تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

دوستی : بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد لرستان در سال ۹۳/سال تحصیلی دانشگاه آزاد لرستان به ۳ ترم افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 51446
  • 19 خرداد 1393 - 17:57

  معاون هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان بودجه سال ۹۳ دانشگاه آزاد لرستان را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد. به گزارش میرملاس نیوز ، بهروز دوستی  در نشست خبری در خرم آباد بیان داشت: ۱۲۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه سال ۹۳ دانشگاه آزاد لرستان اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه ۱۲ درصد از بودجه دانشگاه آزاد […]

IMAGE635378308243560428

 

معاون هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان بودجه سال ۹۳ دانشگاه آزاد لرستان را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش میرملاس نیوز ، بهروز دوستی  در نشست خبری در خرم آباد بیان داشت: ۱۲۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه سال ۹۳ دانشگاه آزاد لرستان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه ۱۲ درصد از بودجه دانشگاه آزاد لرستان که معادل ۱۵ میلیارد تومان است از محل فعالیت های دانش بنیان این دانشگاه تامین شود، افزود: برای تحقق این بودجه شورای اقتصادی و سرمایه گذاری با مشارکت کارآفرینان برتر و کارشناسان اقتصادی استان لرستان تشکیل شده است.
معاون هماهنگی دانشگاه های آزاد لرستان گفت: ۹۹ درصد از بودجه دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویی وابسته است که در راستای کاهش این وابستگی و همچنین استفاده از سرمایه های راکد دانشگاه آزاد مانند آزمایشگاه ها و اراضی کشاورزی امسال باید ۱۲ درصد از بودجه دانشگاه از طریق فعالیت های دانش بنیان تامین شود.
دوستی تصریح کرد: ۵۰ درصد از سهام شرکت های دانش بنیانی که در دانشگاه آزاد در راستای درآمد زایی ایجاد می شوند به اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه اختصاص یافته است.
وی از افزایش ترم های سال تحصیلی از دو ترم به سه ترم در این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: از تابستان سال ۹۳ افزایش ترم های سال تحصیلی در این دانشگاه آغاز می شود.
معاون هماهنگی دانشگاه های آزاد لرستان گفت: در برنامه جدید دانشگاه آزاد، ترم تابستان به عنوان یک ترم تحصیلی محسوب می شود که این طرح از تابستان امسال با ارائه هشت واحد درسی در دانشگاه آزاد لرستان کلید می خورد؛ البته بر اساس این طرح در ترم تابستان باید ۱۲ واحد درسی ارائه شود که این مساله از سال آینده در لرستان اعمال می شود.
دوستی با بیان اینکه با افزایش ترم های تحصیلی زمان تحصیل در مقطع کارشناسی از چهار سال به سه سال کاهش می یابد، افزود: کیفیت آموزشی در طرح افزایش ترم های تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است، به گونه ای که حق التدریس اعضای هیئت علمی که در فصل تابستان با دانشگاه همکاری می کنند به دو برابر افزایش یافته و همچنین دروسی که آزمایشگاهی و عملی هستند نیز در این ترم ارائه نمی شوند.
وی با اشاره به اینکه در طرح جدید ترم تابستان به مدت هشت هفته به طول می انجامد، بیان داشت: با توجه به پیشرفت های کمی که در دانشگاه آزاد به وقوع پیوسته است دهه چهارم از عمر این دانشگاه به عنوان دهه کیفیت نامگذاری شده است.
معاون هماهنگی دانشگاه های آزاد لرستان گفت: دانشگاه آزاد لرستان دارای شش میلیون و ۳۸۴ هزار متر مربع زمین است که ۲۵۰ هزار متربع معادل ۲۵ درصد از این زمین ها ساخته شده است و در طول ماه های آینده ۴۰ هزار متر مربع فضا نیز در این دانشگاه به بهره برداری می رسند.
دوستی از تشکیل شورای راهبردی فرهنگی در ستاد هماهنگی دانشگاه های آزاد لرستان خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل این ستاد که متشکل از صاحب نظران فرهنگی است برای اولین بار بودجه فرهنگی در دانشگاه های آزاد لرستان به ۱۰ برابر یعنی چهار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی به نحوه فعالیت ستاد هماهنگی دانشگاه های آزاد لرستان اشاره کرد و بیان داشت: انجام امور اداری و ستادی دانشگاه های آزاد هر استان به ستاد هماهنگی در هر استان واگذار شده است که این ستاد در لرستان از بهمن سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
تهیه خبر : احمد تلوری / دانشجو
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. موفق باشید

  2. برادر گرامی جناب آقای دوستی امید است تشکیل شورای راهبردی فرهنگی در ستاد هماهنگی دانشگاه های آزاد که انشاا… این ستاد متشکل از صاحب نظران فرهنگی استان والخصوص دانشجویان انقلابی و ولایت مدار باشد و نیز لبیکی به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین در راستای شعار سال ۱۳۹۳ باشد.
    همواره موفق و پیروز باشید!

  3. با نظرتون موافقم کار فرهنگی دانشجو باید در راس کار باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.