تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز

  • کد خبر : 51691
  • 23 خرداد 1393 - 11:44

بعضی از بدافزارها می توانند به راحتی به هسته اصلی ویندوز برسند و ممکن است با دست اندازی در سطوح پایین، باعث ناپایداری سیستم شوند. با نرم افزارهای مناسب به اسکن سیستم بپردازید تا اطمینان پیدا کنید برنامه های مخرب این چنینی، باعث کرش کردن رایانه و ظهور صفحه آبی نشده است.

“سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز”

صفحه آبی مرگ یا همان خطای صفحه آبی یکی از رایج ترین خطاهای سیستم عامل ویندوز است که احتمالاً خیلی از کاربرها آن را تجربه کرده اند. این خطای ویندوزی به دلایل مختلفی ممکن است روی دهد اما نکاتی که در این مطلب بیان می شود می تواند تا حد زیادی مشکل را حل کند.

از System Restore استفاده کنید: اگر رایانه شما به تازگی دچار این مشکل شده، از ابزار System Restore برای بازگشت به وضعیت نرم افزاری قبلی استفاده کنید. اگر این شیوه جواب داد و مشکل را حل کرد، متوجه می شوید که ایراد نرم افزاری بوده است و باید به سراغ برنامه های جدیدی که نصب کرده اید بروید.

اسکن سیستم برای بدافزارها: بعضی از بدافزارها می توانند به راحتی به هسته اصلی ویندوز برسند و ممکن است با دست اندازی در سطوح پایین، باعث ناپایداری سیستم شوند. با نرم افزارهای مناسب به اسکن سیستم بپردازید تا اطمینان پیدا کنید برنامه های مخرب این چنینی، باعث کرش کردن رایانه و ظهور صفحه آبی نشده است.

نسخه آپدیت درایورها را نصب کنید: یک درایور که به درستی نصب نشده باشد یا نسخه ای نامناسب از آن روی سیستم نصب شده باشد، ممکن است باعث کرش کردن های متناوب سیستم شود. پس آخرین درایورهای سخت افزار رایانه تان را از سایت شرکت های سازنده قطعات آن دانلود و نصب کنید. با این کار مشکل صفحات آبی مرگ که به دلیل مشکلات درایوری ایجاد می شود برطرف خواهد شد.

رایانه را از Safe Mode بوت کنید: اگر هر بار که رایانه را روشن می کنید با صفحه آبی روبه رو می شوید؛ سعی کنید آن را در حالت Safe Mode بوت کنید. در حالت Safe Mode ویندوز تنها درایورهای ضروری را لود می کند. اگر یک درایور، به اشتباه باعث این مشکل شده باشد، در Safe Mode لود نمی شود و شما می توانید کارهای لازم برای حل مشکل را در این حالت انجام دهید.

نصب دوباره ویندوز: نصب ویندوز برای مقابله با این مشکل می تواند راه گشا باشد. با این کار نرم افزارهای سیستمی را دور می ریزید و با نسخه جدید جایگزین می کنید. اگر پس از این مرحله باز هم رایانه شما به نمایش صفحه آبی مرگ ادامه دهد، به احتمال زیاد شما با یک مشکل سخت افزاری روبه رو هستید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. خیلی چرت گفتی

  2. حرف نمیزدی محترمانه تر بود……
    خود یک بار مرور کن چیزی فهمیدی …..

    • با سلام
      نظر همه دوستان و مخاطبان عزیز برای من کاملا بجا و مورد احترام است اما دوستان این فقط چند ترفند در مورد صفحه آبی رنگ یا همون (مرگ ویندوز )بود راههای زیادی برای رفع این خطا وجود داره که کمی هضمش براتون سخت میشه ما هم از گفتنش پرهیز کردیم.
      دوستان فکر کنم شما هنوز با این خطا مواجه نشدید.
      تشکر و سپاس از بازدید همه دوستانی که لطف کردند متن بالا رو یه نگاهی انداختن.

      • با سلام

        blue screen
        این مشکل در بیشتر موارد مربوط به مشکل سخت افزاری می باشد و خیلی کم به مشکل نرم افزار مربوط میشه
        بهترین راه حل مطالعه متن blue screen و ترجمه کردن آن هست …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.