تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
5

قطعه ای از آزادراه خرم آباد – اراک با حضور جهانگیری به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 51070
  • 12 خرداد 1393 - 12:42

  قطعه آماده شده ای از پروژه آزادراه خرم آباد – اراک به عنوان کریدور اصلی ترافیکی شمال به جنوب کشور، با حضور معاون اول رییس جمهوری در استان لرستان به بهره برداری رسید.به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، پروژه آزادراه خرم آباد – اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر بخش مهمی از کریدور […]

 

قطعه آماده شده ای از پروژه آزادراه خرم آباد – اراک به عنوان کریدور اصلی ترافیکی شمال به جنوب کشور، با حضور معاون اول رییس جمهوری در استان لرستان به بهره برداری رسید.
به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، پروژه آزادراه خرم آباد – اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر بخش مهمی از کریدور اصلی و ترافیکی کشور در مسیر شمال به جنوب و اتصال دهنده مسیر آزادراهی نواحی شمالی به بندرامام خمینی (ره) در جنوب کشور است.

اجرای این پروژه مهم عمرانی در حوزه راهسازی، ضمن اتصال مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور، نقش مهم و موثری در جابجایی مسافر در طول این کریدور ارتباطی اصلی دارد.

اجرای این پروژه عمرانی مهم و ملی همچنین نقش قابل توجهی در بخش واردات و صادرات و ترانزیت کالا در سطح کشور خواهد داشت.

احداث آزادراه خرم آباد – اراک موجب اتصال کریدور اصلی شمال به جنوب کشور از طریق مسیرهای ارتباطی اراک – سلفچگان – ساوه – خرم آباد – پل زال خواهد شد.

در صورت امتدادیابی این مسیر آزادراهی از سلفچگان به سمت قم و اتصال آن به ازادراه حرم تا حرم بر میزان پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور تاثیر قابل توجه و چشمگیری خواهد داشت.

آزادراه اراک – خرم آباد از فاصله ۱۵ کیلومتری محور اراک – بروجرد در حدفاصل پتروشیمی و پالایشگاه اراک آغاز و پس از عبور از غرب شهر شازند و شرق شهر بروجرد در ۱۰ کیلومتری شهر خرم آباد به مسیر فعلی خرم آباد – بروجرد متصل خواهد شد.

این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به صورت طرح و احداث شامل طراحی، تامین مصالح و ساخت ازادراه شش خطه اجرا می شود.

این پروژه در ۴ قطعه اجرا و احداث می شود که دارای یکی از بزرگترین تونل های آزادراهی کشور به طول بیش از سه کیلومتر است.

با احداث این محور، علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش زمان سفر، مسیر فعلی شمال به جنوب کشور از بنادر شمالی تا بندر امام خمینی(ره) در جنوب کشور نیز حدود ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

این آزادراه با اعتباری معادل ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و با ۳۵ متر عرض و شش خط رفت و برگشت با شش دستگاه تونل در طول مسیر به طول حدود ۹ هزار متر و ۲۰ دستگاه پل خاص در مدت ۳۶ ماه (مدت اولیه پیمان) احداث خواهد شد.

حجم عملیات خاکبرداری این پروژه ۲۳ میلیون مترمکعب، حجم خاکریزی آن حدود ۱۳ میلیون مترمکعب و حجم آسفالت ریزی برای اجرای این آزادراه نیز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ تن می باشد.

معاون اول رییس جمهوری صبح امروز و بنا به دعوت استاندار و به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار اقتصادی استان، وارد استان لرستان شد.

 

همچنین در این رابطه سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء نیز گفت: ۴۰ درصد سرمایه این پروژه را قرارگاه خاتم‌الانبیاء تقبل کرده و ۶۰ درصد را دولت و هزینه کل پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء در ادامه در خصوص سد معشوره نیز گفت: پیگیر این پروژه هستیم اما یک سری موارد نیز با وزارت نیرو باید رفع شود.

وی افزود: با معاون اول رئیس جمهور در مورد مشکلات کوهدشت صحبت کرده‌ایم؛ این شهرستان با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر نیاز به آب دارد.

سردار عبدالهی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و این جدا از هزینه‌هایی است که مشاور پرداخت کرده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. این یک طرح ملی و کشوریه (نه مختص لرستان ) که انجامش ترانزیت مرکز به جنوب کشور را آسان تر خواهد نمود
    تبریک به همه ایران
    امیدواریم سفر آقای جهانگیری برکات استانی را در پی داشته باشد

  2. این طرحهای ریس جمهوری عزیز قبلی احمدی نژاد قهرمان هستند که این دولت داره افتتاح میکنه وپز میده یادت بخیر احمدی نژاد عزیز وقهرمان

  3. این طرح یک پروژه ملی است که استان ما هم از آن منتفغ می شود . ما هم اندکی مسیرمان کوتاه تر و هم راحت تر خواهد شد .

  4. خواهشا از بروجردیهای محترم میخوام که بیهوده به فکر تغییر مسیر ازاد راه خرم اباد به اراک نباشن چون هزینه ها رو خیلی زیاد میکنه و طرح فاقد توجیح اقتصادی میشود . به تشکر

  5. آفرین بر دکتر احمدی نژاد که بی منت کار کرد و این دولت دارد پز افتتاح پروژه ها را می دهد فاز ۱۲ پارس جنوبی و ….

  6. بقول معروف کار را که کرد انکه تمام کرد .از پیگیرههای دولت اقای روحانی نهایت تشکر را داریم که کارساخت ازاد راه خرم اباد اراک رو تعطیل نکردن..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.