تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

خبر خوش / با پیگیری های استاندار؛ اجرا و تکمیل سد معشوره قطعی شد/ مطالبه مردم کوهدشت محقق شد/

  • کد خبر : 51493
  • 20 خرداد 1393 - 22:54

       استاندار لرستان گفت: اجرا و تکمیل طرح عمرانی مهم و زیربنایی سد معشوره با رویکرد کشاروزی قطعی و روند احداث این پروژه بزرگ عمرانی با جدیت دنبال خواهد شد. به گزارش میرملاس نیوز ؛ˈ هوشنگ بازوند ˈ شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تکمیل و احداث کامل پروژه […]

3abb9cce1368782cada99b93be4a4dd4d3ad8a2414851a0a9b5dbcb393a47c43

 

 

 

 استاندار لرستان گفت: اجرا و تکمیل طرح عمرانی مهم و زیربنایی سد معشوره با رویکرد کشاروزی قطعی و روند احداث این پروژه بزرگ عمرانی با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ˈ هوشنگ بازوند ˈ شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تکمیل و احداث کامل پروژه سد معشوره با رویکرد کشاورزی در پی سفر معاون اول و معاون اجرایی رییس جمهوری به استان لرستان و طرح موضوع در خصوص اهمیت اجرای این طرح در حوزه رشد و توسعه بخش کشاورزی و توسعه اقتصادی استان، مورد تایید و تصویب دولت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: درهمین رابطه، امروز نیز جلسه با حضور معاون اجرایی رییس جمهور، وزاری نیرو و جهادکشاورزی، معاون مدیریت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری و نمایندگان مردم استان لرستان در معاونت اجرایی رییس جمهوری تشکیل و موضوع پیگیری روند اجرا و تکمیل سد معشوره با رویکرد کشاورزی مورد تایید قرار گرفت.

استاندار لرستان گفت: برهمین اساس، عملیات اجرایی سد معشوره با رویکرد کشاورزی به منظور ذخیره سازی آب برای تامین اب موردنیاز اراضی کشاورزی استان در سطح ۳۶ هزار هکتار در سال جاری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

بازوند افزود: با اجرا و تکمیل سد معشوره، ۳۶ هزار هکتار از اراضی دیم کشاروزی استان لرستان به کشت ابی تبدیل می شوند که این مهم نقش بسیار چشمگیری در رونق بخش کشاورزی و توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: همچنین اجرا و بهره برداری از سد معشوره، زمینه استغال بکار حدود ۱۲ هزار نفر را به صورت مستقیم در استان لرستان فراهم خواهد کرد.

احداث سد معشوره به عنوان یکی از مصوبات سفرهای استانی دولت قبل از دو سال پیش در استان لرستان آغاز شد که ادامه روند اجرایی این سد در یکسال گذشته برای صدور مجوزهای قانونی لازم از سوی وزارتخانه های مسوول و طرح موضوعاتی در خصوص غیرکارشناسی بودن طرح ، با مشکلاتی مواجه شد.

کنترل سیلاب و مدیریت سیلاب های رودخانه کشکان، اشتغال زایی، توسعه گردشگری و تامین آب مورد نیاز ۳۶ هزار هکتار از اراضی پایین دست از اهداف اصلی احدا سد بزرگ معشوره است.

سد معشوره از نوع بتنی دو قوسی است که با ارتفاع ۱۱۴ متر از پی و طول تاج ۳۵۰ متر و عرض در پی ۱۸ متر احداث می شود.

طول تونل انحراف این طرح ۲۲۳ متر با ۵/۵ متر قطر داخلی است و تونل آب بر این پروژه نیز به قطر ۵/۵ متر و طول تونل ۹ هزار متر خواهد بود.

حجم بتن ریزی مورد نیاز برای احداث سد ۳۰۰ هزارمترمکعب پیش بینی شده و با آبگیری سد دریاچه ای با حجم یک میلیارد مترمکعب تشکیل می شود که امتداد آن در مسیر رودخانه کاکارضا ۲۳ کیلومتر و در مسیر رودخانه چم زکریا ۱۱کیلومتر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 31در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۱
  1. خدارو شکر ما میرملاسی ها این خبر خوش را به مردم کوهدشت تبریک عرض میکنیم

    • امین جان خوب مژدگانی به مردم دادی انشاالله همیشه شیرین کام باشی.

  2. نگو نگو دهنم آب افتاد دلم به تاپ تاپ افتاد

  3. از توجه دولت تدبیر و امید به خواسته ی به حق مردم شریف و فهیم لرستان خصوصا تلاشهای دلسوزانه ی استاندار کاردان و معززلرستان که نام نیکشان درذهن و خاطره ی ما و نسلهای بعدی خواهد ماند سپاسگزاریم.

  4. دوستان عزیز و برادران بزرگوار
    ضمن عرض تبریک , همگی ما باید بعد از گذر سالها پی برده باشیم که این نوید بواسطه حضور مردم و هوشیاری تعدادی از جوانان و دلسوزان شهر (که انشالله اجر این تلاش ها در پیش خدای متعال محفوظ است) حاصل شده لذا بر همگی ما فرض است برای حصول دیگر منافع جمعی امان بیشتر احساس مسولیت کنیم
    پیروز باشید.

  5. به نوبه خودم این خبرخوش رو به مردم کوهدشت تبریک میگم، به امید عمران و آبادانی هرچه بیشتر کوهدشت
    به کلیه مسئولین و متولیان این پروزه مهم خسته نباشی میگم واز طرف مردم شهید پرور شهرستان کوهدشت از همت و تلاش شما مسئولین خستگی ناپذیر تشکر میکنم.
    ۹۳/۳/۲۱

  6. بهداشت و در مان در شهر کوهدشت مخدوش است برای رفع این معضل هم باید کاری بکنیم

  7. درود بر مردم غیور و پتلاشی که از حق خود دفاع کردند و جلوتر از نماینده ایستادند

  8. ازپیگری جناب آقای ملکشاهی که انصافا سنگ تمام گذاشتند متشکریم

  9. از تمامی عزیزانی که در این راستا زحمت کشیدن تشکر می کنیم .سربلند باشید

  10. سایت وزین میرملاس عملکرد شما را درپیگری این مهم مستاییم لکن عملکرد شما در این مدت بی تاثیر نبوده است.
    مانیز خوشحالیم واز شنیدن این خبر مسرت بخش به وجد آمده ایم .
    همت بلندار که مردان روزگار ******از همت بلندبه جایی رسیده اند

  11. با سلام
    ضمن تبریک این موفقیت بزرگ برای شهرستان از مردم فهیم ،مخصوصا عده ای از جوانان مومن که با گذشتن از آبروی خود ،پیگیر این قضیه مهم شدند و صدای مظلومیت این مردم را به گوش مسئولین مملکتی رساندند کمال تشکر وسپاسگزاری دارم. برای کسانی که در ایام حضور گستره مردم بدعوت جوانان سرافراز ، فقط زبان انتقاد داشتند و بس، و با رفتار محافظه کارانه خود سعی در یافتن جای پایی برای خود در دولت تدبیر و امید داشتند نیز شفای عاجل خواستارم.مطمئن هستم که مردم خادمان خود را خوب می شناسند. 

  12. زنده باددولت تدبیروامید.

  13. ارزوی شاهرخی قباذی. شیخ صداقت محقق شد

  14. از پیگیریهای نماینده محترم تشکر میکنیم من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

  15. دست شاهزخی قبادی درد نکند که در زمان نمایند گی خود کار راه تمام نمود وبا تشکر از استاندار ونماینده فعلی

  16. کیست که از خدمات واقدامات مفید وموثر حاج اقا شاهرخی در این خصوص وسایر مصوبات بی خبر باشد .ما نیز از اینکه این اقدام اصولی وبه یادماندنی حاج اقا شاهرخی به ثمر نشسته است بسیار شادمان واز پیگیری های استاندار محترم تشکر می کنیم.حالا که استاندار محترم اثبات کردند که فردی جدی هستند خواهشا وخواهشا سایر مصوبات را مانند راه اهن کوهدشت وکارخانه خودرو وپتروشیمی وبیمارستان شماه ۲ کوهدشت را نیز با همان جدیت پیگیری فرمایند .خدایا خادمان صادق را نصرت عطا بفرما.

  17. تشکر از همت وتوان ملکشاهی خدا قوت به استاندار محترم

  18. از زحمات و پیگیری های امام جمعه محبوب ، نماینده شهرستان و استاندار محترم سپاسگزاریم.

  19. و امید خدا ویاری بنه /منیشیم إ روی یَک وخنه خنه
    سد گاشمار تأسیسه مکیم/درس آبادی تدریسه مکیم
    آو مایه پیشرفت وشادمانیه/شادی شایسته هر ایرانیه
    برال بورن تادی شُِکر بکیم /إ جا غم خصه دی فِکِر بکیم
    هچ وپویچ ول دیم دی ذِکِربکیم/آیات الهی دی دِکِر بکیم
    ارا آینده نشقه برشنیم/فقر وفلاکت چوی شیر برمنیم

  20. خدایا ! هر که از روی صداقت به این مردم خدمت می کند در دنیا و آخرت رو سفیدش گردان

  21. خدا رو شکر.

  22. باتشکراززحمات بی دریغ استاندارپرتلاش وخدوم استان لرستان جناب مهندس بازوندوهمه ی کسانی که دراین راستازحمت کشیدند. بایدبدانیم که برای پیگیری مطالبات خودهمواره بایدازطریق مجاری قانونی آن رامطالبه کنیم.

  23. فردا بنرهای تبلیغاتی نماینده برپاست درود بر استاندار کاردان .

  24. عاشقان عیدتان مبارک باد واقعآعیدی خوبی بود دراین ایام مبارک من به کلیه کسانی که به هرشکل درکار احیاء عملیات اجرایی سد معشوره( جهت مصارف کشاورزی ) نقش داشتن خداقوت گفته واز نمایندگان ادوار گذشته که در این امر مهم زحمت کشیدند سپاس گذارم ماباید قدردان دلسوزان نظام ومردم باشیم بدون شک اگرشخص یاگروهی به هر دلیل در تعطیلی کار سد دخیل بوده اند آینده در پیشگاه ملت ایران شرمنده خواهندشد

  25. درود بر نماینده ‍پرتلاش اقای ملکشاهی

  26. با تشکر از استاندار محترم استان لرستان آقای مهندس بازوند .

  27. به خدا قسم این سایت بی محتواترین ومسخره ترین سایت کشوره

  28. ناشناس عزیز خبر داری که این سایت پرمخاطب ترین سایت استان است؟؟

  29. ۲صدگفته چونیم کردارنیست پس امیدوارنه به انتظارمی نشینیم تاچه شود دست تمامی دلسوختگان رامیفشاریم وعید مبارک رابرهمه تبریک عرض میکنیم باشدتاکاممان شیرین ترگردد امین

  30. چقدر‏ ‏خوب‏ ‏است‏ ‏اگه‏ ‏مردم‏ ‏کوهدشت‏ ‏هم‏ ‏لبخند‏ ‏بزنند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.