تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

فرماندار پلدختر مطالبات مردم پلدختر از رییس جمهور را تشریح کرد

  • کد خبر : 51788
  • 25 خرداد 1393 - 11:14

   فرماندار پلدختر مطالبات مردم این شهرستان از رییس جمهور در سفر به استان لرستان را تشریح کرد. به گزارش میرملاس نیوز، ˈقدرت الله ترابی نژادˈ در گفتگو با ایرنااظهار داشت : بر اساس سند آمایش سرزمین ، بخش کشاورزی و دامپروری اولویت اول توسعه شهرستان پلدختر است. وی افزود: در این راستا پتانسیل های […]

 

 فرماندار پلدختر مطالبات مردم این شهرستان از رییس جمهور در سفر به استان لرستان را تشریح کرد.

به گزارش میرملاس نیوز، ˈقدرت الله ترابی نژادˈ در گفتگو با ایرنااظهار داشت : بر اساس سند آمایش سرزمین ، بخش کشاورزی و دامپروری اولویت اول توسعه شهرستان پلدختر است.

وی افزود: در این راستا پتانسیل های بالقوه ای وجود دارد که در صورت به فعلیت رسیدن امکان رشد و شکوفایی اقتصادی شهرستان بیش از پیش فراهم می شود.

وی گفت: حدود ۸۰ درصد زمین های کشاورزی شهرستان پلدختر به صورت دیم کشت می شود و مابقی از طریق موتور تلمبه های معمولی منصوبه در حاشیه رودخانه ها زیر کشت آبی می باشند .

وی افزود: این در حالی است که پنج رودخانه دایمی کشکان ، سیمره ، چولهول ، مادیان رود و زال از حوزه شهرستان پلدختر جاری می شوند.

فرماندار پلدختر گفت: در سال های گذشته عملیات اجرایی ایستگاه های پمپاژ واشیان ، جایدر ، بن بازه ، رنگین بان ، روبند جلگه ، آمیران کوشکی و غیره به منظور آبی کردن بیش از ۶ هزار هکتار از این اراضی دیم شهرستان آغاز شده و لیکن تا کنون هیچ کدام به سرانجام نرسیده است.

ˈترابی نژادˈ افزود: در صورت تخصیص اعتبار و تکمیل این پروژه ها تحولی عظیم در اشتغال ، تولید و اقتصاد شهرستان پلدختر بوجود خواهد آمد.

وی گفت: جدی ترین مطالبه مردم این شهرستان از رییس جمهوری توجه به موضوع استفاده بهینه از آب به عنوان نعمت خدادادی موجود در شهرستان و انتقال آن به زمین های مستعد و تشنه پلدختر است.

وی افزود: از سوی با توجه به خشک سالی های اخیر و کمبود آب و در حال اجرا بودن تمام ایستگاه های پمپاژ شهرستان بر روی رودخانه کشکان و کمبود آب این رودخانه بدون شک پس از بهره برداری از این ایستگاه ها جبران کمبود آب قابل لمس و ملموس است.

وی گفت: مطالعه و اجرای یک سد مخزنی بر روی رودخانه چولهول با هدف جلوگیری از انباشت رسوب ثبت سد کرخه و نگهداشت آب در فصل بارش و استفاده از آن در فصل گرما و نیاز کشاورزان در پایین دست مهمترین موضوعی است که باید برای آینده کشاورزی و باغداری شهرستان پلدختر مورد توجه رییس جمهور و هیات دولت قرار گیرد.

فرماندار پلدختر به بحث گردشگری در شهرستان پرداخت و گفت: با توجه به اقلیم چهار فصل شهرستان پلدختر و تنوع آب و هوای مطلوب، بر اساس سند آمایش سرزمین بحث گردشگری به عنوان دومین مولفه تاثیر گذار در رشد و توسعه شهرستان پیش بینی شده است.

وی افزود: در شهرستان پلدختر و در اوایل خرداد ماه در حالی که کشاورزان جنوب شهرستان (پاعلم) مشغول برداشت غلات می باشند در شمال شرقی شهرستان (متطقه سیرم و دره سید طایی) هنوز برف زمستان در این منطقه ذوب نشده است.

ˈترابی نژادˈ تصریح کرد: علاوه بر این تنوع آب و هوایی آثار باستانی و مناطق تفریحی فراوانی در حوزه شهرستان وجود دارد که متاسفانه تا کنون زیر ساخت های لازم فراهم نشده است.

وی گفت: وجود غار باستانی ˈکل ما کرهˈ به عنوان یکی از هفت گنجینه برتر دنیا ، غار تاریخی کوگان ، پل های تاریخی دختر ، گاومیشان ، کلهر ، قلعه های تاریخی میشوند ، چمشک و قلعه نصیر ، تالاب های ۱۱ گانه ولی عصر و تنگ فنی ، آشار زیبای افرینه و ده ها چشمه سار و سراب و وجود پنج رودخانه دایمی و آثار و بقاع متبرکه مانند امامزادهگان احمد ، سید علی ، سید محمد ، سید سهل الدین و غیره و وجود چندین محور ترانزیتی در حوزه شهرستان می طلبد تا پلدختر با احداث زیر ساخت های گردشگری و دسترسی مناسب به آثار فوق به عنوان یک قطب گردشگری معرفی شود.

وی افزود: انتظار مردم از دولت تدبیر و امید دکتر روحانی توجه به جاذبه های فرهنگی ، تاریخی و گردشگری شهرستان پلدختر به جهت شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال و معرفی شهرستان به کشور و مردم دنیا می باشد.

فرماندار پلدختر به مطالبات مردم این شهرستان در بحث صنعت اشاره کرد و گفت: در حوزه این شهرستان علی رغم عبور شبکه های فشار قوی برق ، وجود رودخانه های پرآب و روان و عبور محورهای مواصلاتی متعدد و وجود معادن غنی سنگ آهک ، سنگ گچ ، خاک رس ، سنگ مالن و منابع غنی نفت و گاز و ذغال سنگ و باغات انجیر بحث متناسب با این ظرفیت ها و منابع خدادادی توسعه پیدا نکرده است.

ˈترابی نژادˈ افزود: صنعت در این شهرستان تنها به یک کارخانه آهک ، گچ و آجر محدود شده است وعلی رغم مصوبات هیات دولت در سال ها و دوره های گذشته هنوز احداث پالایشگاه پلدختر و کارخانه سیمان شهرستان یکی در مرحله مطالعه و دیگری در مرحله اجرا باقی مانده است و از دیگر کارخانجات و صنایع در حوزه این شهرستان اتفاق خاص و موثری صورت نگرفته است.

فرماندار پلدختر گفت: تلاش در جهت تکمیل دو پروژه بزرگ پالایشگاه و کارخانه سیمان و فراهم نمودن بستر لازم جهت ورود بخش خصوصی و احداث صنایع و کارخانجات مختلف در سطح شهرستان یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان پلدختر از رییس جمهور است.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. بانبازه. آب چم مهر فراموش نشود ۲۰ سال از طرح ان گذشته وناتمام مانده ………………………….

  2. لطفا به داد مردم چم مهر برسید
    طرح ناتمام آب رسانی را کامل کنبد
    ۲۰ سال است مردم انتظار می کشند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.