- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل اطلاعات استان از حمایت عناصر کارآمد در بخش خصوصی و مدیریت استان خبر داد

 

مدیرکل اطلاعات لرستان گفت: ما اگر فسادهای اقتصادی را در ساختارها حل نکنیم، یعنی مبارزه ساختاری انجام ندهیم، با مشکل مواجه می‎شویم.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، مدیرکل اطلاعات استان لرستان  با بیان اینکه یکی از سیاست‎های وزارت اطلاعات صیانت از سرمایه‎های سیاسی، اقتصادی و… است، گفت: نقش وزارت اطلاعات در پیش‌برد اهداف نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست و باید بررسی شود، زیرا این سازمان تمام هدف خود را برای دفاع از نظام و انقلاب به کار گرفته است.

باقرزاده گفت: باید موفقیت‎های جمهوری اسلامی را مرور کنیم و ببینیم، بقای نظام جمهوری اسلامی در این ۳۵ سال علی‌رغم دشمنی‌های استکبار جهانی معمایی در دنیا شده که از گروهک‎های ضد انقلاب، فتنه‎های قومی و مذهبی و در فتنه سیاسی ۸۸، جنگ‎های نرم و ترورها تاکنون حفظ شده است.

*نقش مردم‌سالاری دینی در وزارت اطلاعات یک نقش بی‌بدیل است

وی متذکر شد: نقش مردم‌سالاری دینی در وزارت اطلاعات یک نقش بی‌بدیل است، چراکه وزارت اطلاعات از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع کرده است.

این مسئول تصریح کرد: این وزارتخانه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته امنیت و آرامش را برای صیانت از آرا و اندیشه‌های عمومی فراهم کرد.

مدیرکل اطلاعات لرستان خاطرنشان کرد: سربازان گمنام در کنار سایر مدافعان مرزهای جغرافیایی کشور مشغول دفاع از اسلامیت نظام هستند.

باقرزاده ابراز داشت: از مهم‎ترین مشخصات حکومت اسلامی حضور مردم در صحنه است که این دستگاه سعی کرده مشکلات و نارضایتی‌های مردم را با حاکمیت درمیان و آن‎ها را رفع کند.

وی متذکر شد: نقش وزارت اطلاعات در نهضت علمی بی‌بدیل است و پیشرفت‎های علمی نظام باعث شد که غرب به سمت ترور دانشمندان برود و جلوی پیشرفت‎های علمی را بگیرد.

باقرزاده گفت: مجاهدت‎های خاموش زیباترین فرهنگ انتظار است و کاری که سربازان گمنام انجام می‎دهند در نزد خداوند دارای مقام ارزشمندی است.

این مسئول ابراز داشت: ریشه مفاسد اقتصادی ساختاری و رفتاری است که باید به این مسئله توجه بیشتری شود و ممکن است، ساختارها در جامعه‎ موجب فساد اقتصادی شوند.

مدیرکل اطلاعات لرستان ادامه داد: ما اگر فسادهای اقتصادی را در ساختارها حل نکنیم، یعنی مبارزه ساختاری انجام ندهیم، با مشکل مواجه می‎شویم.

باقرزاده اظهار کرد: همه دولت‎های جمهوری اسلامی در قالب یک سازوکار بحث توسعه استان لرستان را دستور کار خود قرار داده‎اند، اما امروز با گذشت چندین سال و تغییر دولت‎ها همچنان وضعیت لرستان به اینگونه است؛ در حالی که دولت‏ها می‎توانسته‏اند، برای توسعه لرستان ریسک کنند.

وی عنوان داشت: قرار است که بخش خصوصی توسعه این استان را در دستور کار خود قرار دهد و این کار بسیار مهم و سخت است.

این مسئول از رسانه‎های استان لرستان خواست، شناسایی موانع پنهان توسعه لرستان را در دستور کار خود قرار دهند، چراکه شناسایی موانع این استان در بحث توسعه لرستان تأثیر بسیاری دارند.

باقرزاده بیان داشت: در حوزه امنیتی بعد از فتنه ۸۸ ترور دو شخصیت مطرح کشور در دو جناح مهم در دستور کار جاسوس‎ها و منافق‎ها قرار گرفته بود که قبل از هرگونه اقدامی توسط فرزندان این دیار دستگیر شدند.

* دستگیری چند نفر از شرکت برق لرستان

مدیرکل اطلاعات لرستان گفت: چند نفر از نیروهای شرکت برق لرستان که با پیمانکاران همکاری داشته و ۱۰ میلیارد تومان از پول بیت‎المال را تضعیف کرده بودند، دستگیر شده‎اند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: عدم نظارت کافی موجب فساد اقتصادی در برخی از دستگاه‎ها شده است، چراکه مبارزه با فساد اقتصادی باید هوشمند و سیستمی باشد.

وی به اختلاس نهادهای دامی اشاره کرد و گفت: پرونده اختلاس در نهادهای دامی استان همچنان فعال است و مراحل قانونی خود را طی می‎کند.

* جعل چک ۲۴ میلیارد تومانی توسط یکی از پست بانک‎های لرستان

این مسئول تصریح کرد: در یکی از پست بانک‎های استان لرستان یک چک ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جعل شده بود که در ازای آن قرار بر این بوده است که ۱۰ میلیون دلار دریافت شود و توسط نیروهای ما از این اقدام نیز جلوگیری به عمل آمده است.

باقرزاده متذکر شد: یکی از وظایف وزارت اطلاعات، پیشگیری، صیانت، توجیه، مقابله، برخورد قانونی و جلوگیری از توافق‎های صوری و غیرقانونی است.

وی در پایان اظهار کرد: این سازمان حمایت از عناصر کارآمد در بخش خصوصی و مدیریت لرستان را در برنامه خود دارد و سرمایه‎گذاران می‎توانند، با آغوش باز در این استان سرمایه‎گذاری کنند.