- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت : برنامه سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی از شنبه در لرستان آغاز شد

 

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت : برنامه سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی از شنبه در لرستان آغاز شد.
به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازایرنا ،ˈامیر حسین برجی  افزود : برنامه سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی برنامه ملی وکشوری است که در لرستان از امروز آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این برنامه از ۱۷ خردادماه جاری تا ۱۷ مرداماه سالجاری به مدت دو ماه در لرستان ادامه دارد ،اظهار داشت: این برنامه در استان در ۱۸ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار اجرا خواهد شدکه در صورت لزوم در مکانهای مورد نیاز تمدید می شود .

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در این برنامه ۳۳ هزار نو آموز مورد سنجش قرار گیرند ،گفت: نو آموزان برنامه سنجش در زمینه های آمادگی تحصیلی ،هوش ،بینایی ،شنوایی ومعاینات عمومی و بهداشتی سنجش خواهند شد و در صورت لزوم به مراحل تخصصی اجراع می شوند .

برجی افزود: در این طرح نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند، با دریافت پرونده سلامت به مدرسه مورد تقاضا برای ثبت نام معرفی و نوآموزانی که مشکوک به مشکل باشند، پس از اجرای آزمون های تخصص مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی به واحد مورد نظر معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش، تعیین ویژگی های نوآموزان از لحاظ هوش و استعداد و تشخیص به موقع مشکلات جسمی و روحی در کودکان از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.