تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

گزارش تصویری / دکتر یونسی در جمع نخبگان کوهدشتی

  • کد خبر : 52173
  • 31 خرداد 1393 - 3:32

عکاس : امین آزادبخت / میرملاس نیوز

1

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

10

 

 

 

 

 

11

 

 

 

12

 

 

 

13

 

 

 

14

 

 

 

15

 

 

 

16

 

 

 

17

 

 

 

18

 

 

 

19

 

 

 

20

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

23

 

 

 

24

 

 

 

25

 

 

 

26

 

عکاس : امین آزادبخت / میرملاس نیوز

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 71در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷۱
  1. با سلام آقای نخبه و خوش تیپ به داد این جوانان برسید.

  2. پس نخبه ها کجان؟!!!
    نکنه نخبه ها همین آقایونی اٌن که وقت انتخابات از سر خودخواهی و زیاده خواهی مردمو یادشون میفته.نخبه های شورای شهرو میگم ها

    جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! که هر قشری تو مراسم هست جز نخبه ها.البته شاید آقایون نخبه باشن و من بی خبر باشم.
    من فقط آفای” دل انــــگـــیـــــــز” رو نخبه دیدم و جناب آقای ” داریــــــــــوش جــــــعـــــفـــــری” که توی جمعیت نشسته بودن

    خوشا بحالت ای کوهدشتی/چه خوش خیال و مظلوم هستی

  3. سلام به همه نخبگان…….
    قصدتوهین به کسی روندارم. ولی اکثر آقایون حاضردرجلسه رو همه کوهدشتی ها به واسطه کوچک بودن شهر میشناسیم.اکثراآقایون وخانمها بشه بهشون نخبه نبودن ولی به جناح خاصی رای داده بودن.البته تعریف نخبه بودن هرچی هست بماند.اکثر آقایون یا صاحب کسری مدیریت درکوهدشت هستند یا سیاسی کاراند.ضمنا” دوستان عزیز مستحضرهستند که مدیریت درشهرستان کوهدشت چیز مهم وخارق العاد ه ای نیست که درصورت انتصاب به آن شما جزونخبگان بشد.کوهدشت نخبگان زیادی چه در مدیریت کلان کشور چه درورزش,علم ودانش دارد که دراین جلسه جای آنها باطرفدارن جناح خاصی عوض شده بود.به قول دوستمون صلح جو(خوشبحالت کوهدشت که خوش خیالی وبه امید روزهای بهتر هنوز مظلوم ماندی)

  4. مفهوم و معنی نخبه رو هم فهمیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. عججججججججججب!
    ما این همه نخبه داشتیم…….!!!
    یه ضرب المثل هس که می گه ….بی خیال!

  6. ببخشید من فک می کنم شما هنوز تعریف درست نخبه رو بلد نیستین …. البته ببخشیداااااا!!
    چن نفر از عزیزان جز نور چشمی های ما هستن اما هیش کدوم نخبه نیستن با عرض پوزش!

  7. سلام به همه عزیزان

    ممکن است کسی از نخبگان یک جامعه باشد، ولی معروف و دارای قدرت و ثروت نباشد. بنابراین سطح نخبه را ابتدا باید درست تصور کرد تا از آن منظر بتوان تحلیلی جامع ارائه داد. حال با این مقدمه باید توجه داشت که اگر نخبگان را با هر یک از ویژگی‌هایی که در ذهنمان است ترسیم کنیم، نتایج متفاوتی به دست خواهد آمد.
    گی روشه در کتاب تغییرات اجتماعی طبقه بندی ششگانۀ زیر را از نخبگان ارائه کرده است :

    ۱ـ نخبگان سنتی

    نخبگان سنتی از حاکمیت و یا نفوذی برخوردارند که ناشی از ساختهای اجتماعی، ایده ها و اعتقاداتی است که ریشه در گذشته ای دور دارند و مبتنی بر راه و رسم سنتی طولانی اند. بدین ترتیب تمام برگزیدگان آریستوکراتیک برگزیدگان سنتی محسوب می شوند زیرا اعتبار آنها ناشی از نژاد و اصل و نسب است که ریشه در سنتها دارد. مانند رئیس یک قبیله که حاکمیت خود را ناشی از آن می داند که جانشین بلافصل رئیس قبلی است که آن هم به صورت سلسله مراتبی ادامه پیداکرده است. همچنین می توان نخبگان مذهبی را نیز معمولاً تا حدی نخبگان سنتی قلمداد نمود، زیرا حاکمیت یا نفوذ آنها مبتنی بر احترام نسبت به بعضی از حقایق است که در زمانهای پیشین بر انسانها آشکار گردیده و یا مبتنی بر سنتی طولانی است که ریشه تاریخی دارد.

    ۲ـ نخبگان تکنوکرات

    نخبگان تکنوکراتیک منتسب به ساختی رسمی یا اداری هستند. اقتدار آنها بر اساس معیار دوگانه ای استوار است. اول آنکه این نخبگان بر اساس قوانین وضع شده و رایجِ شناخته شده، انتخاب شده اند، دوم آنکه این اتنخاب به دلیل دارا بودن صلاحیتها، قابلیتها و تخصّصهای تحصیلی یا همچنین با احتساب دارابودن تجارب و سابقه در زمینه های خاص یا ملاکهایی از این قبیل سنجیده و مورد قضاوت قرار می گیرند. این نخبگان تکنوکراتیک از اقتداری برخوردارند که ماکس وبر آن را اقتدار عقلایی ـ قانونی نام نهاده است.

    ۳ـ نخبگان مالکیت

    نخبگان مالکیت به دلیل ثروت و اموالی که دارند از نوعی « اقتدار» یا « قدرت» برخوردار می شوند. این اموال و این ثروت باعث تسلط آنان بر نیروی کاری می گردد که به خدمت گرفته اند، ولی از طرف دیگر این توانایی مالی به آنها امکان می دهد که بتوانند بر روی سایر نخبگان سنتی و یا تکنوکراتیک فشارهایی وارد سازند و در نتیجه برای خود قدرت اجتماعی کسب نمایند. نخبگان مالکیت یا نخبگان اقتصادی از قبیل ملاکین بزرگ اراضی یا صنعتی و یا مالی افرادی هستند که تصمیماتشان می توانند بر زندگی سیاسی و اجتماعی اثر بگذارد و در نتیجه باعث ایجاد تغییرات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی گردد یا برعکس از انجام این تغییرات جلویری نماید.

    ۴ـ نخبگان خارق العاده یا کاریزمایی

    نخبگان کاریزمایی ( به تعبیر وبر ) نخبگانی هستند که خصوصیات خارق العاده به آنان نسبت می دهند. اقتدار و نفوذی که این نخبگان از آن برخوردارند، مستقیماً به شخصیت آنان بر می گردد و به گفته ماکس وبر بر قهرمان پروری مقدس، ویژه و استثنایی یا بر خصلت و صفت ستوده یک شخصیت متکی است.

    ۵ـ نخبگان ایدئولوژیکی

    این نخبگان اشخاص یا گروههایی هستند که در اطراف ایدئولوژی معینی متشکل گردیده یا در به وجود آوردن ایدئولوژی خاصی سهیمند. همچنین می توان اشخاص یا گروههایی را در این رده بندی قرار داد که ایدئولوژی مشخصی را اشاعه می دهند یا سخنگو و معرف آنند. نخبگان ایدئولوژیک یا معنوی بدون اقتدار ولی بانفوذ، اغلب گروههایی هستند که دگرگونی های ساختی آینده را سبب می شوند و موجب جهت گیری مجددی از کنش تاریخی می گردند.

    ۶ ـ نخبگان سمبلیک

    ارزشها، ایده ها، سمبل های وضعیت موجود، نهادها و ایده های جدید و غیره در رؤسای سیاسی متبلور و متجلی می شوند و در این میان رؤسای معنوی و ایدئولوژیکی بهتر می توانند خصوصیات سمبلیک به خود بگیرند.

    نخبگان سمبلیک در اصل کسانی هستند که نمونه های اصیلی از بعضی رفتار، کردار، افکار و خصوصیات و ارزشها هستند. برای مثال هنرمندان مردمی یا خوانندگان مردمی که در نظر مردم و مخصوصاً جوانان به صورت قهرمانانی در می آیند و مظهر جوانی ، عشق ، شادی ، خلاقیت و صفاتی از این قبیل اند نمونه هایی از نخبگان سمبلیک هستند.

    حال با این تعاریف و دسته بندی آیا دوستان حاضر در جلسه به کدام دسته از نخبگان قرار خواهند گرفت؟

  8. جناب آقای آزادبخت باسلام
    در دعوتنامه دریافتی بنده برای حضور در این جلسه نامی از “نخبه “نبود بلکه آمده بود :نشست فرهیختگان “شهرستان کوهدشت با نماینده رییس جمهور کاش زحمت سوال از عنوان جلسه را به خودتان میدادید

  9. بزرگوار اینا نخبه ها ی این شهر بودن متاسفم

  10. دوستان عزیز اقای دوستی یکی از شاعران لک زبان استان میباشد وشاعر توانمندی میباشد واقای دل انگیز نیز یکی از نخبگان ورزشی کشور میباشد وجزاین دو بزرگوار نخبه دیگری حضور ندارد

  11. واجب بود با این دستای شکسته خانم نخبه؟

  12. یه بنده خدا این نخبگان روی استیج رو معرفی کنه بشناسیمشان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.