تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

غضنفری : لرستان در زمینه برداشت مکانیزه حبوبات نیازمند توجه ویژه است

  • کد خبر : 51261
  • 16 خرداد 1393 - 13:29

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان در زمینه برداشت مکانیزه حبوبات به ویژه نخود نیازمند توجه ویژه است. به گزارش میرملاس ؛ مهرداد غضنفری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تلاش ما این است که از ظرفیت‌های استان لرستان در زمینه حبوبات به ویژه نخود استفاده شود. وی خاطرنشان کرد: رتبه نخست حبوبات […]

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان در زمینه برداشت مکانیزه حبوبات به ویژه نخود نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش میرملاس ؛ مهرداد غضنفری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تلاش ما این است که از ظرفیت‌های استان لرستان در زمینه حبوبات به ویژه نخود استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: رتبه نخست حبوبات با سطح زیر کشت ۱۶۷ هزار هکتار متعلق به استان لرستان است و این استان با ۱۲۰ هزار هکتار نخود رتبه دوم کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: نخود از نظر پروتئینی بسیار قوی است و نیاز است که بیشتر مزایای آن را بررسی کنیم.

غضنفری گفت: در برخی مناطق چالش‌هایی در استان وجود دارد که بخشی مربوط به مسائل به نژادی که در نقاط گرم شامل سه رقم محصولات هاشم، آرمان و آزاد است و دیگری مسائل به زادی است و حتی در مناطق معتدل نیز عملکرد برداشت محصول نخود زیر ۷۰۰ گرم است که با تغییر سیستم آن به پاییزه قابل پیش بینی است.

این مسئول یادآور شد: چالش اول در برداشت نخود بحث رقم است که در آن هیچ‌گونه کود و سمومی استفاده نمی‌شود و نخود حاصل شده، کاملا سالم بوده و در آن مبارزه بیولوژیک موجود است و هم چنین به علت قیمت بالای سموم از آنها استفاده نمی‌شود.

وی افزود: نخود درصد پروتیین بالا و ارزش غذایی زیادی دارد و دو چالش نیز در بحث مصرف و فرصت وجود دارد که چالش مصرف شامل سرانه کم بودن مصرف نخود است که از تولید ۸۴ هزار تن تولید نخود ۸۰ هزار تن زمینه صادرات را داراست و چالش فرصت از این نظر که برداشت نخود در مناطق سرد درشت بوده و سرانه آن در مناطق گرم بین هشت تا ۱۰ میلیمتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اذعان داشت: استان لرستان با برطرف شدن مشکلات مکانیزه کردن در پاییزه شاهد برداشت و پیشرفت بیشتری در خصوص وضعیت نخود دارد و زمینه صادرات نیز فراهم می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. ریاست محترم ما کارکنان چند ساله طلب تغیر پست سازمانی داریم خواهشمند است دستور پرداخت بدهید چون ما هم خسته و ندار شد ه ایم

  2. آقای رشیدیان عزیز هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . این به اون چه

    • خسروی عزیز.
      می دونم که طرفدار سرسخت یکی از سایت های خبری هستی که رتبه ش مناسب نیست. البته جناب خسروی نمی شود یک روزه کاری که جند ساله می توان ان را انجام داد را طی کردو و به این دلیل رشیدی این کامنت رو در این پست گذاشتن که در جمعه ب روز بوده است .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.