تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

دانشنامه مطبوعات ایران با همت دکتر محمدجعفر محمدزاده رونمایی شد

  • کد خبر : 51969
  • 27 خرداد 1393 - 22:01

                          به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر ؛ مراسم رونمایی از جلد اول دانشنامه مطبوعات ایران صبح امروز دوشنبه ۲۶ خرداد با حضورعلی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارتخانه، محمدجعفر محمدزاده سرپرست […]

0 (1)

 

 

0 (3)

 

 

 

0 (2)

 

 

0 (4)

 

 

 

0 (5)

 

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر ؛ مراسم رونمایی از جلد اول دانشنامه مطبوعات ایران صبح امروز دوشنبه ۲۶ خرداد با حضورعلی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارتخانه، محمدجعفر محمدزاده سرپرست این دانشنامه، معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد، جمعی از دست اندرکاران تدوین دانشنامه مذکور و همچنین تعدادی از مدیران مسئول مطبوعات و اصحاب رسانه در وزارت ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این برنامه محمدجعفر محمدزاده، سرپرست دانشنامه مطبوعات ایران، تدوین آن را در فضای علمی و فرهنگی کشور یک کار ضروری خواند و گفت: این دانشنامه در نوع خود یک کار روش مند و اساسی برای تاریخ مطبوعات است و امیدواریم ماندگار شود.

محمدزاده با بیان اینکه دانشنامه مطبوعات ایران در شهریور ۱۳۹۰ کلید خورد، یادآور شد: اولین جلسات هیات علمی دانشنامه با حضور استاد معتمدنژاد برگزار می شد و تلاش خواهد شد که نام ایشان تا جلد پایانی دانشنامه در آن باقی بماند.

وی ادامه داد: در کار تدوین دانشنامه دو دسته اشخاص حضور داشتند یک دسته افراد با تجربه که حاوی مقالات و کتاب ها و پژوهش هایی در حوزه مطبوعات بوده و هستند و دسته ای دیگر جوانان بااستعداد و علاقه مند به کار در حوزه مطبوعات که آینده هم متعلق به آنها است. کار دانشنامه مطبوعات ایران از ابتدای تاریخ مطبوعات ایران یعنی از سال ۱۲۵۳ هجری قمری شروع شده و تا به امروز ادامه می یابد.

سرپرست دانشنامه مطبوعات ایران اضافه کرد: این کار در چهار فاز به اتمام خواهد رسید؛ فاز اول نشریات فارسی زبان ایران، فاز دوم نشریات فارسی زبان خارج از کشور، فاز سوم مربوط به فعالان و اشخاصی است که در تاریخ مطبوعات کشور نقش داشته اند و فاز چهارم هم مربوط به نوشتن مقالات در زمینه نهادهای رسانه ای است. در مدخل گزینی این دانشنامه، دقت کافی صورت گرفته تا از منابع معتبر و دسته اول استفاده شود و نهایت تلاش انجام شده تا این کار توسط اشخاص معتبر و متخصص انجام گیرد.

محمدزاده اطمینان داد: در تدوین این دانشنامه هیچگونه قضاوتی در مورد مطبوعات ایران و فعالان آنها صورت نگرفته و تدوین‌کنندگان دانشنامه موظف بودند که واقعیت را به آن شکل که اتفاق افتاده است، منعکس کنند.

وی در پایان از سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی که بانی دانشنامه مطبوعات ایران بوده است و همچنین حمایت‌ها و تشویق های علی جنتی وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تدوین این دانشنامه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: دست اندرکاران این دانشنامه بتوانند اندکی از دین بزرگی را که نسبت به مطبوعات کشور دارند، ادا کنند.

در این برنامه همچنین حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: ما به نسبت کشور های منطقه هم در تجلیات و مظاهر مردم سالاری و هم در تجلی تمدن سازی، کشوری پیشرو هستیم و لازم است که این سوابق و پیشینه های مطبوعاتی در کشور ما جمع آوری شود، آن وقت است که ما افتخار خواهیم کرد که چنین مسیری را طی کرده ایم و این راه ادامه خواهد یافت.

انتظامی با تقدیر از دست اندرکاران دانشنامه مطبوعات ایران تاکید کرد: چنین کارهایی توان فرهنگی مضاعفی می خواهد و عموما اقدامات سنگینی است که امیدوارم دست اندارکاران این دانشنامه بتوانند از عهده آن برآیند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. تبریک و درود بر جناب دکتر محمدزاده انشالله شاهد موفقیتهای بیشتر شما باشیم استاد ارجمند

  2. ضمن عرض تبریک به آقای محمدزاده عزیز
    به نظر می آید کار ارزشمندی باشد و درخور توجه
    چه یک چنین داشنامه ای از موضوعات واقعا کاراست.
    محمد زاده عزیز مجددا تبریک می گویم و از خدای بزرگ برای شما حوصله طلب دارم تا این کار خوب شما به سرانجام برسد تا در حوزه فرهنگ نویسی که در حال حاضر کمتر نورد توجه قرار گرفته فعل خوبی از یک همشهری مهربان داشته باشیم.
    ایام بکام

  3. با سلام و قدردانی از برادر عزیزمان آقای محمدزاده ودیگر دست اندر کاران دانشنامه
    امید آنکه اولاً مطبوعات به عنوان یکی از ارکان دموکراسی و مردمسالاری جایگاه خود را بیابند و ثانیاً این کار فاخر با همت بلند متولیان آن به سرمنزل مقصود برسد . ان شاء الله

  4. موفق و سربلند باشید آقای محمدزاده . بدون شک این کاری تاریخی و ارزشمند است و مایه ی افتخار است که به دست توانای شما صورت می گیرد.

  5. که ایزد مقامی ببخشد بلند بر آنان که در بحر دانش درند
    بر اعمال روشن به سرّ ضمیر همه هست آگه خدای خبیر

    جناب آقای دکتر محمدزاده ی بزرگوار
    از این که با خیزش و جهش علمی در حوزه ی فاخر فکر و فرهنگ و عرصه ی فخیم علم و عمل در خصوص فعالیت های فرهنگی ، دستاورد های ارزنده ای مبذول داشته اید و نیز با تبادل افکار و بستر سازی برای تعامل پایدار جهت اهداف راهبرد تبدیل علم و دانش به ارتقای بشتر سواد ، دانش و فرهنگ هم میهنان عزیزمان …اهتمام ورزیده اید ؛ سپاسگذاری می نماییم .

    از حضرت سبحان توفیق حضرت عالی را در حرکت به سوی قله های فتح و ظفر و سرافرازی و سربلندی ایران عزیز مسالت دارد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.