- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

غضنفری خبر داد: تکمیل سدهای لرستان موجب ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی می شود

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: تکمیل سدهای لرستان موجب ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی می شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، مهرداد غضنفری در جلسه شورای برنامه یزی و توسعه لرستان اظهار داشت: بخش کشاورزی مسئول تامین امنیت غذایی مردم است و امنیت غذایی مردم نیز پایه امنیت اجتماعی آن ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: هرگونه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی لرستان بسیار تاثیر گذار بوده و علاوه بر فراهم آوردن زمینه اشتغال لرستانی ها موجب تقویت پایه اقتصاد این استان خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به ضرورت سرمایه گذاری در بخش آب تاکید کرد و گفت: با ایجاد سدهای مورد نیاز برای لرستان زمینه ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی در این استان فراهم می شود.

غضنفری تقویت و توسعه زیرساخت ها را یکی از ملزومات بخش کشاورزی استان دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزی استان نیازمند ارتقای زیرساخت ها است و باید زمینه ایجاد و توسعه این امکانات زیربنایی برای رشد کشاورزی لرستان فراهم شود.

وی اظهار داشت: از دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر کانال آبرسانی موجود در استان تنها ۴۰۰ کیلومتر آن تاکنون بازسازی و بهسازی شده است که این اصلا رقم قابل قبولی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان وجود ۵۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع را مورد نیاز لرستان دانست و ابراز امیدواری کرد با تزریق منابع لازم در این زمینه به استان لرستان این امر محقق شود.

وی همچنین به مشکل بیکاری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در لرستان شش هزار نفر فارغ التحصیل رشته کشاورزی وجود دارد که پنج هزار نفر از آن ها بیکار هستند.