تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

خاطره ی حاج یونس قبادی از زنده یاد دکتر جهانمیر خسروی و حضور او درجبهه

  • کد خبر : 51367
  • 18 خرداد 1393 - 11:09

زنده یاد دکتر جهانمیر خسروی سال ۶۴ درمناطق عملیاتی جبهه ی میانی ، خط پدافندی محور زبیدات عراق به تیپ مستقل ۵۷ حضرت ابوالفضل واگذارشده بود .درآن زمان بنده به عنوان معاون محور عملیاتی تیپ درخدمت سردار سرافراز حاج عبدالحسین کردی بودم . فاصله ی مقر و سنگر ما با سنگر بهداری و اورژانس تنها […]

61

زنده یاد دکتر جهانمیر خسروی

سال ۶۴ درمناطق عملیاتی جبهه ی میانی ، خط پدافندی محور زبیدات عراق به تیپ مستقل ۵۷ حضرت ابوالفضل واگذارشده بود .درآن زمان بنده به عنوان معاون محور عملیاتی تیپ درخدمت سردار سرافراز حاج عبدالحسین کردی بودم . فاصله ی مقر و سنگر ما با سنگر بهداری و اورژانس تنها تپه ی نه چندان بلندی بود که این دورا از هم جداکرده بود .

یک روز تابستانی تلفن قورباغه ای سنگرما به صدادرآمد. شهید اسدمراد بالنگ بود مژده ی رسیدن یکی از پزشکان همشهری را با خوشحالی تمام به من داد‌. هرچه اصرار کردم نام پزشک را نگفت و خواست تا خودم بروم و ببینم کدام پزشک به کمک رزمندگان همشهری اش شتافته است. تاب نیاوردم که پیاده به اورژانس بروم و موتور را روشن کردم و به سرعت حرکت کردم . از دور شهید بالنگ و دکتر جهانمیرخسروی را درحال قدم زدن دیدم .نمی توانم چگونه احساس خوشحالی ام را از دیدن دکتر خسروی بنویسم که برای تمام مردم کوهدشت بسیار دوست داشتنی بود . نزدیک شدم و روبوسی کردم. هرکس دکتر خسروی را می شناخت و حتی یک بار با ایشان روبه رو شده بود حتما می داند که چقدر خوش سخن و خنده رو بود . او به راستی دربرخورد با دوستان هیچ چیز کم نداشت و با همان لبخند همیشگی مرا گرم درآغوش گرفت .

دکتر دراورژانس مشغول طبابت شد و با آن روحیه و بزرگ منشی به مداوای رزمندگان می پرداخت .دست این دکتر چیره دست انگار

شفابخش بود . او یکی از پزشکانی بود که درتشخیص بیماری حرف نداشت . جبهه بود و گلوله و خاک و خون و عشق و دکتر خسروی انگار برای رزمندگان از آسمان رسیده بود . باوجود ایشان دیگر دغدغه ی بیماری نبود .

دریکی از روزهایی که هوابسیار گرم بود به اورژانس رفتم و دکتر را درحال معاینه ی رزمندگان دیدم . مراصدازد . به خدمت ایشان رفتم که فرمود : من آمده ام تا به خط مقدمی ها خدمت کنم .کدام قسمت از خط مقدم به اورژانس دورتر است؟ برای رزمنده ها مشکل است به اورژانس بیایند….آن جا بیشتر به وجود من نیازهست.موقعیت خط مقدم را برایش تشریح کردم.

گفت : فردا صبح یک دستگاه آمبولانس و مقداری دارو و…آماده کن تا هم از خط سرکشی کنیم و هم بتوانیم وضعیت بهداشتی و جسمانی رزمنده ها را بررسی کنیم. صبح زود فردای آن روز دکتر خسروی به همراه راننده ی آمبولانس و یک پزشک یار به سمت خط مقدم حرکت کردند .

آن چه همیشه به یاد خواهدماند این که آن دکتر متعهد ضمن مداوای مجروحان و بیماران با شوخی و حرف های آرامش بخش به رزمنده ها روحیه می داد …

یادش همیشه سبز

 اسد-مراد-بالنگ

 

جانباز حاج یونس قبادی، زنده یاد دکتر جهانمیر خسروی، سرداران شهید حاج عبدالحسین کردی و  شهید اسدمراد بالنگ

 

منبع : هومیان نیوز

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 38در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۸
  1. باسلام برسرداربی ادعاحاج یونس عزیزوتشکرازآقاسعیدبالنگ،حقیقتادکترخسروی علاوه براینکه دکترحاذقی بودنجابت وتعهدکاری وتواضع وصفای ایشان به عنوان یک الگوی اخلاقی مثال زدنی است روحش شادویادش گرامی.

  2. سلام خدا بر شهیدان و ایثارگران و خانواده معظم آنان
    با مرحوم دکتر خسروی قبل از انقلاب همسایه دیوار به دیوار بودیم در زمین خالی آنها والیبال بازی می کردیم. با اینکه ایشان بیش از ده سال از ما بزرگتر بود و اختلاف سنی زیادی داشت ولی همیشه با مهربانی با کوچکترها صحبت می کرد. اگر توپی را اشتباه میزدیم اصولی آنرا به ما می گفت. همیشه مهربان بود. خدا رحمتش کرده و با مجاهدان راهش محشور کند.
    در سال ۱۳۶۸ یک روز برای ویزیت یکی از بستگان به مطبش رفتم. بعد از پرسش از بیماری و نوشتن نسخه، به همراه من گفت: ببخشید میتونم گلوی شما را ببینم. و سپس گلو را دیده به بیمار گفت شما تیرویید دارید. بروید تهران و عمل کنید.
    بعد از چند وقت، او را به بیمارستان ساسان تهران(که آن روزها مجهز و مدرن بود) برده و از دکتر علوی جراح عمومی بیمارستان نوبت گرفته و بعد از ویزیت و توضیحات بنده، گفت دکتر شما اشتباه تشخیص داده است! خواهش کردم که ایشان پزشک حاذقی هستند و بما هم لطف داشتند و …، لذا شما هم آزمایش بنویسد و …، دکتر علوی پذیرفت. آزمایش را انجام وقتی نتیجه را بهش دادم با کمال تعجب گفت یک پزشک عمومی(مرحوم دکتر خسروی) چگونه بدون آزمایش و …، این بیماری را تشخیص داده است. بروید ازش تشکر کنید و … . النهایه وی دستور ادامه درمان را دادند.
    مراد از نوشتن این مطلب ذکر خصوصیات بسیار برازنده و ارزشمند مرحوم دکتر خسروی بود که هیچ فرقی بین آشنا و غریبه برایش معنی نداشه و همه را بخوبی مداوا می کرد. در چند سالی که طبابت می کردند، رسم بود بقیه اطباء برای معالجه به منزل بیماران رفته و طبعأ پول بیشتری هم دریافت می کردند. ولی دکتر خسروی هرگز از این کارها نمی کرد. اگر شب هنگام مشکلی برای کسی پیش می آمد در مطب او را ویزیت و دستور دارویی را به او ارایه می نمود. خداوند او را با صالحان محشور فرماید.

  3. یاد باد دکتر جهانمیر ازادبخت خسروی با انهمه افتادگی از لکستان من

  4. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عموی عزیزم حاج یونس قبادی و دوست عزیزم اقای بالنگ
    تشکر عالی بود

  5. باسلام و تشکر
    روح ان پزشک خوشنام شاد

  6. انشالله با شهدای کربلا محشور شوند. ویاد وخاطره زنده یاد حمید قبادی را گرامی میدارم .آرزوی طول عمر برای سردار حاج یونس ؛وهمینطورپسر عموهای نازنیت حاج آقا سرورم هادی قبادی ودکتر یحیی ومرتضی نازنین ؛امیدوارم چشم بد ازتون دور باشه ودرپناه مولا امیرالمومنین سالم وسرافراز باشید

  7. درود بیکران بر روان پاک دکتر جهانمیر خسروی, پزشک دانا , چیره دست, مهربان ,دلسوز, مردمی و بسیار فروتن شهرمان… کسی که هیچوقت فراموش نخواهد شد.

  8. سلام جناب حاج یونس قبادی، جانباز سرفراز ، از اینکه با ذکر این خاطره یادی از پزشک متعهد و مردم دوست شهرمان زنده یاد مرحوم دکتر خسروی نمودید سپاسگزارم ،خداوند روح ایشان را مورد رحمت قرار دهد و خداوند نگهدار شما برادر عزیز و گرامی باشد.

  9. سلام خدمت حاج یونس عزیز:انشاالله دکتر مردم دوست (دکتر خسروی )با شهدا محشور باشد: روحش شاد ،یادش گرامی باد .

  10. آری به پیامبر بزرگ اسلام (ص)وقتی خبر مرگ یک طبیب یهودی دادند ناراحت شد…خدایش رحمت کند ایشان را…بچه که بودم مادرم به علت سوختگی شدیدی که دردست راستم تا مرفق حادث شده بود مرا به نزد ایشون برد و انصافا از انچه شنیدم تعجب میکنم و دست مرا از فلج حتمی نجات داده بود…چرا بعضی از پزشکان شهرستان ازایشون هیچ الگو نمیگیرند تیغ مرگ را به جان هموطنان دربیمارستان نه چندان خوب شهر به دست گرفته اند…درود و سلام خدا برروح مطهر ایشان..

  11. حاج یونس عزیز با پوزش فراوان، بابت درج این خاطره که من رو به سالهای دور بردید تشکر می کنم. خدا به شما و جناب سعید بالنگ جزای خیر عنایت کند. سپاس مجدد.

  12. خدا رحمت کند مردان بی ادعا را.

  13. به خود می بآلم که خاطرات ناگفته دایى بى ریا وبى ادعایم ،پس از سالیان سال ،از زبان سرداران بزرگ میهنم گفته مى شود.

  14. ازسردار بی ادعا حاج یونس قبادی برای این خاطره تشکر می شودویاد شهداوهمچنین شهید بالنگ وشهید کردی را گرامی میداریم بله مرحوم دکتر خسروی بسیاردوست داشتنی ومردمی وبرای خدمت به مردم کم نمی گذاشت ویادم میاد درگردان محبین که درپادگان شهید شفی خانی بودیم برای دیداربچه های کوهدشت درچادر فرماندهی که شهید علیمردان آزادبخت درآنجا به عنوان فرمانده گردان محبین حضورداشتند تشریف داشتند وما به خدمت ایشان رفتیم واین پزشک زحمتکش رازیارت کردیم خداوند روح شهید علیمردان آزادبخت ودکتر خسروی را با اولیاء اله محشورکندوازسعید بالنگ عزیزمان تشکر می کنیم که مارابه خاطرات آن دوران میبرد

  15. خداوندا روح بلند و ملکوتی مردان رزم ،شهداء والامقام و پزشک بسیجی زنده یاد دکتر خسروی را متعالیست متعالی تر بفرما آمین یارب العالمین

  16. انالله و انا الیه راجعون
    سوابق پزشکی و خدمات این طبیب گرانقدر دکتر جهانمیر خسروی ازادبخت کمتر از مجاهدت و جانفشانی شهدا و ایثارگران نیست خداوند ایشاان را با شهدا و بزرگان قابل بخشش محشور بفرماید

  17. تشکر از حاج یونس قبادی .

    روح دکتر مهربان شاد

  18. خداوند دکتر خسروی را بیامرزد که این دیار مدیون طبابت بی نظیر و تشخیص بجای ایشان است. نمونه ی انسان به تمام معنا بودند. خدمت ایشان به مردم کوهدشت فراموش نشدنی است. بر شبکه ی بهداشت و پزشکان کوهدشت فرض است که یادمانی برای ایشان ترتیب داده شود

  19. روح شان شاد و یادشان همیشه جاوید.

  20. روحش شاد یادش گرامی. دکترخسروی بزرگ

  21. ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج یونس قبادی. دلاور مرد جبهه های غرب وجنوب . سردار بی ادعا وبی ریا.
    حسن شهرت مرحوم دکتر خسروی برکسی علی الخصوص مردم شریف کوهدشت پوشیده نیست . انشاالله خداوند تبارک وتعالی با اولیاء محشورش گرداند. دست آقای سعید بالنگ هم درد نکند .وخسته نباشید عرض می کنم خدمت ایشان.

  22. روح دکتر خسروی وتمامی اموات ودرگذشتگان این شهر ودیار گرامی باد

  23. خدمت وشفقت برخلق خدا و آن هم در دیاری محروم ،ره توشۀ گرانبهایی است که راه رستگاری ر ا بر او هموار ساخت، روحش شاد و یادش گرامی باد

  24. دوره ابتدایی بودم که به عنوان همراه بیمار خدمت مرحوم دکتر خسروی رسیدم بحق که حکمت،طبابت و حاذق بودن ایشان را نمی توان برشمرد.خداوند روح ایشان را با روح بلند شهدا محشور کند.

  25. خدمت مرحوم دکتر به مردم فقیر کوهدشت کمتر از خدمت رزمندگان نبود خداوند روح همه شهدا وایشان را قرین وغریق رحمت واسعه خود قرار دهد

  26. یاد شاد روان دکتر خسروی جاودانه است و مهر او برای همیشه در دلها باقی است او پزشکی دلسوز ،حاذق و متعهد بود که هرکس یکبار به ایشان مراجعه کرده به خوبی های ایشان ایمان دارد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

  27. خداوند رحمتش کند وبر سفره امام حسین(ع)میهمانش کند دکتر متواضع ومردمی دکتر خسروی که هرکه یادش میافتد جز خوبی چیزی از او به یاد ندارد

  28. انسان بزرگواری بودو باعث سرافرازی شهرمان اینجانب سالها پیش به شهر کرمانشاه رفته بودم برای دکتر که جراح ماهری به نام دکتر فتاح فرخی خبر ندارم شاید ایشان در قید حیات نباشند ولی ایشان گفتند مگر دکتر خسروی کوهدشت نیستند که پیش من آمده ای باهمین لحن. خداوند ایشان را به خاطر خدمات ارزنده اش با افراد صالح محشورنماید.

  29. سلام بر رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس
    خداوند روح مرحوم دکتر خسروی را قرین رحمت بیکران خود قرار دهد همجنین ابوی محترم ایشون هم از بزرگان شهرمان بودند خدواند پدر مرحوم دکتر خسروی را قرین رحمت بی منتهایش کند .
    یاعلی

  30. اصالت ونجابت هیچ وقت گم نخواهد شد درود وسلام به روح دکتر دلسوز و مردم دار که الحق والانصاف به مردم خدمت صادقانه نمود و بدور از ریا وظاهر سازی بود باشد که دیگران ببینند و عمل کنند .

  31. با سلام . وقتی سرمایه ای را از دست میدهیم آنوقت بیشتر قدرش رو میفهمیم . روحش شاد و یادش گرامی . سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

  32. روحش شاد و یادش گرامی
    با تشکر از یونس قبادی و اقای بالنگ

  33. سلام به روح پاک شهیدان عبدالحسین کردی و اسد مراد بالنگ
    خداوند دکتر خسروی را هم رحمت کند
    تشکر از حاج یونس قبادی بخاطر اینکه یادی از دکتر گرامی کردند.درسته که شهدا حق زیادی به گردن ما دارند اما حق دیگران را هم نباید نادیده گرفت

    یا علی

  34. با سلام به همه ی ادمهای ناب – کاشکی پزشکای امروزی هم کمی مرام داشته باشن وفقط به فکر پول جمع کردن ودلالی نباشن

  35. بدینوسیله از بذل توجه همشهریان عزیزم نسبت به بنده تشکر و قدر دانی میکنم امیدوارم بتوانم دین خود را نسبت به شهدا و ایثارگران ادا نماییم که حق فراوانی بر ما دارن . ارادتمند همگی پونس قبادی .

  36. باسلام. دکترخسروی باسالار شهیدان عالم محشور شود. در زمان جنگ تحمیلی ایشان همگام با مردم در اردوگاهها و زیر چادر در خدمت همگان بودند.

  37. وتعز من تشائ خداوندبه همه ی شهداومردان وزنان بی ادعاعزت دنیایی واخروی میدهد دکترخسروی ازهمین تباربود صدافسوس که مامتاسفانه قدر این نعمتهارانمیدانیم تاانگاه که انهاراازدست می دهیم ای کاش پزشکان عملکرداینهاراالگوی خودقراردهندخداوندروح بلندشهداودکترخسروی ومرحوم حمیدقبادی راباشهدای کربلامحشوربگرداند

  38. زنده یاد دکتر خسروی یکی از همکاران بی ادعا و بسیار خوش برخورد بود .بنده و تمامی همکارانم که با ایشان رفاقت و یا آشنایی داشتیم از افتخار همکار یمان با آن مرحوم بر خود میبالیم!خدایش بیامرزد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.