تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد: رهاسازی زنبور براکون در ۱۱ هزار هکتار از مزارع نخود استان

  • کد خبر : 52231
  • 01 تیر 1393 - 9:00

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از رهاسازی زنبور براکون در ۱۱ هزار هکتار از مزارع نخود استان خبر داد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد غضنفری امرایی در جمع خبرنگاران گفت: به منظور کاهش مصرف سموم، تولید محصول سالم و عاری از باقیمانده سموم همچنین ترویج و اشاعه مبارزه بیولوژیکی در مزارع نخود […]

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از رهاسازی زنبور براکون در ۱۱ هزار هکتار از مزارع نخود استان خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد غضنفری امرایی در جمع خبرنگاران گفت: به منظور کاهش مصرف سموم، تولید محصول سالم و عاری از باقیمانده سموم همچنین ترویج و اشاعه مبارزه بیولوژیکی در مزارع نخود استان در شهرستان‎های چگنی تاکنون در سطح ۱۰۰۰ هکتار،  دلفان در دو مرحله در ۶.۵ هکتار و در سلسله در دو مرحله در سطح ۱۲۶۶ هکتار عملیات رهاسازی زنبور براکون انجام شده است.

وی افزود: در هر هکتار ۱۰۰۰ زنبور و با قیمت هر فروند ۱۱۰ ریال از آزمایشگاه‎های تولید با عوامل بیولوژیک در سطح استان خریداری و رهاسازی می‎شود.

غضنفری امرایی ادامه داد: رهاسازی زنبور توسط سازمان در کشت ذرت در ۱۵۰۰ هکتار، گوجه فرنگی در ۱۰۰۰ هکتار، نخود دیم در ۱۱ هزار هکتار و انار در سطح ۲۰۰ هکتار با ۳۵۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان انجام می‎شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.