- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:فوق‎العاده بدی آب و هوا به پرسنل و کارکنان دستگاه‎های اجرایی استان پرداخت شود

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: توپوگرافی شهر خرم‎آباد به گونه‎ای است که باعث ماندگاری گرد و غبار در این شهرستان می‎شود.

به گزارشمیرملاس نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین بازگیر در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان اظهار کرد: در لرستان ظرفیت بزرگی به عنوان منابع زیستی و طبیعی وجود دارد؛ این استان دارای ۱۰ درصد جنگل‎های کشور و ۲۵ درصد تنوع زیستی است.

وی با بیان اینکه حفظ گونه‎های جانوری و گیاهی به معنای حفظ محیط زیست و نهایتاً توسعه پایدار می‎شود، اضافه کرد: مـتأسفانه گرد و غباری که به لرستان می‎آید تحمیلی است چرا که هیچگونه کانون تولید گرد و غبار و حتی یک واحد آلاینده در استان وجود ندارد.

بازگیر بیان کرد: توپوگرافی شهر خرم‎آباد به گونه‎ای است باعث ماندگاری بیشتر گرد و غبار می‎شود، افزود: نیاز است فوق‎العاده بدی آب و هوا نیز به پرسنل و کارکنان دستگاه‎های اجرایی استان پرداخت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد آب‎های جاری و ۵۰ درصد پروتئین کشور از زاگرس تأمین می‎شود، بیان کرد: زاگرس همیشه سد دفاعی در برابر هجوم روم و عثمانی و امروز نیز سدی در برابر گرد و غبار برای ایران است؛ در این منطقه ۵۳۰ گونه جانوری و ۳۰۰۰ گونه گیاهی وجود دارد.

وی گفت: معیشت ۲۰ میلیون نفر از مردم کشور به زاگرس وابسته است اما متأسفانه زاگرس و بلوط آن دچار زوال شده و مسأله زاگرس برای دولتمردان نباید کمتر از دریاچه ارومیه باشد.