تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

مسوولان دایورتی!

  • کد خبر : 51243
  • 15 خرداد 1393 - 23:49

    مهران مریدی / میرملاس نیوز : مسوولان دایورتی!برای نوشتن زیاد مهم نیست دنبال سوژه بگردی و بعضی از سوژه‎ها خودشان جار می‎زنند که در مورد ما بنویس. بعضی‎ها از آنها ناخودآگاه به سراغ آدم می‎آیند و باید آن‎ها را شست و بر این اساس دست به قلم برده می‎شود. سوژه امروز ما سوژه‎ای […]

 y2647_124

 

مهران مریدی / میرملاس نیوز :

مسوولان دایورتی!
برای نوشتن زیاد مهم نیست دنبال سوژه بگردی و بعضی از سوژه‎ها خودشان جار می‎زنند که در مورد ما بنویس. بعضی‎ها از آنها ناخودآگاه به سراغ آدم می‎آیند و باید آن‎ها را شست و بر این اساس دست به قلم برده می‎شود.

سوژه امروز ما سوژه‎ای است که بدون شک بارها برای تک‎تک اهالی رسانه پیش آمده که قصد داشته‎اند برای پیگیری خبر یا گزارشی با مسوولی به‎صورت تلفنی گفت‎وگو کنند اما در آن سوی خط، شخصی تلفن را برداشته و می‎گوید: گوشی “دایورت”(انتقال تماس) است و خودش در جلسه تشریف دارد. البته ما که می‎دانیم خیلی از این جلسات وجود خارجی ندارند.

پیغام خود را با آن دایورت‎شونده در میان می‎گذاری تا به گوش فرد مسوول برساند اما فایده‎ای ندارد و مسوول موردنظر بعد از چند روز بازهم دایورت است و در حال “دایو”(تمارض) روزگار می‎گذراند. متأسفانه برخی از این دسته مدیران توانایی برقراری ارتباط با رسانه‎ها را ندارند و بلندگوی آنان روابط عمومی سازمان مربوطه می‎شود و فقط خبرهای “به‎به و چه‎چه” روی خروجی‎اشان قرار می‎گیرد.

برخی دیگر از مسئولان که هیچ‎وقت تلفن همراه خبرنگارها را پاسخ نمی‎دهند و همیشه فراری هستند ولی بعد از آن مشاهده می‎شود که چند پیامک از روابط عمومی مربوطه ارسال می‎شود و خبرنگار را رجوع می‎دهد به پایگاه اینترنتی اداره! سامانه پیامکی بعضی از سازمان‎ها که روی مُخ است و خیلی از خبرها ارزش خبری ندارد و فقط صفحه سایت‎شان را پُرکُن می‎کند اما چه کنیم که آنان چنین خبرهایی را می‎خواهند.

در این بین مسوولانی هستند که فقط با خبرنگارهای خاصی گفت‎وگو می‎کنند و در مواقع لزوم دست به دامن آنان ‎شده و تریبون را پاس می‎دهند، خودشان را کنار می‎کشند و توپ را به زمین دیگران می‎اندازند و به شخص ثالثی می‎گویند جوابش را بدهید.

به هر حال این افراد شاید نمی‎دانند یکی از وظایف‎شان پاسخ‎گویی به مردم است و در قبال جامعه و مردم مسوول هستند. آنان خودشان را به کوچه‎ی آن طرفی می‎زنند و در مواقع لزوم پاسخ‎گو نیستند و “دایورت” را برای خود مفید می‎دانند.

به بعضی دیگر از مدیران اگر انتقادی ‎داشته باشی، بدون شک انگ ندانستن الفبای خبرنگاری را می‎خوری اما تا وقتی که اخبار باب دل‎شان را منتشر می‎کنی خیلی خبرنگاری خواهی بود!

بحث در مورد نحوه ارتباط مسوولان با رسانه‎ها زیاد است که پرداختن به همه آنها از حوصله این نوشته خارج است ولی دوستان مسوول ای کاش کاری کنند برای یک‎بار هم که شده مشکل‎های مردم را به خود انتقال دهند و برای آنها چاره‎ای بجویند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.