تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

معاون اول رئیس جمهور در خرم آباد: برای حل بیکاری راهی جز سرمایه گذاری و فعال شدن بخش خصوصی نداریم

  • کد خبر : 51063
  • 12 خرداد 1393 - 10:23

  معاون اول رییس جمهوری گفت: برای حل چالش بیکاری راهی جز سرمایه گذاری و فعال شدن بخش خصوصی نداریم و دولت باید بستر فعالیت های اقتصادی را در کشور به وجود آورد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، ˈاسحاق جهانگیریˈ روز دوشنبه در بدو ورود به خرم آباد در جمع خبرنگاران درباره […]

 

معاون اول رییس جمهوری گفت: برای حل چالش بیکاری راهی جز سرمایه گذاری و فعال شدن بخش خصوصی نداریم و دولت باید بستر فعالیت های اقتصادی را در کشور به وجود آورد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، ˈاسحاق جهانگیریˈ روز دوشنبه در بدو ورود به خرم آباد در جمع خبرنگاران درباره بحث اشتغال در استان لرستان گفت: بیکاری یکی از چالش های اصلی کشور است و اختصاص به استان لرستان ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع با مساله رکود متقارن شده و باید کشور از این وضعیت خارج شود که خروج از این وضعیت جز با سرمایه گذاری و فعال شدن بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

جهانگیری تصریح کرد: در استان لرستان هم باید این کار انجام شود؛ این استان استعدادهای زیادی هم از نظر منابع طبیعی، آب، کشاورزی و معادن و هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارد.

معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: استان لرستان در مرکز کشور واقع شده و با استان های زیادی ارتباط دارد و تفاوتش با استان های مرزی که عنوان محرومیت به خود گرفته اند زیاد است.

وی اضافه کرد: هزینه حمل و نقل برای انتقال محصول به بازار در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان زیاد است اما در استان لرستان این شرایط وجود دارد که به راحتی به بازارهای تهران، اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ کشور دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: به نظر من با توجه به مجموعه شرایط استان لرستان زیبنده نیست که نرخ بیکاری استان این میزان بالا باشد؛ باید هم دولت و هم مردم همت کنند تا از این وضعیت خارج شویم.

جهانگیری در پاسخ به سوالی در مورد سد معشوره گفت: سد معشوره در دستور کار شورای عالی آب است و در جلسه قبل نیز جزو موارد دستور بود که فرصت رسیدگی به آن میسر نشد و حتما جزو کارهایی است که باید رسیدگی و حل کنیم.

معاون اول رییس جمهوری صبح امروز به منظور انجام سفر پروژه ای وارد شهرستان خرم آباد شد و قرار است در این سفر ابتدا کارخانه داروسازی دامی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا را افتتاح کند و پس از آن از پروژه ملی آزادراه خرم آباد – اراک بازدید داشته باشد و همچنین در جلسه شورای اداری استان شرکت کند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. معاون اول رئیس جمهور در خرم‌آباد:
    نرخ بالای بیکاری زیبنده لرستان نیست/پیگیری برای حل مشکل سعد معشوره

  2. یتیم شادکن

  3. “و دولت باید بستر فعالیت های اقتصادی را در کشور به وجود آورد….”
    جناب مهندس کی این باید شما عملی میشه!!!!!

  4. مگه رسانه ها چشم گوش زبان مردم نیستن شما انتقاد بنده بذارید شاید کسی جواب انتقاد بنده را ؛دادن قانع شدم

  5. پس قبولشده های استانداری چی شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.