تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

مقام معظم رهبری: در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کند

  • کد خبر : 51200
  • 14 خرداد 1393 - 15:01

    رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب تصریح کردند: اگر دشمن خیال کند که بیداری اسلامی را سرکوب کرده، این هم یکی دیگر از خطاهای آنها خواهد بود. بیداری اسلامی ممکن است در بخشی سرکوب شود اما بلاشک ریشه کن نمیشود و گسترش خواهدیافت. رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال […]

resized_381161_440
 
 
رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب تصریح کردند: اگر دشمن خیال کند که بیداری اسلامی را سرکوب کرده، این هم یکی دیگر از خطاهای آنها خواهد بود. بیداری اسلامی ممکن است در بخشی سرکوب شود اما بلاشک ریشه کن نمیشود و گسترش خواهدیافت.
رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب تاکید کردند: عرایضم را در این روز به یادماندنی در سه بخش عرض می‌کنم، بخش اول واقعیت مهمی درباره جمهوری اسلامی، بخش دوم توصیف کوتاهی از مکتب ماندگار امام ، بخش سوم ۲چالش مهم سر راه ملت و نظام ایران.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: این کنجکاوی که در نسل جوان امروز به خصوص دنیای اسلام درباره پدیده مردمسالاری دینی وجود دارد که ناشی از آن است که جمهوری اسلامی یک پدیده‌ای بود که ۳۵ سال از آغاز ولادت آن گذشته و در تمام این مدت ۳۵ سال با واکنش خشن و خصمانه قدرتهای قدرت های مسلط دنیا مواجه بود هم واکنش نظامی نشان دادند و هم واکنش تبلیغاتی و هم خصمانه و هم اقتصادی نشان دادند که تحریم ها از اول انقلاب آغاز شد و روز به روز بیشتر شد ؛ واکنش سیاسی نشان دادند؛ یک جبهه پرقدرت غربی در مقابل  جمهوری اسلامی ۳۵ سال است که هرکاری از دستش برآمده کرده است، تلاش نظامی  کرده، به مهاجم نظامی به کشور کمک کرده است، دشمنان را در هر نقطه ای علیه جمهوری اسلامی حمایت کرده است، تبلیغات پرحجم علیه آن به کار برده است، تلاش تحریمی و محاصره اقتصادی را در اعلا درجه ممکن و بدون سابقه به کار برده است، اما در مقابل، جمهوری اسلامی در برابر این همه هجمه و این همه مخالفت خشن و بی ملاحظه، هم از بین نرفت و هم دچار محافظه کاری نشد و هم به غرب باج نداد، روز به روز هم پیشرفت کرد.این آن چیزی است که ماهیت این کنجکاوی را تشکیل می‌دهد.

ایشان در بخشی از بیاناتشان با بیان اینکه در سخنان امام و رهنمودها و رفتار ایشان در نظم مدنی و سیاسی دو نکته اساسی وجود دارد که به هم پیوند خورده و دو روی یک حقیقت است، افزودند: یکی عبارتست از سپردن کار کشور به مردم از طریق مردمسالاری و انتخابات و دوم اینکه این حرکت که خود از اسلام سرچشمه گرفته بود و هرآنچه ناشی از حرکت مردمسالاری و سپردن کار به مردم است باید در چارچوب شریعت اسلامی باشد. این دو بخش است و با یک نگاه دو بعد از یک حقیقت است.
 

رهبر معظم انقلاب یاد آور شدند: گمان نکنند افرادی که امام بزرگوار ما انتخابات را از فرهنگ غربی گرفت و آن را قاطی کرد با تفکر و شریعت اسلامی؛ اینطور نیست. اگر انتخابات و مردمسالاری و تکیه به آرای مردم جزو دین نمی‌بود و از شریعت اسلامی استفاده نمی‌شد، امام صریح و قاطع مطلب را بیان میکرد که این جزو دین نیست.
 
ایشان افزودند: التزام به شریعت اسلامی، روح و حقیقت نظام اسلامی است. این را توجه داشته باشند، شریعت اسلامی اگر اجرا شود در جامعه به طور کامل، هم آزادیهای عمومی و مدنی را تامین می کند، آزادی افراد و فردی را، و هم آزادی ملت را که اسمش استقلال است تضمین می کند. استقلال یعنی آزادی در ابعاد یک ملت که وابسته به جایی نباشد. ملت آزاد یعنی ملتی که تحت نفوذ و سیطره مخالفان و دشمنان قرار ندارد. اسلام عدالت را در جامعه تضمین می کند. معنویت را هم همینطور. امام بزرگوار ما شریعت اسلامی را که روح جمهوری اسلامی است مورد تکیه قرار داده و مردمسالاری دینی هم یک وسیله و ابزار متخذ از شریعت است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از سخنانشان تاکید کردند : هیچ قدرت و غلبه‌ای در مکتب امام که از تقلب و از اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست. در نظام اسلامی قهر و غلبه معنا ندارد. قدرت معنا دارد، اقتدار معنا دارد، اما اقتدار برخاسته از اختیار و انتخاب مردم. آن  اقتداری که ناشی از زور و غلبه و سلاح باشد در اسلام و در شریعت اسلامی و مکتب امام معنا ندارد. اما در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کرده و قهر و غلبه کند. اگر چنین کاری کرد اسم او فتنه است.

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند:اگر دشمن خیال کند که بیداری اسلامی را سرکوب کرده، این هم یکی دیگر از خطاهای آنها خواهد بود. بیداری اسلامی ممکن است در بخشی سرکوب شود اما بلاشک ریشه کن نمی شود و گسترش خواهدیافت.

ایشان تصریح کردند: جمهوری اسلامی امروز در سیاستهای منطقه حرف اول را می زند. در مقابل رژیم غاصب و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می ایستد. با ظالم نمی سازد و از مظلوم دفاع می کند.

ایشان یاد آور شدند: جمهوری اسلامی ایران مقابل اعلا ترین درجه ممکن تحریم و محاصره اقتصادی ، از بین نرفت ، دچار محافظه کاری نشد و به غرب باج نداد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان در تشریح چالش های بیرونی و درونی کشور افزودند: چالش بیرونی ما چالش مزاحمت های استکبار جهانی است ، بی رودربایستی حرف بزنیم ؛ مزاحمت های آمریکا است .

ایشان خاطرنشان کردند: اروپاییها در یک خطای بزرگ راهبردی قرار دارند که خود را در خدمت آمریکا قرار داده اند.

ایشان با اشاره به تلاش های آمریکا علیه ملت و نظام ایران یاد آور شدند: آمریکا همه راه ها را در قبال نظام اسلامی ما انجام داده و به فضل الهی در همه اینها هم شکست خورده است.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: حمله نظامی امروز از نظر آمریکاییها یک اولویت نیست. فهمیدند که در قضیه عراق و افغانستان که تهاجم نظامی کردند، ضرر کردند. فهمیدند که تهاجم نظامی همان اندازه که برای کشورهای مورد هجوم موجب خطر است، گاهی همان اندازه و حتی بیشتر ممکن است برای هجمه کننده خطر داشته باشد. این را درست فهمیدند. لذا از حرکات نظامی می توان گفت منصرف هستند و راههای دیگر دارند که یکیشان این است که پیشبرد هدفهای خود را در آن کشور مورد نظر، به عناصر داخلی همان کشورها بسپرند. مساله مساله ی ایران فقط نیست. در همه جای دنیا این کار را می کنند و نمونه هایش را می بینیم. یا به وسیله کودتا، کسانی را تقویت کنند برای کودتا؛ تا آن نظام و دستگاه دولتی و سیاسی که مقابل آنها تسلیم نمی شود را با کودتا از میان بردارند. یکی دیگر از راه ها کشاندن بخشی از مردم به خیابانهاست. انقلاب های رنگی از این قبیل است.

حضرت آیت الله خامنه ای درباره چالش های درونی کشور خاطرنشان کردند: چالش درونی برای ملت ما عبارتست از اینکه روحیه و جهت نهضت امام بزرگوار را از نظر دور بداریم و فراموش کنیم و از دست بدهیم. این بزرگترین خطر است. در شناخت دشمنمان اشتباه کنیم. در شناخت دوستمان اشتباه کنیم. جبهه دشمن و دوست را مخلوط کنیم و نفهمیم دشمن و دوست کدام است. یا در شناخت دشمن اصلی و فرعی اشتباه  کنیم که این هم خطر است.

ایشان هشدار دادند: توجه داشته باشند برادران و خواهران عزیز و عموم ملت ایران، گاهی یکی با شما دشمنی میکند اما اگر دقت کنید دشمنی او دشمنی اصلی نیست، تابعی است از یک عامل دیگر. باید دشمن اصلی را پیدا کرد. والا اگر با دشمن فرعی سینه به سینه شود هم قوا تحلیل میرود و هم نتیجه کار مطلوب نخواهد شد.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امروز در بخش هایی گروه های تکفیری علیه اسلام و شیعه و تشیع تلاش میکنند اما اینها دشمنان اصلی نیستند خاطرنشان کردند: دشمن اصلی آن کسی است که اینها را تحریک میکند و پول در اختیارشان میگذارد و وقتی انگیزه اینها ضعیف شد به وسایل گوناگون آنها راانگیزه دار کرده و تخم شکاف را بین آن گروه نادان و مردم ایران می افشاند.

ایشان تصریح کردند: گروه های بی عقلی که به نام سلفی گری و تکفیر و به نام اسلام با نظام جمهوری اسلامی مقابله میکنند، اینها را فریب خورده می دانیم. اگر اینها خطا می کنند و اشتباه می کنند و کمر به قتل برادر مسلمان خود می بندند، ما آنها را کسی نمی دانیم که کمر به قتل آنها ببندیم؛ البته از خود دفاع می کنیم، هر کسی به ما حمله کند با مشت محکم ما مواجه می شود. اما معتقدیم که اینها دشمنان اصلی نیستند بلکه فریب خورده هستند و دشمن اصلی ‌آن دشمن پشت پرده و دست نه چندان پنهانی است که از آستین سرویس های امنیتی بیرون می آید و گریبان مسلمانان را گرفته و به جان هم می اندازد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: سرگرم شدن به اختلافات در درون کشور ، اینکه اختلافات فرعی و سطحی ما را سرگرم کند و ما را از خطوط اصلی غافل کند از چالش های درونی ماست ، از دست دادن انسجام ملت از چالش های درونی ماست .

ایشان دچار شدن به تنبلی و بی روحیگی، کم کاری و یاس و ناامیدی  و تصور اینکه ما نمی توانیم و تا حالا نتوانسته ایم را از دیگر چالش های درونی ما برشمردند.

 

رهبرانقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی:عرایضم را در این روز به یادماندنی در سه بخش عرض میکنم: بخش اول واقعیت مهمی درباره جمهوری اسلامی / بخش دوم توصیف کوتاهی از مکتب ماندگار امام / بخش سوم ۲چالش مهم سر راه ملت و نظام ایران
رهبر انقلاب در مرقد امام خمینی: اگر دشمن خیال کند که بیداری اسلامی را سرکوب کرده، این هم یکی دیگر از خطاهای آنها خواهد بود. بیداری اسلامی ممکن است در بخشی سرکوب شود اما بلاشک ریشه کن نمیشود و گسترش خواهدیافت.
رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی امروز در سیاستهای منطقه حرف اول را میزند. در مقابل رژیم غاصب و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می ایستد. با ظالم نمیسازد و از مظلوم دفاع میکند.
رهبرانقلاب:در مکتب امام قدرتی که از تقلب و اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست،اما اقتدار برخاسته از انتخاب مردم معنا دارد/در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کند.اگر چنین کرد اسم او فتنه است.
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام من یه سایت خبری دارم می خواستم بدونم میتونم مطالبتون رو با ذکر منبع کپی کنم؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.