- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرماندار رومشکان :پروژه انتقال آب به رومشکان مصوبه شورای عالی آب ندارد

f5fchnavst0218

 

میرملاس نیوز/سرویس سیاسی

در جلسه ای که با فرماندار محترم شهرستان رومشکان داشتیم ایشان به بیان طرح ها و پروژها زیرساختها ومشکلات شهرستان  پرداختند. ایشان بیان نمودند که شهرستان رومشکان یکی از شهرستانهای استان لرستان می باشد که نوپا و رو به توسعه است. برای شهرستان رومشکان طرحهای و پروژ های زیادی در نظره گرفته که در حال مطالعه برنامه ریزی و تعیین و تامین اعتبار می باشند.

وی در خصوص پروژه انتقال آب از دریاچه سد سیمره برای دشت وسیع شهرستان بیان نمودند که این پروژه امکان پذیر است هزینه ای  که در این راه صرف می شود در برابر فواید و سودی که برای منطقه دارد بسیار ناچیز است وی در ادامه افزود: جلسات متعددی با مسئولین سد و نماینده شهرستان و مکاتباتی با  استانداری داشته اند اما مشکل کار در این است که هنوز سهمی تخصیص داده نشده است و این پروژه باید مصوبه شورای عالی داشته باشد.

 محمدی نژاد در خصوص واحد پتروشیمی در شهرستان و تهیه زمین شهرک صنعتی  که در جلسه توسعه و برنامه ریزی مصوب شده بود عنوان کرد که  مکاتبات انجام شده و منتظر اقدامات بعدی هستیم .آقای فرماندار با بیان اینکه پیشنهاد چهار باند شدن جاده ۱۵ کیلومتری بازوند تا سوری داده شده است ادامه داد: با تعریض و ایمن سازی از بازوند تا سوری  به صورت شهری  پیوسته در نظر گرفته می شود.

 وی  تصریح کرد که برای راه اندازی تمام ادارات با استانداری مکاتباتی داشته است که اداراتی که نمایندگی است به اداره ارتقاء پیدا کنند و سازمانهای که فاقد اداره در شهرستان هستند تعیین تکلیف شوند، اداره کمیته امداد و بنیاد شهید به شهرستان ارتقاء پیدا کرده و امور آب هم نمایندگی مستقر شده است و در خصوص تهیه زمین برای ادارات شهرستان با توجه به نوع زمین زراعی و هزینه بالای آنها مصوب شده که در این جهت برای تمام ادارات یک مجتمع اداری احداث شود .

 آقای فرماندار عنوان کرد:یکی از مشکلات  فاضلاب شهرستان است که پیش بینی های شده و طرح ارائه شده که مسیر کانل کشی و تخلیه فاضلاب  سرتاسری از بازوند به سمت سوری باشد در ادامه افزودند  که دو استادیوم چند منظوره برای ورزش شهرستان در نظر گرفته شده است که یکی از این استادیوم ها مختص بانوان می باشد که ۵۰۰ میلیون آن توسط آقای ملکشاهی تامین اعتبار شده است و نیز یک زمین چمن مصنوعی که زمین آن از سازمان تعاون پیش بینی شده است.

 محمدی نژاد گفت : یکی دیگر از پروژهای شهرستان که مطرح شده پل چم کلان، پل ارتباطی بین دو استان ایلام و لرستان است که توسط نمایندگان دو استان به صورت جدی مطرح و پیگیر هستند.

 در پایان فرماندار محترم متذکر شد: دولت محترم تدبیر و امید پیگیر امور زیربنایی و توسعه ای شهرستان است اما نباید این نکته را فراموش کرد که این اراده و خواست مردم فهیم و رومشکان است که باید در این توسعه مشارکت داشته باشند.

 تهیه خبر : عارف رومیانی /خبرنگار میرملاس نیوز در رومشکان