عنوان داشت: با نگاه کردن به خیابان‎های این استان متوجه شده‎ایم که زندگی در استان لرستان به خوبی جاری است و می‎توانیم، با سرمایه‎گذاری در این استان و روابط بیشتر با آن‎ها شاهد پیشرفت‎های اقتصادی زیادی باشیم.

سفیر اندونزی ادامه داد: ما به استان‎های زیادی در کشور ایران سفر کرده‎ایم و به این نتیجه رسیده‎ایم که ایران و اندونزی وجه اشتراک‎های زیادی با هم دارند.

ویرنجوریت اظهار کرد: تفاوت‏های بین کشور ایران و اندونزی بسیار پایین است که این امر می‎تواند در افزایش روابط بین ‎آن‎‎‎‎‎ها تاثیر زیادی داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: ما می‎توانیم، با پیشرفت‎دادن شرایط استان‎های مانند لرستان شاهد کارهای بیشتری از جانب اندونزی در ایران باشیم.

سفیر اندونزی خاطرنشان کرد: زمانی‎ که با رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و معاون مجلس شورای اسلامی این کشور جلسه‏ داشته‎ایم، متوجه شده‎ایم  که رهبر کشور ایران نیز اطلاعات زیادی در خصوص کشور اندونزی دارد و این برای ما جای خوشحالی دارد.

ویرنجوریت گفت: چیزی که می‌توان به آن اهمیت داد، این است که چگونه مردم خرم‎آباد از یک صحرا و کویر زمین کشاورزی ساخته‎اند، بنابراین ما نیز می‎توانیم، این کار را الگویی برای زمینه‎های پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور اندونزی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ما کشوری هستیم که زمین‎های کشاورزی مرغوب، جمعیت زیادی و از لحاظ تکنولوژی پیشرفته هستیم.

این مسئول یادآور شد: آمادگی واردات صنعت‏های کشاورزی کشور اندونزی به لرستان را داریم.

سفیر اندونزی خواستار کمک لرستان در زمینه تکنولوژی آبیاری کشاورزی و مواد پتروشیمی به کشور اندونزی شد و گفت: ما می‎توانیم در زمینه کاغدسازی، صنعت چرم، لاستیک بسیار قوی و روغن‌های خوراکی به لرستان کمک کنیم.

ویرنجوریت متذکر شد: با توجه به اینکه بین اندونزی و لرستان علاوه بر فاصله مکانی تنوع آب و هوایی زیادی وجود دارد، ما باید تلاش بیشتری برای پیشرفت این دو منطقه انجام دهیم.

وی اظهار کرد: مردم کشور اندونزی نیز به اسلام اعتقاد دارند و ما کارهای بیشتری برای گسترش آن در این کشور می‎کنیم.

سفیر اندونزی ادامه داد: ارتباط ایران و اندونزی از لحاظ دیپلماتیک ۶۵ سال است، اما طبق اسناد مکتوب و نوشته‌های که پیدا می‎شود، این ارتباط به بیش از هزار سال پیش می‌رسد.

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان نمونه‌ای از صنایع دستی این استان و چند نمونه از کتاب‎های خود در زمینه اقتصاد را به رسم یادبود به سفیر اندونزی هدیه کرد.