- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خاطره ی حاج یونس قبادی از زنده یاد دکتر جهانمیر خسروی و حضور او درجبهه

61 [1]

زنده یاد دکتر جهانمیر خسروی

سال ۶۴ درمناطق عملیاتی جبهه ی میانی ، خط پدافندی محور زبیدات عراق به تیپ مستقل ۵۷ حضرت ابوالفضل واگذارشده بود .درآن زمان بنده به عنوان معاون محور عملیاتی تیپ درخدمت سردار سرافراز حاج عبدالحسین کردی بودم . فاصله ی مقر و سنگر ما با سنگر بهداری و اورژانس تنها تپه ی نه چندان بلندی بود که این دورا از هم جداکرده بود .

یک روز تابستانی تلفن قورباغه ای سنگرما به صدادرآمد. شهید اسدمراد بالنگ بود مژده ی رسیدن یکی از پزشکان همشهری را با خوشحالی تمام به من داد‌. هرچه اصرار کردم نام پزشک را نگفت و خواست تا خودم بروم و ببینم کدام پزشک به کمک رزمندگان همشهری اش شتافته است. تاب نیاوردم که پیاده به اورژانس بروم و موتور را روشن کردم و به سرعت حرکت کردم . از دور شهید بالنگ و دکتر جهانمیرخسروی را درحال قدم زدن دیدم .نمی توانم چگونه احساس خوشحالی ام را از دیدن دکتر خسروی بنویسم که برای تمام مردم کوهدشت بسیار دوست داشتنی بود . نزدیک شدم و روبوسی کردم. هرکس دکتر خسروی را می شناخت و حتی یک بار با ایشان روبه رو شده بود حتما می داند که چقدر خوش سخن و خنده رو بود . او به راستی دربرخورد با دوستان هیچ چیز کم نداشت و با همان لبخند همیشگی مرا گرم درآغوش گرفت .

دکتر دراورژانس مشغول طبابت شد و با آن روحیه و بزرگ منشی به مداوای رزمندگان می پرداخت .دست این دکتر چیره دست انگار

شفابخش بود . او یکی از پزشکانی بود که درتشخیص بیماری حرف نداشت . جبهه بود و گلوله و خاک و خون و عشق و دکتر خسروی انگار برای رزمندگان از آسمان رسیده بود . باوجود ایشان دیگر دغدغه ی بیماری نبود .

دریکی از روزهایی که هوابسیار گرم بود به اورژانس رفتم و دکتر را درحال معاینه ی رزمندگان دیدم . مراصدازد . به خدمت ایشان رفتم که فرمود : من آمده ام تا به خط مقدمی ها خدمت کنم .کدام قسمت از خط مقدم به اورژانس دورتر است؟ برای رزمنده ها مشکل است به اورژانس بیایند….آن جا بیشتر به وجود من نیازهست.موقعیت خط مقدم را برایش تشریح کردم.

گفت : فردا صبح یک دستگاه آمبولانس و مقداری دارو و…آماده کن تا هم از خط سرکشی کنیم و هم بتوانیم وضعیت بهداشتی و جسمانی رزمنده ها را بررسی کنیم. صبح زود فردای آن روز دکتر خسروی به همراه راننده ی آمبولانس و یک پزشک یار به سمت خط مقدم حرکت کردند .

آن چه همیشه به یاد خواهدماند این که آن دکتر متعهد ضمن مداوای مجروحان و بیماران با شوخی و حرف های آرامش بخش به رزمنده ها روحیه می داد …

یادش همیشه سبز

 اسد-مراد-بالنگ [2]

 

جانباز حاج یونس قبادی، زنده یاد دکتر جهانمیر خسروی، سرداران شهید حاج عبدالحسین کردی و  شهید اسدمراد بالنگ

 

منبع : هومیان نیوز