تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

مدیرکل محیط زیست لرستان: افزایش خطر آتش‌سوزی در ارتفاعات با بارش نزولات آسمانی

  • کد خبر : 51819
  • 26 خرداد 1393 - 9:19

  مدیرکل محیط زیست لرستان از برگزاری جلسه مشترک اطفای حریق منابع طبیعی و محیط زیست استان خبر داد.   به گزارش میرملاس نیوز، محمدحسین بازگیر در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، بیان کرد: با توجه به بارش نزولات آسمانی در فصل بهار و رشد فراوان گیاهان در ارتفاعات مناطق از خطری […]

 

مدیرکل محیط زیست لرستان از برگزاری جلسه مشترک اطفای حریق منابع طبیعی و محیط زیست استان خبر داد.

 

به گزارش میرملاس نیوز، محمدحسین بازگیر در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، بیان کرد: با توجه به بارش نزولات آسمانی در فصل بهار و رشد فراوان گیاهان در ارتفاعات مناطق از خطری که به واسطه رشد گیاهان با فرارسیدن فصل تابستان و خشک شدن این گونه‌ها دارد، برای جلوگیری از آتش‌سوزی که در بعضی موارد به صورت عمدی و غیرعمدی پیش می‌‎آید، جلسه مشترکی با منابع طبیعی برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: هر کجا آتش‎سوزی پیش می‌‎آید نیروهای محیط زیست، منابع‎طبیعی و علاقه‎مندان به طبیعت همیشه آماده خدمت بوده و هستند و در این چند سال به خصوص حضوری پر رنگ داشته‎اند که اگر توجهات از طرف مسئولان بیشتر شود به خصوص در بحث امکانات می‌‎توانیم آتش سوزی‎‌ها را مهار کنیم.

 

بازگیر ادامه داد: مدیریت بحران استانداری در این چند سال اقدامات خوبی را انجام داده اما به خاطر وسعت مناطق در معرض آتش‌سوزی این امکانات پاسخگو نیست و نیاز به تجهیزات از قبیل کپسول‎های سبک، تراکتور آب پاش، آتش‎بر‌ها و… است.

 

مدیرکل محیط‌زیست لرستان تصریح‌کرد: این امر نیاز به کار جمعی همگی ادارات، نیروهای نظامی، بسیج و دیگر گروه‎های مردم نهاد دارد و فقط محصور به محیط زیست و منابع طبیعی نیست، این امر نیاز به یک کارگروه فعال در استانداری با حضور تمامی ادارات دارد تا از ظرفیت‎های ایشان برای جلوگیری از بین رفتن این میراث گران‎بهای الهی استفاده کنیم.

 

بازگیر افزود: باید مانور مشترکی با نیروهای منابع طبیعی برای آمادگی نیرو‌ها انجام گیرد، تعیین شیفت‎های ویژه مشترک، تهیه طومار و میثاق‌نامه با امضای کلیه نیروهای محیط‌زیست و منابع طبیعی و ارجاع آن به مسئولان کشوری، استانی و دیگر برنامه‌ آموزشی و تبلیغی که در آینده نزدیک اعلام می‌‎شود.

 

وی اظهار کرد: مردم هنگام رفتن در طبیعت از آتش‎زدن گیاهان خشک و همچنین چوب درختان جداً خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف عمدی یا غیرعمدی با شماره گویا ۱۵۴۰ و ۳۲۲۱۷۷۴-۰۶۶۱ تماس حاصل کنند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. راستی کشاورزی امسال کوهدشت چطور بود. یه مقداری پول قرض دادیم وعده سرخرمن رو به ما دادن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.