تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

آشتاب مطرح کرد: انتقاد از بکارگیری نیروهای غیربومی در پروژه های عمرانی لرستان

  • کد خبر : 51816
  • 26 خرداد 1393 - 9:05

  مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان با انتقاد از بکارگیری نیروهای غیر بومی در پروژه های در حال احداث در استان گفت: فعالیت پروژه های عمرانی استان فرصت بسیار مناسبی برای افزایش فرصت های اشتغال در بین جوانان استان است. به گزارش خبرنگار مهر ، علی آشتاب ظهر یکشنبه در جلسه […]

 

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان با انتقاد از بکارگیری نیروهای غیر بومی در پروژه های در حال احداث در استان گفت: فعالیت پروژه های عمرانی استان فرصت بسیار مناسبی برای افزایش فرصت های اشتغال در بین جوانان استان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی آشتاب ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرم آباد که در سالن اجتماعات فرمانداری خرم آباد برگزار شد مسئله اشتغال و بخصوص بیکاری نسل جوان را یکی از مهمترین مشکلات فراروی مردم استان دانست و عنوان کرد: در حال حاضر سند توسعه و اشتغال استان لرستان تدوین شده که اجرا و پیگیری این سند در استان مواردی است که باید به طور جد توسط مدیران شهرستانی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای اجرایی کردن این سند نیازمند به منابع مالی هستیم که بخشی از این اعتبارات در سطح ملی، استانی و بخشی از محل تسهیلات بانکی تامین می شود.

آشتاب از اختصاص ۱۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به استان خبر داد و گفت: مبلغ این تسهیلات به سیستم بانکی استان ابلاغ شده است لذا به دستگاه های اجرایی اعلام کرده ایم که نیازمندی های خود را اعلام و در تقسیم این اعتبار در سطح استان ما را راهنمایی کنند.

مدیر کل کار، ‌تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان با انتقاد از بکارگیری نیروهای غیر بومی در پروژه های در حال احداث در استان گفت: فعالیت پروژه های عمرانی استان فرصت بسیار مناسبی برای افزایش فرصت های اشتغال در بین جوانان استان است که متاسفانه در بعضی از پروژه ها از نیروهای غیر بومی برای تامین نیروی انسانی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: باید با برگزاری جلسات با مدیران پروژه های استانی استفاده از نیروهای بومی در این پروژه ها در دستور کار قرار گیرد چرا که نیروهای متخصص در تمامی رشته های مرتبط با پروژه های عمرانی در استان وجود دارد.

آشتاب همچنین با بیان اینکه ۵۶ درصد بیکاران موجود در استان فاقد مهارت های لازم هستند عنوان کرد: دانشگاه علمی کاربردی و مراکز فنی و حرفه ای باید با ایجاد کمیته های آموزشی با عضویت دستگاه های مختلف زمینه ارتقای سطح مهارت بیکاران را فراهم کرده و از این طریق به ایجاد تحول در زمینه اشتغال جوانان کمک کنند.

وی در ادامه ارتباط ضعیف دانشگاه و صنعت را یکی دیگر از علل افزایش بیکاری در استان دانست و بیان داشت: رشته تحصیلی و خروجی دانشگاه های مرتبط با صنعت در استان متناسب با نیاز منطقه نیست و لازم است که شورای آموزشی استان ضمن توجه به این نکته دانشگاه را به سمت نیازهای استان سوق دهد.

وی همچنین از وجود سه هزار و ۱۰۰ تعاونی فعال در استان خبر داد و گفت: تلاش شده است از طریق مکاتبات متعدد با وزات تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی سرمایه در گردش مورد نیاز این بخش را فراهم کرده و توسعه و تکمیل تعاونیها را در دستور کار قرار دهیم.

آشتاب همچنین گفت: یک بسته پیشنهادی برای توسعه استان تهیه شده است که در آن ضمن معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در استان مشکلات فراروی بخش های مختلف و راههای برون رفت از این مشکلات را نیز مطرح کرده ایم که امیدواریم منجر به توسعه و ارتقای جایگاه استان در کشور شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. با سلام ۱۴ سال سابقه مدیریت امور اداری و کارگزینی در پروژه های عمرانی دارم و الان خارج استان مشغولم
    اگر در لرستان و در پروژه های استان مشغول بودم قطعاً می تونستم در جذب کارگران بومی سهمی داشته باشم .
    ای کاش آقای مهندس سیفی مدیر عامل آب منطقه ای …

  2. با سلام و خسته نباشید . امیداورم از بکار گیری نیروهای غیر بومی در پروژهای استانی جلوگیری شود شاید تعدادی از جوانان بیکار ما مشغول کار شوند تا اواره شهرهای دیگر نشوند.امیدوارم مسولین این مسله را پیگیری کنند

  3. از جناب آقای آشتاب تقاضا مندیم که از وجود مدیران کارآمدی چون آقای بابک امرایی که انصافاً چندین سال در شهرستان دلفان با تعهد وتخصص ویژه ای خدمت نمودند استفاده نمایند .
    من یکی از اهالی دلفان هستم وقبل از ورود آقای بابک امرایی به دلفان شخص بیکاری بودم وزندگی ام به سختی می گذشت در اولین مراجعه به ایشان بعد از انتصاب عنوان ریس اداره کار دلفان مرا به یکی از بانک های عامل شهرستان معرفی وحتی برای بنده ضامن هم پیدا نمود یک وام سه ملیونی در سال ۸۷گرفتم که با آن یک مغازه سیم پیچی وتعمیر رادیو ضبط دایر کردم الآن به حمد الله یکی از موفق ترین تعمیرکارهای سطح شهر نورآباد ودارای زن ودوبچه هستم .زندگی خوبی دارم تازه برای مسکن مهر هم ثبت نام کردم همه ی این زندگی را مدیون جناب آقای بابک امرایی هستم
    بسیاری از دوستان دیگرم نیز مثل من از حمایت ایشان برخوردار شده اند والان جزء کارآفرینان موفق شهرستان هستند
    پس جناب آقای آشتاب چنین شخصیتی نباید بدون استفاده وبه عنوان یک کارمند جزء باشد.

  4. دیروز در هفته نامه بازار کار نوشته بود که استاندار استان مرکزی هرگونه جذب واستخدام نیروهای غیر بومی رو در استان مرکزی ممنوع کرده خوشبحال اونا که با این همه کارخانه وشهرکهای صنعتی بازم راضی نیستند کاری به جوانان بیکار استان های هم جوار بدن مسئولین استان هم یاد بگیرن فردا هم سد معشوره رو غیر بومی میسازه مثل نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد که اکثریت کارکنانش غیر بومی هستند بازم خدا رو شکر که ما لر هارو به خاطر نگهبانی میگیرند؟
    (باسلام خدمت خوانندگان فهیم میر ملاس ودست اندر کاران میرملاس اسم هفته نامه بازار کار را آوردم چون دوست داشتم که مطلبم به عنوان شایعه قلمداد نشود یا علی)

  5. برادر اشتاب لطفا نظارت بیشتری به ادارات شهرستانها داشته باش چون در پاره ای مواقع حق وحقوق کارگران به عینه ضایع می گردد

  6. تورابه خدا مدیر کل محترم شخصا به پرونده های کارگران ازکاربیکارشده پلدختر نگاهی بینداز و رای صادرشده دراین خصوص راملاحظه بفرما وباخاطیان ان برخورد جدی بکنید

  7. موفق باشید برادراشتاب

  8. جناب آقای آشتاب از اینکه به موقع نسبت به تغییر وتحولات مدیریتی استفاده کردید واز نیروهای اصلاح طلب ویاران دکتر روحانی بهره جستید وبر خلاف سایر مدیران کل دولت دکتر روحانی سیاسیون ومردم را در انتظار نگذاشتید کمال تشکر وامتنان می شود امید است این نسیم به شهرستانها به موقع بیاید توفیق روز افزونتان از خداوندگار عالمیان خواستاریم

  9. جناب مدیر کل ضمن خسته نباشید به جنابعالی امید است نسبت به تغییروتحول مدیران ناکارامد وملاحظه کار شهرستانی چاره اندیشی نمایید ودراین راستا بازنگری شود تا بعضی از کارکنان این ادارات که ممکن است از رفتار مدیران فعلی سو استفاده نموده اند به سزای کارشان برسند باتشکر

  10. موید باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.