- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خودروسازی کوهدشت در جاده وعده ها متوقف شد

 

شهرستان کوهدشت در حالی در انتظار سفر رئیس دولت یازدهم به سر می برد که عواید چندانی از سفرهای هیئت دولت نهم و دهم به خود ندیده و همین امر چشم امید مردم را به تدبیر دولت یازدهم دوخته است.

به گزارش خبرنگارمهر، چند سال از سفرهای هیئت دولت نهم و دهم به لرستان و البته شهرستان کوهدشت می گذرد، سفرهایی که هر کدام برای شهرستان محروم کوهدشت مصوباتی به دنبال داشت.

برخی از این مصوبات با هزاران خون دل کلنگ اجرا خوردند و برخی به هر دلیل لباس اجرا نپوشیدند تا مردم را همچنان منتظر نگه دارند.

این در حالی است که سفر نخست رئیس دولت یازدهم و سفر چهارم هیئت دولت به لرستان نزدیک است و هنوز مشخص نیست مصوبات سفرهای قبل که اجرایی نشدند باز جزو مصوبات این سفر خواهند بود تا با نگاه اعتبارات دولت تدبیر و امید رنگ اجرا به خود ببینند یا نه!

فرماندار کوهدشت در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار امیدواری نسبت به اینکه سفر رئیس جمهوری بانی خیر و برکت برای لرستان باشد، گفت: کوهدشت انبار غله لرستان بوده و این یک مزیت است که باید برای رفع مشکلات این شهرستان در بخش کشاورزی تدابیر جدی اندیشیده شود.

غلامرضا حمزه پور ادامه می دهد: باید در سفر هیئت دولت به کوهدشت توانمندی های بخش کشاورزی با آمار دقیق ارائه شود تا دولت مجاب شود، اعتبارات خوبی در راستای توسعه این بخش اختصاص دهد.

حمزه پور با اشاره به بحث اشتغال در کوهدشت و وضعیت بیکاری، بیان داشت: حضور رئیس جمهوری و هیئت دولت در لرستان بدون شک برکاتی برای کوهدشت در حوزه اشتغال در پی خواهد داشت.

فرماندار کوهدشت با اشاره به عدم اجرای برخی مصوبات مهم دولت عنوان کرد: مصوباتی از سفر قبلی هیئت دولت مانند کارخانه خودروسازی و احداث خط راه آهن درود – خرم آباد – کوهدشت – جنوب، راه اندازی دستگاه ایستگاه سنجش آلودگی هوا، مطالعه، طراحی و ساخت بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی و…نتوانستند اجرایی شوند.

حمزه پور گفت: برخی مصوبات سفر سوم هیئت دولت در کوهدشت البته با پیگیریهای استاندار جدی لرستان اجرایی شدند که از آن جمله می توان به تسریع در شروع عملیات اجرایی سد معشوره اشاره کرد.

وی ادامه داد: مطالعه و اجرای سامانه انتقال آب به دشت های کوهدشت، تامین اعتبارخط ۶۳ اینچ گاز خرم آباد به کوهدشت و استاندارد سازی و بهداشتی نمودن واحدهای خبازی از دیگر مصوبات اجرایی شده سفرهای قبلی هیئت دولت است.

حمزه پور همچنین از اختصاص مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال برای تجهیز و تکمیل چهارکانون عشایری توسط سازمان امورعشایر ایران و کمک به احداث سیلوی ذخیره سازی گندم توسط بخش خصوصی از محل کمک های فنی و اعتبارات نام برد که به مرحله اجرا رسیده اند.

وی اظهار امیدواری کرد هیئت دولت در سفر خود به لرستان نگاه ویژه ای به کوهدشت داشته باشد چرا که این شهر یکی از بیکارترین و کم درآمدترین شهرهای لرستان است.